Obraz kursu KGD/ZED - Zpracování elektronických dokumentů
Pedagogická studia - povinné předměty

Cílem předmětu je prohloubit znalosti a dovednosti studentů v přípravě elektronických dokumentů zvláště pro kvalifikační práce. Studenti se naučí zpracovávat obsáhlé dokumenty, dodržovat normy pro úpravu písemností, typografická pravidla a pravidla pro citování literatury podle normy. Základní typografická pravidla pro správnou tvorbu prezentace budou aplikována při tvorbě vlastních prezentací. Studenti si rozšíří informace o morálních zásadách při práci na internetu a autorském zákoně.

Obraz kursu KPP/IHD-P - Interpretace historického a kulturního dědictví v neformálním vzdělávání
Pedagogická studia - povinné předměty
Předmět seznamuje se základními pojmy a tématy vztahujícími se ke hmotnému i nehmotnému kulturně historickému dědictví a možnostmi jeho zprostředkování pro různé cílové skupiny. Témata cvičení jsou provázána s tématy přednášek.
Obraz kursu KPP/PE1-P - Pedagogika 1
Pedagogická studia - povinné předměty
Předmět seznamuje studenty s vymezením pojmu výchovy, se základními výchovnými koncepty, se systémem výchovy, s procesy výchovy v kontextu interakce člověk- společnost/kultura - příroda.
Obraz kursu KPP/PE2-P - Pedagogika 2
Pedagogická studia - povinné předměty
Předmět seznamuje s historickým pohledem na cíle, procesy a metody výchovy v širších sociologicko-pedagogických souvislostech. V popředí stojí otázky humanity výchovy, svobody a autority ve výchově, role rozumu a smyslů v historické reflexi o výchově, koncepty pokroku a výchovy a v neposlední řadě otázka reformy výchovy jako reformy společnosti.
Obraz kursu KPP/PGR-P - Personal growth
Pedagogická studia - povinné předměty
Cílem předmětu je podpora osobního růstu studentů - podpora lepšího sebeuvědomění a sebepoznání studentů, posilování kladných aspektů jejich osobnosti a silných stránek charakteru, povzbuzení motivace, všímavosti a otevřenosti vůči všem aspektům života. To vše může významně přispět ke zrání a rozvoji osobnosti budoucích pedagogů a dalších odborníků v pomáhajících profesích, takovým způsobem, aby dokázali efektivněji zvládat nároky jejich zaměstnání po ukončení studia. Semináře budou zaměřené na praktické využití poznatků, metod a praktických intervencí a možnosti aplikace poznatků psychologie osobního růstu ve výchovně-vzdělávacím procesu. Aktivní diskuse ve třídě a debaty studentů ze dvou odlišných kultur (Česká republika a USA), bude podporovat komplexní myšlení o otázkách a problémech spojených s praktickou aplikací znalostí a dovedností získaných během přednášek.
Obraz kursu KPP/PSV-P - Vývojová psychologie
Pedagogická studia - povinné předměty

Předmět poskytne studentům přehled o mnohostranné podmíněnosti průběhu duševního vývoje člověka, jeho základních etapách a možných vývojových problémech. Pozornost je věnována nejenom časným fázím ontogeneze lidské psychiky, ale rovněž psychologickým otázkám souvisejícím s ranou a střední dospělostí, rodičovstvím, problematikou zralého věku a také významu aktivního stáří. Získané poznatky napomohou studentům při volbě věkově přiměřených výchovně vzdělávacích metod a přispějí k lepšímu porozumění osobnostním zvláštnostem a potřebám klientů volnočasových programů.

