2020/21
Obraz kursu KAR/AA3 - Architektonický ateliér 3 (2020)
2020/21

Ateliér je zadáván vedoucími architektonických ateliérů, osobnosti české architektury. Studenti si vybírají jak vedoucího pedagoga, tak ateliérové zadání pro daný semestr. Zadávané ateliérové práce sledují logiku zvyšující se obtížnosti zadání od druhého do čtvrtého ročníku (od vily přes bytový dům k typologicky náročnějším budovám a urbanistickým úkolům). V ateliérové tvorbě je kladen důraz na kreativní uchopení úkolu a aplikaci teoretických východisek studenta, jež jsou nedílnou součástí analytické části projektu.

Obraz kursu KAR/AA4 - Architektonický ateliér 4 (2020)
2020/21
Ateliér je zadáván vedoucími architektonických ateliérů, osobnosti české architektury. Studenti si vybírají jak vedoucího pedagoga, tak ateliérové zadání pro daný semestr. Zadávané ateliérové práce sledují logiku zvyšující se obtížnosti zadání od druhého do čtvrtého ročníku (od vily přes bytový dům k typologicky náročnějším budovám a urbanistickým úkolům). V ateliérové tvorbě je kladen důraz na kreativní uchopení úkolu a aplikaci teoretických východisek studenta, jež jsou nedílnou součástí analytické části projektu.
Obraz kursu KAR/AA5 - Architektonický ateliér 5 (2020)
2020/21

Ateliér je zadáván vedoucími architektonických ateliérů, osobnosti české architektury. Studenti si vybírají jak vedoucího pedagoga, tak ateliérové zadání pro daný semestr. Zadávané ateliérové práce sledují logiku zvyšující se obtížnosti zadání od druhého do čtvrtého ročníku (od vily přes bytový dům k typologicky náročnějším budovám a urbanistickým úkolům). V ateliérové tvorbě je kladen důraz na kreativní uchopení úkolu a aplikaci teoretických východisek studenta, jež jsou nedílnou součástí analytické části projektu.

Obraz kursu KAR/AA6 - Architektonický ateliér 6 (2020)
2020/21
Ateliér je zadáván vedoucími architektonických ateliérů, osobnosti české architektury. Studenti si vybírají jak vedoucího pedagoga, tak ateliérové zadání pro daný semestr. Zadávané ateliérové práce sledují logiku zvyšující se obtížnosti zadání od druhého do čtvrtého ročníku (od vily přes bytový dům k typologicky náročnějším budovám a urbanistickým úkolům). V ateliérové tvorbě je kladen důraz na kreativní uchopení úkolu a aplikaci teoretických východisek studenta, jež jsou nedílnou součástí analytické části projektu.
Obraz kursu KAR/AM1 - Architektonický atelier 1 (2020)
2020/21

Pod vedením pedagoga v ateliéru probíhá hlavní náplň studia. Ateliér je v tomto pokročilém magisterském programu především prostředím, které umožňuje studentovi rozvinout vlastní kreativní potenciál. Student má možnost se v ateliérech, v dialogu, konfrontovat s vedoucími architektonických ateliérů, osobnostmi české architektury. Student si vybírá jak vedoucího pedagoga, tak ateliérové zadání pro daný semestr.

Obraz kursu KAR/AM2 - Architektonický ateliér 2 (2020)
2020/21
Pod vedením pedagoga v ateliéru probíhá hlavní náplň studia. Ateliér je v tomto pokročilém magisterském programu především prostředím, které umožňuje studentovi rozvinout vlastní kreativní potenciál. Student má možnost se v ateliérech, v dialogu, konfrontovat s vedoucími architektonických ateliérů, osobnostmi české architektury. Student si vybírá jak vedoucího pedagoga, tak ateliérové zadání pro daný semestr.
Obraz kursu KAR/AM3 - Architektonický ateliér 3 (2020)
2020/21

AM3 je věnován urbanistickému projektu v náročném městském nebo přírodním kontextu. Cílem je zpracování architektonického návrhu, reagujícího na širší vztahy a zohledňujícího společenské aspekty a provozní funkce, spojené s řešeným územím. Součástí návrhu je i architektonický detail vybrané části navrhovaného celku.

