Tematyka
-
Obsah: Předmět seznamuje s cíli a obsahem stejnojmenného průřezového tématu RVP ZV. Student bude vybaven poznatky a dovednostmi týkajícími se mediální komunikace a práce s médii. Bude chápat význam médií jako socializačního faktoru, tedy prostředku vytváření postojů a názorů, utváření životního stylu a ovlivňování chování jedince ve společnosti. Bude veden ke kritickému hodnocení pozitiv i rizik spojených s využíváním médií dětmi a s implementací ICT jako didaktických prostředků do výuky v ZŠ. Seznámí se s efektivními postupy a metodami výchovné práce se žáky v oblasti mediální výchovy a rozvíjení mediální gramotnosti žáků.1. Média a mediální komunikace (masová komunikace, média a jejich funkce, tištěná a elektronická média, vliv médií na děti a na jejich vývoj a výchovu, sociálně patologické jevy spojené s ICT a prostředím internetu)2. Pojetí a formy realizace průřezového tématu Mediální výchova (podstata a vývoj mediální výchovy, MV jako průřezové téma, očekávané výstupy a obsah MV)3. Determinanty mediální výchovy (média a životní styl rodiny, média jako partner výchovy, postoje žáků, jejich rodičů a učitelů k médiím a mediální výchově)4. Specifika mediální výchovy a využívání digitálních technologií v ZŠ (psychodidaktické otázky využívání médií a zejména digitálních technologií ve výuce a rozvíjení mediální gramotnosti žáků)5. Metody a formy mediální výchovy (implementace MV do školního vzdělávacího programu, metody receptivních a produktivních činností v rámci MV, MV a klíčové kompetence, MV a informační výchova)Podmínky udělení zápočtu: Účast na kontaktní výuce, semestrální práce, test.Vyučující: PaedDr. Jitka Jursová, Ph.D.
-
-
-
46.5 KB Dokument aplikace Word
-
Máte-li dobrý tip, zajímavý odkaz, inspirativní námět, můžete jej dát k dispozici svým spolužákům vložením "nového tématu" do tohoto fóra. Díky!
-
-
-