Obraz kursu KPP/PVV-P - Pedagogická psychologie
Pedagogická studia - povinné předměty
Předmět se zaměřuje na psychologické souvislosti edukačních procesů a vztahů v rodinném a školním prostředí, orientuje v psychologických aspektech vzdělávání a výchovy
Obraz kursu KPP/PX1-P - Praxe 1
Pedagogická studia - povinné předměty
Cílem předmětu Praxe 1 je seznámení studentů se šíří pedagogickou praxí neformálního vzdělávání. V rámci předmětu Praxe 1 musí studenti absolvovat v roli pozorovatele nejméně pět náslechových vícehodinových bloků ve školních družinách, školních a sportovních klubech, domech dětí a mládeže, vybraných partnerských institucích neformálního vzdělávání (vzdělávací oddělení muzeí, galerií) pod vedením svého tutora.
Obraz kursu KPP/PX1-P - Reflektivní seminář k praxi 1
Pedagogická studia - povinné předměty
Cílem předmětu Praxe 1 je seznámení studentů se šíří pedagogickou praxí neformálního vzdělávání. V rámci předmětu Praxe 1 musí studenti absolvovat v roli pozorovatele nejméně pět náslechových vícehodinových bloků ve školních družinách, školních a sportovních klubech, domech dětí a mládeže, vybraných partnerských institucích neformálního vzdělávání (vzdělávací oddělení muzeí, galerií) pod vedením svého tutora.
Obraz kursu KPP/PX2-P - Praxe 2
Pedagogická studia - povinné předměty
Cílem předmětu Praxe 2 je navrhnout, realizovat a zhodnotit jednoduchý výchovně vzdělávací program pro skupinu dětí či mládeže v rámci neformálního vzdělávání. Program je zaměřen na oblast jazykově-literární, dramatické výchovy či interpretace historicko-kulturního dědictví. Dále je cílem předmětu Praxe 2 systematické pedagogické vedení skupiny dětí v rámci školní družiny či školního klubu po dobu celého semestru v rozsahu min. 4 hod./týdně.
Obraz kursu KPP/PX2-P - Reflektivní seminář k praxi 2
Pedagogická studia - povinné předměty
Cílem předmětu Praxe 2 je navrhnout, realizovat a zhodnotit jednoduchý výchovně vzdělávací program pro skupinu dětí či mládeže v rámci neformálního vzdělávání. Program je zaměřen na oblast jazykově-literární, dramatické výchovy či interpretace historicko-kulturního dědictví. Dále je cílem předmětu Praxe 2 systematické pedagogické vedení skupiny dětí v rámci školní družiny či školního klubu po dobu celého semestru v rozsahu min. 4 hod./týdně.
Obraz kursu KPP/PX3-P - Praxe 4 s reflexí (pobytová akce)
Pedagogická studia - povinné předměty
Cílem Praxe 3 je navrhnout, realizovat a zhodnotit výchovně vzdělávací činnosti a jednoduché programy pro pobytovou akci v celkové délce minimálně 5 dnů (letní tábor, příměstský tábor, škola v přírodě, sportovně-pobytové akce, harmonizační pobyty dětí a mládeže).
Obraz kursu KPP/PX4-P - Praxe 3
Pedagogická studia - povinné předměty
Cílem předmětu Praxe 4 je navrhnout, realizovat a zhodnotit jednoduchý výchovně vzdělávací program pro skupinu dětí či mládeže v rámci neformálního vzdělávání. Program je zaměřen na oblast výtvarné výchovy, výtvarné tvořivosti a výtvarného experimentu. Dále je cílem předmětu Praxe 4 systematické pedagogické vedení skupiny dětí v rámci školní družiny či školního klubu po dobu celého semestru v rozsahu min. 4 hod./týdně.
Obraz kursu KPP/PX4-P - Reflektivní seminář k praxi 3
Pedagogická studia - povinné předměty
Cílem předmětu Praxe 4 je navrhnout, realizovat a zhodnotit jednoduchý výchovně vzdělávací program pro skupinu dětí či mládeže v rámci neformálního vzdělávání. Program je zaměřen na oblast výtvarné výchovy, výtvarné tvořivosti a výtvarného experimentu. Dále je cílem předmětu Praxe 4 systematické pedagogické vedení skupiny dětí v rámci školní družiny či školního klubu po dobu celého semestru v rozsahu min. 4 hod./týdně.
Obraz kursu KPP/PX4-P - Praxe 5
Pedagogická studia - povinné předměty
Cílem předmětu Praxe 4 je navrhnout, realizovat a zhodnotit jednoduchý výchovně vzdělávací program pro skupinu dětí či mládeže v rámci neformálního vzdělávání. Program je zaměřen na oblast výtvarné výchovy, výtvarné tvořivosti a výtvarného experimentu. Dále je cílem předmětu Praxe 4 systematické pedagogické vedení skupiny dětí v rámci školní družiny či školního klubu po dobu celého semestru v rozsahu min. 4 hod./týdně.
Obraz kursu KPP/PX4-P - Reflektivní seminář k praxi 5
Pedagogická studia - povinné předměty
Cílem předmětu Praxe 4 je navrhnout, realizovat a zhodnotit jednoduchý výchovně vzdělávací program pro skupinu dětí či mládeže v rámci neformálního vzdělávání. Program je zaměřen na oblast výtvarné výchovy, výtvarné tvořivosti a výtvarného experimentu. Dále je cílem předmětu Praxe 4 systematické pedagogické vedení skupiny dětí v rámci školní družiny či školního klubu po dobu celého semestru v rozsahu min. 4 hod./týdně.
Obraz kursu KPP/TVP-P - Tvorba vzdělávacího programu
Pedagogická studia - povinné předměty
Cílem kursu je vybavit studenty základními pedagogickými a psychodidaktickými znalostmi a dovednostmi, které uplatní při tvorbě krátkodobých výchovně-vzdělávacích programů v oblasti neformálního vzdělávání a výchovy. Programy budou založené na (socio-) konstruktivistických teoriích a na teorii kooperativního učení a vzdělávání.