Obraz kursu KAR/BP - Bakalářská práce (2020)
2020/21
Bakalářskou prací prokazuje student tvůrčí zralost a osvojení znalostí a dovedností potřebných k architektonickému navrhování na úrovni absolventa bakalářského stupně studia.
Obraz kursu KAR/DP - Diplomová práce (2020)
2020/21
Samostatná architektonická práce na zadané téma, dokládající zralost studenta potřebnou k ukončení studia a získání titulu inženýr architekt
Obraz kursu KAR/UA1 - Úvod do architektury 1 (2020)
2020/21
Studenti jsou na základě příkladů realizací a projektů staveb významných architektů seznamováni s výtvarnými, technickými a společenskými rozměry architektury. Tyto aspekty jsou dávány do vztahu se studiem architektury na FUA a mají jim napomoci se zvoleném oboru co nejrychleji zorientovat. Výuka probíhá s využitím sbírky umění a architektury v Mediatéce TUL a vybraných tuzemský i zahraničních odborných serverů.
Obraz kursu KAR/UA2 - Úvod do architektury 2 (2020)
2020/21
Poskytnout přehled o současném architektonickém dění. Zasadit jednotlivé architektonické scény do vzájemných a historických souvislostí, aby se v nich studenti neorientovali jen na základě vnějších výrazových forem. Přednáškový cyklus je reakci na aktuální dění v architektuře, nové projekty, vyhodnocené soutěže, realizované stavby a právě publikované knihy, na něž je nahlíženo z mnoha kontextů.
Obraz kursu KAR/W - Workshop - letní škola (2020)
2020/21
Podstatou předmětu je buď tvorba architektonické nebo výtvarného objektu či instalace v konkrétní situaci (workshop) nebo vytvoření architektonického či urbanistického návrhu v týmové práci s účastí jinými škol architektury (letní škola). Vedením workshopu je pověřena osobnost architektonické či výtvarné, české nebo zahraniční scény, která spolu s pedagogy Katedry architektury a s třetími subjekty, především obcemi, definuje téma workshopu. Vedení letní školy je řešeno obdobně v dohodě s jinými zúčastněnými školami. Cílem workshopu je realizovat malý objekt, jehož idea je vzešlá z intenzivní komunikace mezi zadavatelem, pedagogickým vedením a studenty. Realizace je formou cvičení, aplikací nabitých teoretických poznatků, především výtvarného, materiálového a konstrukčního charakteru. Cílem letní školy je vytvoření architektonického či urbanistického návrhu ve spolupráci s jinými školami a jejich studenty. Výstupem letní školy je prezentace prací formou výstavy.
Obraz kursu KAR/WB - Workshop - letní škola (2020)
2020/21
Podstatou předmětu je buď tvorba architektonické nebo výtvarného objektu či instalace v konkrétní situaci (workshop) nebo vytvoření architektonického či urbanistického návrhu v týmové práci s účastí jinými škol architektury (letní škola). Vedením workshopu je pověřena osobnost architektonické či výtvarné, české nebo zahraniční scény, která spolu s pedagogy Katedry architektury a s třetími subjekty, především obcemi, definuje téma workshopu. Vedení letní školy je řešeno obdobně v dohodě s jinými zúčastněnými školami. Cílem workshopu je realizovat malý objekt, jehož idea je vzešlá z intenzivní komunikace mezi zadavatelem, pedagogickým vedením a studenty. Realizace je formou cvičení, aplikací nabitých teoretických poznatků, především výtvarného, materiálového a konstrukčního charakteru. Cílem letní školy je vytvoření architektonického či urbanistického návrhu ve spolupráci s jinými školami a jejich studenty. Výstupem letní školy je prezentace prací formou výstavy.