Osnova témat
-
Tento kurz je tematicky uzpůsoben pro bakalářský profesní obor Systémové inženýrství a logistika. Předmět je realizován formou přednášek zaměřených na sektory e-business, e-commerce a online marketing. Přednášky jsou koncipovány jako kombinace teoretického výkladu a praktických ukázek redakčních systémů pro e-commerce, online inzertních platforem a aplikací pro webovou analytiku a výkonnostní marketing.
Počet kreditů: 3
Způsob zakončení předmětu: zkouška
Témata přednášek:
- Strategie a modely elektronického podnikání
- Webové stránky, Redakční systémy, Podpora elektronického obchodu - SCM, CRM, affiliate programy, User Experience Design
- Hodnocení přínosů elektronického obchodu, KPI (Key Performance Indicators), možnosti sledování uživatelů na internetu, tracking pixels, konverzní události, cookies, CAPI, konverzní modely
- SEO (Search Engine Optimization) - white-hat vs. black-hat SEO, Google webmaster tools, Katalogy firem, RSS katalogy
- SEO - praktická demonstrace optimalizace pomocí Google Search Console a Google webmasters tools.
- Google analytics - nastavení, možnosti implementace, Google Tag Manager, dimenze, metriky, reporty, konverzní cesta webu
- Inzertní sít Google Adwards - možnosti placené reklamy ve Vyhledávací síti Google Ads, Obsahová síť, Google Mobile, Nákupy Google
- Inzertní sít Google Adwards - praktická demonstrace práce s účtem a nastavování reklamy
- Propagační nástroje společnosti Meta, generování organického neplaceného dosahu, placená inzerce na Facebooku a Instagramu, Meta business manager, Meta ads manager, cílení reklam, segmentace trhu, vyhodnocování konverzí
- Inzertní sítě společnosti Meta - praktická demonstrace práce s účtem a nastavování reklam
- Nástroje pro monetizaci digitálního obsahu - influencer marketing, Google partners program, AdSense, Meta collaboration platform
- Marketingová automatizace, lead management, e-mailingové nástroje (Smart mailing, Mailchimp)
- Případová studie: Vytvoření eshopu, napojení na integrace, správa, monitoring KPI
- Případová studie: Vytvoření online marketingové kampaně, user tracking, automatizace, analytika
Zakončení předmětu: Zkouška bude realizována písemnou formou v podobě testu složeného z uzavřených i otevřených otázek. Za test bude možné získat 100 bodů. Pro úspěšné absolvování kurzu je nutné získat alespoň 70 bodů. Student bude muset prokázat teoretickou znalost ze všech 12 přednáškových témat a tuto znalost rovněž prakticky aplikovat na konkrétní případovou studii, která bude součástí zadání.
Kurz vznikl díky projektu: Nové možnosti rozvoje vzdělávání na Technické univerzitě v Liberci. Specifický cíl A3: Tvorba nových profesně zaměřených studijních programů. NPO_TUL_MSMT-16598/2022
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-