Cílem předmětu je poukázat na význam etiky pro pracovníky veřejné správy, seznámit studenty se základními pojmy, historií etiky a teoriemi, stimulovat studenty k uvažování o etických problémech, rozvíjet jejich znalosti a dovednosti v souvislosti s rozhodováním a řešením problémů ve veřejné správě vzhledem k etickým kritériím a přispět tak k formování etických hodnot jednotlivce.
Předmět vysvětluje pojem marketingového výzkumu, jeho cíle a úlohu v podniku, podává přehled o formách a typech marketingového výzkumu, o typech a zdrojích dat, objasňuje samotný proces marketingového výzkumu, popisuje a charakterizuje jednotlivé etapy marketingového výzkumu
Cílem předmětu je poukázat na význam etiky pro management a podnikání, seznámit studenty s historií a obsahem podnikatelské etiky, seznámit je se základními pojmy, historií etiky a teoriemi, stimulovat studenty k uvažování o etických problémech, rozvíjet jejich znalosti a dovednosti pro rozhodování a řešení problémů vzhledem k etickým kritériím a přispět k formování etických hodnot jednotlivce.