Osnova témat

  • Úvodní informace

  • Přihlášení

    Zde se dozvíte informace týkající se přihlášení k elearningu včetně problémů, které mohou nastat a jak je řešit. Téma je určeno pro vyučující, studenty i externí spolupracovníky.

  • Učitel - vytvoření a registrace do kurzů (předmětů)

    Zde naleznete informace určené pro pedagogy a vysvětlující, jak vytvořit kurz, případně se zapsat do již existujícího:

    • Vazba mezi elearningem a STAGem
    • Co dělat, když nevídím svůj předmět a chci jej vytvořit
    • Co dělat, když předmět již existuje a já se do něj nemohu zapsat

    Nejčastějším problémem je, že učitel buď nevidí svůj předmět a nebo se do něj nemůže sám zapsat. Zde je řešení (snímek z Nástěnky, kam se každý dostane hned po přihlášení ), případně si pusťte níže publikované video.

  • Student - zápis neboli registrace do kurzů (předmětů)

    Zde naleznete informace určené pro studenty a vysvětlující, jak se zapsat do již existujícího kurzu:

    • Vazba mezi elearningem a STAGem
    • Co dělat, když předmět již existuje a já se do něj nemohu zapsat
    • Co dělat, když nevídím svůj předmět 

    Nejčastějším problémem je, že student buď nevidí svůj předmět a nebo se do něj nemůže sám zapsat. Zde je řešení (snímek z Nástěnky, kam se každý dostane hned po přihlášení ), případně si pusťte níže publikované video.

  • Kurz - ruční zápis účastníků kurzů (pro pedagogy)

    Toto téma je zaměřeno na situaci, kdy se student či pedagog nemůže sám zapsat do kurzu a je na učiteli daného kurzu, aby jej zapsal ručně. Videonávod se zabývá situacemi:

    • Ruční zápis účastníka, který má účet v LIANE, ale nelze jej zapsat přes STAG
    • Ruční zápis účastníka, který nemá účet v LIANE ani není v předmětu zapsán ve STAGu (zpravidla Erasmus, externisti aj)
    • Nemohu daného uživatele na elearningu vůbec najít

  • Kurz - práce se skupinami (pro pedagogy)

    Jednotlivé e-opory v rámci kurzu je možné zpřístupnit pouze některým účastníkům. Následující video Vám vysvětlí, jak pracovat se skupinami v rámci kurzu. Dozvíte se:

    • Co to jsou skupiny
    • jak se vytváří, upravují a jak do nich přidat studenty
    • Jak zpřístupnit jednotlivé materiály nebo celé sekce kurzu pouze určeným skupinám
    Více v následujícím videu
  • Učitel - Úkoly

    Cíl: Naučit se vytvářet úkoly, umožňující například odevzdávání souborů, posílání online textů či zadávání offline činnosti(činnost,vyžadující jiné prostředky než ty, které umožňuje prostředí elearningu).

    Klíčová slova: úkol, nahrávání souborů, online text, offline činnost

    Požadavky: orientace v prostředí elearningového portálu

  • Učitel - Testy a banka úloh


  • Učitel - import materiálů z jiného kurzu

    Toto téma je věnováno situaci, kdy potebujeme importovat některé materiály z jiného kurzu do kurzu stávajícího

  • Učitel - Asociace kurzů

    Cíl: Vytváření asociací mezi hlavním a souvisejícími kurzy, představena bude možnost publikovat e-content pouze jednou v hlavním kurzu a zpřístupnit jej i studentům kurzů s totožnou náplní výuky

    Klíčová slova: Asociace kurzů, sdílení výukového obsahu

    Požadavky: nejsou

  • Jak hodnotit a známkovat

    • Tato prezentace byla v minulosti vytvořena pro potřeby školení v úzkém kroužku milých kolegyň z KCJ na EF. 
      Obsahově je naprosto v pořádku, leč místy se nese v lehce frivolním tónu, za což se preventivně omlouvám všem, kterým by mé podání připadala nevhodné pro akademickou půdu :-) 

  • Učitel - slovníky

    Cíl: Naučit se vytvářet slovník, který slouží k rychlému vyhledávání pojmů. Pedagog získá možnost vytvářet a udržovat online seznam pojmů,  zkratek a symbolů. Dále se naučí vytvářet lokální slovníky k jednotlivým tématům a globální slovník celého kurzu. Osvojí si kopírování pojmů z lokálního slovníku do globálního.

    Klíčová slova: Slovník, glosary, zkratky, symboly

    Požadavky: orientace v prostředí ALS

  • Interakce se studenty

    Cíl: naučit se přidávat, upravovat a vyhodnocovat Dotazník, Fórum a Anketu

    Klíčová slova: dotazník, fórum, anketa

    Požadavky: orientace v prostředí elearningového portálu

  • Téma 13

  • Téma 14