1. Vedoucí/administrátor zadá do aplikace pracovníka/ky. Poté vyzve podřízené pracovníky  k sebehodnocení. 

2. Pracovník si stáhne prázdný dotazník pro sebehodnocení a vyplní, jak hodnotí sám sebe.  Dotazník je v editovatelném PDF. Hodnocený pracovník nevyplňuje své vlastní hodnocení  v aplikaci. Vedoucí toto sebehodnocení nevidí. 

3. Pracovník, pokud je to pro něho relevantní (pracovník skupiny A a C vždy; pracovník skupiny B  na pokyn vedoucího), vyplní doplňující kritéria hodnocení. 

4. Vedoucí vyplní hodnocení pracovníka přímo v aplikaci. Pracovník toto hodnocení nevidí. 5. Hodnoticí rozhovor vedoucího a pracovníka. Pracovník si na rozhovor s sebou přinese své  sebehodnocení, popř. doplňující kritéria hodnocení. Při rozhovoru vedoucí a hodnocený  pracovník konfrontují své názory na hodnocení pracovních výkonů a jednání pracovníka. 6. Společně doplní plán individuálního rozvoje odborných a osobnostních kompetencí (cílů)  pracovníka včetně termínů. 

7. Vedoucí doplní své závěry a seznámí s nimi pracovníka. 

8. Pracovník se může k závěru hodnocení v dotazníku vyjádřit. Buď vyjádření pracovníka zapíše  vedoucí do dotazníku, nebo své vyjádření zapíše pracovník do hodnocení sám po vytištění  dotazníku. V tomto případě nebude jeho vyjádření zaznamenáno v aplikaci. 

9. Hodnocení se vyexportuje, pracovník jej podepíše a dostane kopii. Originál se založí na  pracovišti, resp. toto rozhodnutí záleží na volbě pracoviště (pokud se pracoviště rozhodne  evidovat hodnocení v tištěné podobě). 

10. Interval hodnocení je nastaven na 1 rok. 

11. Vedoucí dostane 1 měsíc před dalším hodnocením automatický upozorňující e-mail ze  systému, že se blíží termín dalšího hodnocení. 

12. Při následujícím hodnocení pracovník i vedoucí v dotazníku uvidí výsledky předchozího  hodnocení. Ideálně by mělo aktuální hodnocení navazovat na hodnocení z minulého roku – věnovat se splnění/nesplnění osobnostních cílů, slabým stránkám, atp.