2021/22
Obrázek kurzu KPV/ADV - Využití dramatické výchovy ve SP (2021)
2021/22
Kurz je koncipován jako teoreticko-praktický. Jeho cílem je uvést studenty do problematiky dramatické, resp. divadelní výchovy a to: - v oblasti získání poznatků o oboru - v oblasti získání elementárních praktických dovedností pro využití metod a technik dramatické výchovy - v oblasti reflektovaného osobního prožitku dramatické hry navozujícího základní osobní zkušenost s tímto typem činnosti. Komplex těchto cílů vyžaduje kombinaci všech výše uvedených forem (ukazování jevů označovaných pojmy oboru v navozených praktických situacích; konkrétní osobní zážitek z působení obecného principu atd.).
Obrázek kurzu KPV/DE1 - Dějiny výtvarné kultury 1 (2021)
2021/22
Cílem předmětu je seznámit s nejdůležitějšími uměleckými slohy a etapami české i světové výtvarné kultury. V rámci seminářů budou studenti seznámeni s metodami seznamování dětí a studentů s výtvarným uměním prostřednictvím návštěv v galériích, účastí na výstavách i jinými formami.
Obrázek kurzu KPV/DE2 - Dějiny výtvarné kultury 2 (2021)
2021/22
Cílem předmětu je seznámit s nejdůležitějšími uměleckými slohy a etapami české i světové výtvarné kultury. V rámci seminářů budou studenti seznámeni s metodami seznamování dětí a studentů s výtvarným uměním prostřednictvím návštěv v galériích, účastí na výstavách i jinými formami.
Obrázek kurzu KPV/DEUK - Dějiny výtvarné kultury (2021)
2021/22
Cílem předmětu je seznámit s nejdůležitějšími uměleckými slohy a etapami české i světové výtvarné kultury. V rámci seminářů budou studenti seznámeni s metodami seznamování dětí a studentů s výtvarným uměním prostřednictvím návštěv v galériích, účastí na výstavách i jinými formami.
Obrázek kurzu KPV/DPVK - Didaktika pracovní výchovy (2021)
2021/22
Předmět seznamuje s didaktickými a metodickými problémy pracovních činností na 1. stupni ZŠ. Osnova: Příprava materiálu, organizace v hodině, bezpečnost při práci, hodnocení výsledků. Problém tvořivosti. Základní užívané metody, metodika přípravy na hodinu. Techniky a pracovní postupy vhodné pro děti na 1. stupni ZŠ s důrazem na současné pojetí rozvíjení estetického cítění. Témata: Práce s drobným materiálem (papír, textil, modelovací hmoty), konstrukční činnosti, pěstitelské práce, příprava pokrmů, přírodní materiály, lidové zvyky a tradice. V rámci seminární práce studenti navrhnou dílčí činnosti k jednotlivým tématům a metodiku prakticky ověří v seminářích. Předmět je ukončen kontrolním klasifikovaným testem.
Obrázek kurzu KPV/DPVP - Didaktika pracovní výchovy (2021)
2021/22
Předmět seznamuje s didaktickými a metodickými problémy pracovních činností na 1. stupni ZŠ. Osnova: Příprava materiálu, organizace v hodině, bezpečnost při práci, hodnocení výsledků. Problém tvořivosti. Základní užívané metody, metodika přípravy na hodinu. Techniky a pracovní postupy vhodné pro děti na 1. stupni ZŠ s důrazem na současné pojetí rozvíjení estetického cítění. Témata: Práce s drobným materiálem (papír, textil, modelovací hmoty), konstrukční činnosti, pěstitelské práce, příprava pokrmů, přírodní materiály, lidové zvyky a tradice. V rámci seminární práce studenti navrhnou dílčí činnosti k jednotlivým tématům a metodiku prakticky ověří v seminářích. Předmět je ukončen kontrolním klasifikovaným testem.
Obrázek kurzu KPV/FLSK - Základy fonetiky, lexikologie a slovo (2021)
2021/22
Předmět podává souvislou a ucelenou informaci v těchto zájmových rovinách (upravených pro potřeby učitelství 1. stupně ZŠ): Osnova: Charakteristika českého jazyka. Zařazení češtiny mezi ostatní jazyky. Zvuková stránka jazyka a grafická stránka jazyka. Motivovanost slova. Pojmenování jednoznačná, mnohoznačná, souznačná, opozitní. Expresívní významy pojmenování. Pojmenování nepřímá. Slovo z hlediska slovnědruhového. Vrstvy ve slovní zásobě. Třídění/klasifikace/ slov. Slovníky a jejich druhy. Způsoby, postupy a prostředky tvoření slov. Slovotvorná stavba slova. Pojmenovací/ onomaziologické kategorie. Slovotvorné třídy, typy a podtypy.
