Ateliér je zadáván vedoucími architektonických ateliérů, osobnosti české architektury. Studenti si vybírají jak vedoucího pedagoga, tak ateliérové zadání pro daný semestr. Zadávané ateliérové práce sledují logiku zvyšující se obtížnosti zadání od druhého do čtvrtého ročníku (od vily přes bytový dům k typologicky náročnějším budovám a urbanistickým úkolům). V ateliérové tvorbě je kladen důraz na kreativní uchopení úkolu a aplikaci teoretických východisek studenta, jež jsou nedílnou součástí analytické části projektu.
Ateliér je zadáván vedoucími architektonických ateliérů, osobnosti české architektury. Studenti si vybírají jak vedoucího pedagoga, tak ateliérové zadání pro daný semestr. Zadávané ateliérové práce sledují logiku zvyšující se obtížnosti zadání od druhého do čtvrtého ročníku (od vily přes bytový dům k typologicky náročnějším budovám a urbanistickým úkolům). V ateliérové tvorbě je kladen důraz na kreativní uchopení úkolu a aplikaci teoretických východisek studenta, jež jsou nedílnou součástí analytické části projektu.
Pod vedením pedagoga v ateliéru probíhá hlavní náplň studia. Ateliér je v tomto pokročilém magisterském programu především prostředím, které umožňuje studentovi rozvinout vlastní kreativní potenciál. Student má možnost se v ateliérech, v dialogu, konfrontovat s vedoucími architektonických ateliérů, osobnostmi české architektury. Student si vybírá jak vedoucího pedagoga, tak ateliérové zadání pro daný semestr.
AM3 je věnován urbanistickému projektu v náročném městském nebo přírodním kontextu. Cílem je zpracování architektonického návrhu, reagujícího na širší vztahy a zohledňujícího společenské aspekty a provozní funkce, spojené s řešeným územím. Součástí návrhu je i architektonický detail vybrané části navrhovaného celku.