2024/25
Kursbild KAJ/ADEN - Anglický jazyk na pokročilé úrovni (2024)
2024/25
Po zakončení kurzu by studenti měli dosáhnout úrovně C1 Společného evropského referenčního rámce. Měli by: 1. rozumět širokému rejstříku náročných a dlouhých vět a rozpoznat v textu implicitní významy 2. umět se plynule a pohotově vyjadřovat bez zjevného úsilí při hledání výrazů 3. umět jazyk užívat efektivně a pružně pro společenské, akademické a profesní účely 4. umět vytvářet srozumitelné, dobře uspořádané, podrobné texty na složitá témata, čímž prokazují ovládnutí kompozičních útvarů, spojovacích výrazů a prostředků textové koheze
Kursbild KAJ/AFVNM - Alternativní formy výuky (2024)
2024/25
Cílem předmětu je hlubší a kritický teoretický vhled do problematiky alternativ ve výuce anglického jazyka a praktická aplikace technik a strategií uplatňování alternativních metod při výuce.
Kursbild KAJ/AJ1 - Anglický jazyk 1 (2024)
2024/25
Cílem předmětu je rovnoměrný efektivní progres všech čtyř jazykových dovedností (mluvení, poslech, čtení a psaní) a jazykových kompetencí. Dalším signifikantním cílem je zlepšení a kultivace jazykového systému (gramatika, slovní zásoba, jazykové funkce a výslovnost), kdy zásadní prerekvizitou celkového cizojazyčného vyučovacího procesu je důraz na praktický komunikativní přístup.
Kursbild KAJ/AJ2 - Anglický jazyk 2 (2024)
2024/25
Cílem předmětu je rovnoměrný efektivní progres všech čtyř jazykových dovedností (mluvení, poslech, čtení a psaní) a jazykových kompetencí. Dalším signifikantním cílem je zlepšení a kultivace jazykového systému (gramatika, slovní zásoba, jazykové funkce a výslovnost), kdy zásadní prerekvizitou celkového cizojazyčného vyučovacího procesu je důraz na praktický komunikativní přístup.
Kursbild KAJ/AK1 - Angličtina komunikativně I (2024)
2024/25
- rozvíjet a upevňovat lexikální a frazeologické jednotky obecného jazyka - rozvíjet základní jazykové kompetence, především pak mluvení - rozvíjet formy ústního projevu - diskuse, prezentace - pokračovat se systematickým upevňováním odborné slovní zásoby z oblasti hospodářského jazyka v návaznosti na povinné předměty
Kursbild KAJ/DI1NM - Didaktika anglického jazyka 1 (2024)
2024/25
Prohloubení a rozšíření znalostí moderních zásad prezentace, procvičování a upevňování učiva v oblasti gramatiky a slovní zásoby. Seznámení s metodami prezentace sociokulturního prostředí a reálií zemí mluvících cílovým jazykem. Porozumění vztahům mezi teorií a praxí výuky anglického jazyka prostřednictvím reflexe a analýzy vlastní zkušenosti v roli žáka, výukové činnosti během průběžné pedagogické praxe a cílených náslechů v rámci výstupů/mikrovýstupů, ať už při DI1NM či při pedagogické praxi. Využití teoretických poznatků a praktické zkušenosti k efektivnímu plánování výuky v hodině AJ s postupem od jednotlivých aktivit k plánování celé hodiny
Kursbild KAJ/DI1RS - Didaktika anglického jazyka 1 (2024)
2024/25
Prohloubení a rozšíření znalostí moderních zásad prezentace, procvičování a upevňování učiva v oblasti gramatiky a slovní zásoby. Seznámení s metodami prezentace sociokulturního prostředí a reálií zemí mluvících cílovým jazykem. Porozumění vztahům mezi teorií a praxí výuky anglického jazyka prostřednictvím reflexe a analýzy vlastní zkušenosti v roli žáka, výukové činnosti během průběžné pedagogické praxe a cílených náslechů v rámci výstupů/mikrovýstupů, ať už při DI1NM či při pedagogické praxi. Využití teoretických poznatků a praktické zkušenosti k efektivnímu plánování výuky v hodině AJ s postupem od jednotlivých aktivit k plánování celé hodiny
Kursbild KAJ/DI2NM - Didaktika anglického jazyka 2 (2024)
2024/25
Prohloubení a rozšíření znalostí moderních zásad prezentace, procvičování a upevňování učiva v oblasti rozvíjení jazykových prostředků a v oblasti dalších témat z DI1NM. Rozšíření znalostí získaných v rámci bakalářského studia ohledně rozvoje řečových dovedností ve výuce anglického jazyka (rozvoj poslechu, čtení, mluvení a psaní). Studenti budou nově seznámeni s tématem integrace. Budou dále rozvíjet práci s žákem a jeho proměnnými a to v souvislosti s výukou heterogenních tříd. Program je dále zaměřen na výuku výslovnosti, práci s chybou a jejich opravování.
