Osnova témat
-
Cíle předmětu (anotace): Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou řízení motorické činnosti člověka, s charakteristikou motorických schopností (silových, rychlostních, vytrvalostních, koordinačních), motorických dovedností a pohybové aktivity člověka, s činiteli a periodami motorického vývoje. Obsahem je i metodika testování tělesné zdatnosti.
Požadavky na studenta Zápočtové požadavky: Účast na cvičeních, seminární práce zaměřená na diagnostiku motoriky člověka. Povinná literatura:
SUCHOMEL, A., 2006. Tělesně nezdatné děti školního věku. Liberec: TUL. ISBN 80-7372-140-6.
MĚKOTA, K., NOVOSAD, J., 2005. Motorické schopnosti. Olomouc: UPOL. ISBN 80-244-0981-X.
MĚKOTA, K., CUBEREK, R., 2007. Pohybové dovednosti – činnosti – výkony. Olomouc: UPOL. ISBN 80-2441-728-6.
Doporučená literatura:
RUBÍN, L., SUCHOMEL, A., aj., 2018. Pohybová aktivita a tělesná zdatnost českých adolescentů v kontextu zastavěného prostředí. Olomouc: UPOL. ISBN 978-80-244-5451-1.
NEUMAN, J., 2003. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál. ISBN 80-7178-730-2.
ČELIKOVSKÝ, S. aj., 1990. Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. 3. vyd. Praha: SPN. ISBN 80-04-23248-5.
KOVÁŘ, R., BLAHUŠ, P., 1989. Aplikace vybraných statistických metod v antropomotorice. Praha: SPN.
RIEGEROVÁ, J., ULBRICHOVÁ, M., 1998. Aplikace fyzické antropologie v tělesné výchově a sportu. 2. vyd. Olomouc: UPOL. ISBN 80-7067-847-X.
GAJDA, V., ZAHRADNÍK, D., 2000. Cvičení z antropomotoriky. Ostrava: PF OU, 2000. ISBN 80-7042-169-X.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-