PŘEDMĚT: SOUVISLÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE 1 (SP1-Z) 4.ročník kombinovaná forma studia
Aktuální informace pro rok 2022/2023
Vyučující: Mgr. Radmila Hostašová
SLEDUJTE PRAVIDELNĚ
E-LEARNING, POKYNY K PLNĚNÍ ÚKOLŮ SE MOHOU MĚNIT PODLE AKTUÁLNÍ SITUACE.
Požadavky k zápočtu:
PODMÍNKOU PRO ZAHÁJENÍ PLNĚNÍ TOHOTO PŘEDMĚTU JE SPLNĚNÍ VŠECH PŘEDCHOZÍCH PRAXÍ !
1. SEMESTRÁLNÍ PRÁCE (pro všechny studenty)
a) Prostudujte text "Didaktická analýza učiva"
v základním studijním materiálu. Vypracujte všechny tři úkoly zadané v materiálu:
1. Formulace cílů v rámci jednoho tematického celku na všech úrovních Bloomovy taxonomie.
2. Formulace výchovně-vzdělávacích cílů a didaktická analýza učiva v rámci jednoho vybraného tematického celku.
3. Promyšlení a uvedení rozmanitých postupů ke splnění jednoho vybraného výukového cíle z předchozí části úkolu.
b) Dle písemných pokynů pracujte s "Nástrojem pro sebehodnocení a hodnocení profesních kompetencí studenta na pedagogické praxi".
Vyplněný formulář bude součástí pedagogického portfolia ke SZZ.
Formulář s instrukcemi naleznete níže ve studijních materiálech (před místem k odevzdání semestrální práce).
2. ABSOLVOVÁNÍ PRAXE (pro studenty ve třech kategoriích):
1) Studenti, kteří pracují na plný úvazek jako učitelé/ky 1. stupně ZŠ:
a) Vzorové přípravy (vždy s reflexí) na vyučovací hodiny : ČJ: 1, MA: 1, jiné předměty: 2
b) Záznamy z náslechů v libovolné třídě 1.stupně ZŠ
(minimálně 2):
Náslechy zaměřte na jevy, které vás pedagogicky zajímají (např. jakými technikami ovlivňuje učitelka kázeň, jak aktivuje žáky, jak diferencuje práci v průběhu výuky, formy hodnocení průběhu výuky a výsledků práce žáků).
c) Doložit potvrzení ZŠ o výuce.
2) Studenti, kteří pracují v ZŠ jako vychovatelé/ky v ŠD a dobírají / suplují výuku na 1. stupni ZŠ; učitelé/ky 2. stupně ZŠ; pedagogičtí pracovníci, kteří vyučují na 1.stupni jen několik hodin (částečný úvazek) nebo pracují jako asistenti/ky pedagoga na 1.stupni ZŠ:
a) Vzorové přípravy (vždy s reflexí) na vyučovací hodiny: ČJ: 2, MA: 2, jiné předměty: 2
b) Záznamy z náslechů v libovolné třídě 1.stupně ZŠ
(minimálně 2):
Náslechy zaměřte na jevy, které vás pedagogicky zajímají (např. jakými technikami ovlivňuje učitelka kázeň, jak aktivuje žáky, jak diferencuje práci v průběhu výuky, formy hodnocení průběhu výuky a výsledků práce žáků).
c) Doložit potvrzení ředitele školy o výuce, asistentské nebo vychovatelské činnosti (s konkretizací formy a rozsahu pedagogické práce).
3) Studenti, kteří nevyučují na 1. stupni ZŠ:
Alespoň jeden týden souvislé praxe na 1. stupni ZŠ, účast v průběhu celého vyučovacího dne, účastnit se všech pracovních aktivit učitele:
a) Vzorové přípravy (vždy s reflexí) na vyučovací hodiny: ČJ: 3, MA: 3, jiné předměty: 2
b) Záznamy z náslechů ve výuce v libovolné třídě 1.stupně ZŠ (ve všech zbývajících hodinách v době praxe):
Náslechy zaměřte na jevy, které vás pedagogicky zajímají (např. jakými technikami ovlivňuje učitelka kázeň, jak aktivuje žáky, jak diferencuje práci v průběhu výuky, formy hodnocení průběhu výuky a výsledků práce žáků).
c) Doložit potvrzení ZŠ o absolvování praxe s hodnocením.
ZÁPOČET: Odevzdat úkoly na elearning.fp.tul.cz (semestrální práce, vzorové přípravy, hospitační záznamy) do 10.prosince 2022. Druhý termín - nejpozději do 15.ledna 2023.
Zápočet vám bude zapsán po splnění všech podmínek - odevzdání semestrální práce, vzorových příprav, hospitačních záznamů.
Vybrané vzorové přípravy a semestrální práce mohou být součástí pedagogického portfolia ke SZZ.