Osnova témat

  • Úvod

    Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními pojmy a možnostmi využití her v různých předmětech primárního vzdělávání. Studenti si prakticky vyzkouší metodické vedení různých druhů her a jejich reflexi.

    Předmět je zaměřen prakticky.

    Podmínky k zápočtu:

    Praktické zapojení studentů do výuky, seminární práce

     Rozsah studijního předmětu:

    1Dc /KS 4c

     

    Vyučující: 

    PhDr. Jana Johnová, Ph.D.

    jana.johnova@tul.cz

    Cvičení: PhDr. Jana Johnová, Ph.D.


    Tematické okruhy:

    1. Hra a její úloha, metodika.

    2. Dramatická hra.

    3. Hry pro utváření pocitu sounáležitosti.

    4. Hry pro osobnostní a sociální výchovu.

    5. Hry pro rozvoj komunikace.

    6. Hry pro rozvoj smyslového vnímání.

    7. Reflexe jako nedílná součást tematických her.

     

    Povinná literatura:

    KOŤÁTKOVÁ, S., a kol., 1998. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. 1.vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-756-9.

    LISÁ, E., a kol., 2010. Hry k rozvoji sociálních kompetencí žáků 1. stupně ZŠ. 1.vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-746-6.

    VALENTA, J., 2013. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4473-5.

     

    Doporučená literatura:

    HERMOCHOVÁ, S., 2003. Hry do kapsy I. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-672-1.

    MACHKOVÁ, E., 2011. Metodika dramatické výchovy. 12. vyd. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu. ISBN 978-80-7068-250-0.

    VALENTA, J., 2003. Učit se být. 1. vyd. Kladno: Agentura STROM&AISIS. ISBN 80-86106-10-1.

    VOPEL, K., W., 2007. Skupinové hry pro život. 1.vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-268-7.


  • Informace o předmětu

    Rozsah a forma výuky: 4 hodiny cvičení

    Zakončení: zápočet


    Vyučující: PhDr. Jana Johnová, Ph.D.

    Kontakt: jana.johnova@tul.cz

                  Katedra primárního vzdělávání

                  https://kpv.fp.tul.cz/


    Požadavky:

    1. aktivní účast ve výuce
    2. tvorba sborníku her pro výuku

  • Literatura

    Povinná literatura:

    KOŤÁTKOVÁ, S., a kol., 1998. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. 1.vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-756-9.

    LISÁ, E., a kol., 2010. Hry k rozvoji sociálních kompetencí žáků 1. stupně ZŠ. 1.vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-746-6.

    VALENTA, J., 2013. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4473-5.

     

     

    Doporučená literatura:

    HERMOCHOVÁ, S., 2003. Hry do kapsy I. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-672-1.

    MACHKOVÁ, E., 2011. Metodika dramatické výchovy. 12. vyd. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu. ISBN 978-80-7068-250-0.

    VALENTA, J., 2003. Učit se být. 1. vyd. Kladno: Agentura STROM&AISIS. ISBN 80-86106-10-1.

    VOPEL, K., W., 2007. Skupinové hry pro život. 1.vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-268-7.


  • Hry pro doplnění výuky

  • Vybrané metody DV

  • Materiál k praktické části výuky

  • Úkol

  • Téma 7