2023/24
KAR/AA1 - Architektonický ateliér 1 (2023)
2023/24
Ateliér prvního ročníku je chápán jako úvodní seznámení s vlastní architektonickou tvorbou. Na rozdíl od všech ostatních ročníků je tento ateliér horizontální. Na tento semestr jsou zadávána tři témata týkající se drobnějšího charakteru architektonického úkolu až po komplexnější. Důraz je kladen na významovou část tématu. Analýza úkolu, vyhledání relevantních příkladů inspiratvních vzorů a srovnatelných prací jiných autorů, postupný vlastní návrh pod vedením pedagoga a samostatné konečné vypracování návrhu. Charakteristcký rozsah odevzdávané práce: analytcká esej, situace, půdorysy, řezy, pohledy, perspektvy a modely.
KAR/AA2 - Architektonický ateliér 2 (2023)
2023/24
Ateliér prvního ročníku je chápán jako úvodní seznámení s vlastní architektonickou tvorbou. Ve druhém semestru jsou zadány dva až tři úkoly od jednoduché typologie až k prvnímu rodinnému domu. Opět na rozdíl od všech ostatních ročníků je tento ateliér horizontální. Analýza úkolu, vyhledání relevantních příkladů inspiratvních vzorů a srovnatelných prací jiných autorů, postupný vlastní návrh pod vedením pedagoga a samostatné konečné vypracování návrhu. Charakteristcký rozsah odevzdávané práce: analytická esej, situace, půdorysy, řezy, pohledy, perspektivy a modely.
KAR/CAD1 - CAD 1 (2023)
2023/24
Využití výpočetní techniky a softwarů při práci architekta a výtvarníka. Vytváření prostorových virtuálních modelů budov a objektů. Převádění modelů na výkresovou dokumentaci, včetně extrahování tabulek speciálních elementů. Práce s parametrickými, objemovými a plošnými prvky. Tvorba vlastních atypických prvků. Koordinace práce s počítačovými podklady. Nastavování výstupů, tvorba tiskových dokumentů.
KAR/CAD2 - CAD 2 (2023)
2023/24
Využití výpočetní techniky a softwarů při práci architekta a výtvarníka, rozšíření znalostí, práce s renderovacím softwarem. Koordinace práce s počítačovými podklady. Renderování modelů a objektů, práce s texturami, materiály, světly, nastavování prostředí. Vytváření vlastních materiálů a textur. Základy animování objektů, prostředí, světel a kamer, včetně animování parametrů jednotlivých prvků a používání speciální filtrů, efektů a výstupů. Nastavování výstupů, tvorba tiskových, rastrových a filmových dokumentů.
KAR/DFP1 - Digitální formy projektování 1 (2023)
2023/24
Využití výpočetní techniky a softwarů při práci architekta a výtvarníka. Vytváření prostorových virtuálních modelů budov a objektů. Převádění modelů na výkresovou dokumentaci, včetně extrahování tabulek speciálních elementů. Práce s parametrickými, objemovými a plošnými prvky. Tvorba vlastních atypických prvků. Koordinace práce s počítačovými podklady. Nastavování výstupů, tvorba tiskových dokumentů.
KAR/DFP2 - Digitální formy projektování 2 (2023)
2023/24
Využit výpočetní techniky a softwarů při práci architekta a výtvarníka, rozšíření znalost, práce s renderovacím softwarem. Koordinace práce s počítačovými podklady. Renderování modelů a objektů, práce s texturami, materiály, světly, nastavování prostředí. Vytváření vlastních materiálů a textur. Základy animování objektů, prostředí, světel a kamer, včetně animování parametrů jednotlivých prvků a používání speciálních filtrů, efektů a výstupů. Nastavování výstupů, tvorba tiskových, rastrových a filmových dokumentů.