Obrázek kurzu KPV/FLSP - Základy fonetiky, lexikologie a slovo (2021)
2021/22
Předmět podává souvislou a ucelenou informaci v těchto zájmových rovinách (upravených pro potřeby učitelství 1. stupně ZŠ): Osnova: Charakteristika českého jazyka. Zařazení češtiny mezi ostatní jazyky. Zvuková stránka jazyka a grafická stránka jazyka. Motivovanost slova. Pojmenování jednoznačná, mnohoznačná, souznačná, opozitní. Expresívní významy pojmenování. Pojmenování nepřímá. Slovo z hlediska slovnědruhového. Vrstvy ve slovní zásobě. Třídění/klasifikace/ slov. Slovníky a jejich druhy. Způsoby, postupy a prostředky tvoření slov. Slovotvorná stavba slova. Pojmenovací/ onomaziologické kategorie. Slovotvorné třídy, typy a podtypy.
Obrázek kurzu KPV/GRTK - Grafická tvorba (2021)
2021/22
Předmět rozšiřuje předmět Výtvarné vyjadřování II (grafika) o další grafické techniky se zaměřením na využití ve výuce na 1. stupni ZŠ. Výuka probíhá formou výtvarné dílny. Osnova: Tvorba přípravných kreseb pro grafické listy. Přenos kresby na grafický materiál. Barevný tisk: soutisk několika matric i postupné odrývání jedné matrice. Grafické listy většího formátu. Kombinované techniky tisku s následnou dokresbou či jinou výtvarnou úpravou. Alternativní grafické postupy. Zpracovává se tematický cyklus prací i volná grafická tvorba. Výsledky ze seminářů jsou prezentovány na výstavě.
Obrázek kurzu KPV/HHNE - Hra na hudební nástroj (2021)
2021/22
Zobcová flétna - dechová technika, tónová kultura, nasazení tónu, způsob hry, souborová hra zobcových fléten, zobcová flétna a instrumentace lidové písně, kytara - doprovod písní pomocí harmonické kadence, techniky hry, Orffův instrumentář, zob. Flétny a kytara v třídním orchestru.
Obrázek kurzu KPV/HHR-E - Historical Heritage of our Region (2021)
2021/22
Předmět je zaměřen na zprostředkování hmotného a nehmotného kulturního dědictví regionu.
Obrázek kurzu KPV/HTPP - Hudební teorie a praxe (2021)
2021/22
Předmět je věnován účelnému propojování teoretických poznatků a praktických dovedností v hudebně výchovném procesu. V přípravě na praxi je akcentován kreativní přístup.
Obrázek kurzu KPV/INRP - Intonace a rytmus (2021)
2021/22
Předmět je zaměřen na upevňování a rozvoj hudebních schopností a dovedností prostřednictvím vokálních aktivit založených na správném pochopení a aplikaci tonální a intervalové metody. V oblasti rytmického výcviku je pozornost věnována upevnění a zdokonalení rytmického cítění. Na základě analýzy a syntézy získávaných poznatků a dovedností je rozvíjena melodická, harmonická a rytmická představivost, dále též hudební paměť.
Obrázek kurzu KPV/JZPK - Jazykový proseminář (2021)
2021/22
Předmět podává souvislou a ucelenou informaci v oblasti pravopisu českého jazyka (upravených pro potřeby učitelství 1. stupně ZŠ): Osnova: Grafická stránka jazyka. Typy pravopisu. Pravopis, jeho vývoj a oblasti. Psaní i,í, y,ý v kořenech slov domácích, Psaní i,í, y,ý v předponě vy-,vý-, v koncovkách substantiv a adjektiv, Psaní i,í, y,ý ve složených tvarech slovesných v koncovkách příčestí minulého Psaní skupin souhlásek. Předložky a předpony s, z. Psaní slov přejatých. Psaní velkých písmen. Čárka ve větě jednoduché. Čárka v souvětí. Interpunkční a diakritická znaménka. Typografická pravidla. Současné pravopisné problémy.
Obrázek kurzu KPV/JZPP - Jazykový proseminář (2021)
2021/22
Předmět podává souvislou a ucelenou informaci v oblasti pravopisu českého jazyka (upravených pro potřeby učitelství 1. stupně ZŠ): Osnova: Grafická stránka jazyka. Typy pravopisu. Pravopis, jeho vývoj a oblasti. Psaní i,í, y,ý v kořenech slov domácích, Psaní i,í, y,ý v předponě vy-,vý-, v koncovkách substantiv a adjektiv, Psaní i,í, y,ý ve složených tvarech slovesných v koncovkách příčestí minulého Psaní skupin souhlásek. Předložky a předpony s, z. Psaní slov přejatých. Psaní velkých písmen. Čárka ve větě jednoduché. Čárka v souvětí. Interpunkční a diakritická znaménka. Typografická pravidla. Současné pravopisné problémy.