2024/25
Cílem je umožnit studentům porozumět problematice zpracování diplomových prací, vymezení základních charakteristik diplomové práce, citační normě ISO 690, problematice tvorby, realizace a prezentace diplomové práce. Student prokazuje základní znalosti k zadanému tématu a je schopen je aplikovat v navazujícím magisterském programu. Studentovi je vštěpována odborná kompetence, kterou je znalost eticko-právních aspektů odborných prací a platných norem pro psaní odborných písemných prací.
Ošetřovatelská praxe je koncipována jako praktický předmět, probíhá podle plánu praktické výuky na vysoké škole formou blokové výuky (přičemž jeden blok trvá vždy nejméně 1 týden). Umožňuje studentům aplikovat v podmínkách poskytovatele zdravotních služeb a v domácím prostředí pacientů teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali studiem teoreticko-praktických disciplín v odborných učebnách školy. Poskytuje prostor pro zdokonalování zručnosti, dovedností a návyků, učí studenty samostatnosti, odpovědnosti a práci v týmu. Uskutečňuje se formou přímé či nepřímé péče o pacienty, v souladu s platnou právní úpravou a podle plánu praxe v podmínkách poskytovatele zdravotních služeb a v domácím prostředí pacientů. Výuka probíhá pod vedením zdravotnických pracovníků oprávněných k výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu. Studenti zaznamenávají činnosti, výkony a ostatní aktivity ošetřovatelské praxe do Deníku odborné praxe, který připravuje vysoká škola. Deník odborné praxe obsahuje souhrnné informace o přípravě a průběhu praxe. Pracoviště poskytovatele zdravotních a sociálních služeb pro výuku odborné praxe splňují splňovat požadavky stanovené příslušnými právními předpisy. Subjekty zajišťující výuku s poskytovatelem zdravotních a sociálních služeb mají praktickou výuku smluvně zajištěnou. Ošetřovatelské praxi předchází výuka odpovídajících teoretických předmětů.
Předmět je základní součástí komplexu teoreticko-praktických předmětů studijního plánu. Předmět Odborná praxe 3 umožňuje studentům rozšiřovat nabyté vědomosti a dovednosti v podmínkách klinických pracovišť získané studiem teoretických a teoreticko-praktických předmětů v učebnách a laboratořích. Student si v rámci odborné praxe osvojí vědomosti, dovednosti a postoje zejména v oblasti poskytování zdravotní péče v souladu s právními předpisy a standardy, dodržování hygienicko-epidemiologického režimu v souladu s právními předpisy upravujícími ochranu veřejného zdraví, zápisů do zdravotnické dokumentace a další dokumentace vyplývající z jiných právních předpisů, práce s informačním systémem poskytovatele zdravotních služeb, poskytování informací pacientovi v souladu se svou odbornou způsobilostí, motivace a edukace jednotlivců, rodiny a skupiny osob k přijetí zdravého životního stylu a k péči o sebe, opatření při řešení následků mimořádné události nebo krizové situace, vykonávání činností z hlediska radiační ochrany, aplikování léčivých přípravků nutných k provedení výkonů trávicím traktem, dýchacími cestami, formou podkožních, kožních a intramuskulárních injekcí a dále v oblasti zavádění periferních žilních katétrů.
Předmět je základní součástí komplexu teoreticko-praktických předmětů studijního plánu. Předmět umožňuje studentům aplikovat nabyté teoretické znalosti a praktické dovednosti v podmínkách klinických pracovišť získané studiem teoretických a teoreticko-praktických předmětů. Cílem předmětu je osvojení a zdokonalení praktických dovedností a návyků vedoucí k dosažení profilu absolventa pro provádění specifické ošetřovatelské péče při poskytování přednemocniční neodkladné péče, a dále při poskytování akutní lůžkové péče intenzivní, včetně péče na urgentním příjmu. Dále pak naučit studenty samostatnosti, odpovědnosti a začlenění do zdravotnického týmu na klinickém pracovišti.