Kursbild KAJ/DI2RS - Didaktika anglického jazyka 2 (2024)
2024/25
Prohloubení a rozšíření znalostí moderních zásad prezentace, procvičování a upevňování učiva v oblasti rozvíjení jazykových prostředků a v oblasti dalších témat z DI1NM. Rozšíření znalostí získaných v rámci bakalářského studia ohledně rozvoje řečových dovedností ve výuce anglického jazyka (rozvoj poslechu, čtení, mluvení a psaní). Studenti budou nově seznámeni s tématem integrace. Budou dále rozvíjet práci s žákem a jeho proměnnými a to v souvislosti s výukou heterogenních tříd. Program je dále zaměřen na výuku výslovnosti, práci s chybou a jejich opravování.
Kursbild KAJ/DI3NM - Didaktika anglického jazyka 3 (2024)
2024/25
Cílem kurzu je seznámit studenty se zásadami hodnocení a testování včetně přípravy testů a jejich využití v praxi. Pozornost je věnována přípravě výukového materiálu a jeho adaptace, povzbuzení a udržení motivace žáků a rozvoji autonomie žáka při výuce. Studenti dále rozvinou svůj přehled o vývoji teorií učení, vývoji metod výuky anglického jazyka a přístupů a budou také pracovat s tématem kulturního povědomí.
Kursbild KAJ/DI3RS - Didaktika anglického jazyka 3 (2024)
2024/25
Cílem kurzu je seznámit studenty se zásadami hodnocení a testování včetně přípravy testů a jejich využití v praxi. Pozornost je věnována přípravě výukového materiálu a jeho adaptace, povzbuzení a udržení motivace žáků a rozvoji autonomie žáka při výuce. Studenti dále rozvinou svůj přehled o vývoji teorií učení, vývoji metod výuky anglického jazyka a přístupů a budou dále pracovat s tématem kulturního povědomí.
Kursbild KAJ/DI4NM - Didaktika anglického jazyka 4 (2024)
2024/25
Cílem kurzu je dále rozvinout témata z kurzů DI1NM, DI2NM a DI3NM. Kurz je zaměřen na specifika výuky žáků mladšího školního věku a žáků se specifickými poruchami učení. Pozornost je dále věnována využití ICT technologií ve výuce, využití her, současným trendům ve výuce anglického jazyka a vybraným problémům. Dále také výuce angličtiny pro specifické účely.
Kursbild KAJ/DI4RS - Didaktika anglického jazyka 4 (2024)
2024/25
Cílem kurzu je dále rozvinout témata z kurzů DI1NM, DI2NM a DI3NM. Kurz je zaměřen na specifika výuky žáků mladšího školního věku a žáků se specifickými poruchami učení. Pozornost je dále věnována využití ICT technologií ve výuce, využití her, současným trendům ve výuce anglického jazyka a vybraným problémům. Dále také výuce angličtiny pro specifické účely.
Kursbild KAJ/FMM - Film a moderní média (2024)
2024/25
Tento kurz je zaměřený na obecné seznámení studentů s rozvojem komunikace a masmédií, od knižního průmyslu až po elektronická, digitální a sociální média. Kurz dále ukáže, jak se tato média používají ve třídách, prezentacích, žurnalismu, vizuální a digitální kultuře a v každodenním životě. Zvláštní pozornost bude věnována narativní analýze filmů. Kurz bude obsahovat prezentace učitele a studentů, dialogy, výklad a cvičení, individuální a skupinové analýzy specifických komunikačních forem, analýzu textu a médií.
Kursbild KAJ/HIR - Historie a reálie (2024)
2024/25
Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými historickými a/nebo kulturními tématy anglicky mluvících zemí. Pozornost je věnována především tématům, která nemohou být dostatečně pokryta v povinných předmětech Kultura II: Britská studia a Kultura III: Americká studia.
Kursbild KAJ/JD1BE - Jazykové dovednosti 1 (2024)
2024/25
Hlavním cílem předmětu je prostřednictvím různých aktivizačních forem výuky zdokonalit jazykovou úroveň studentů. Důraz je kladen na zlepšení plynulosti mluveného projevu, poslechových dovedností, dovedností čtení a na konsolidaci znalostí anglického gramatického systému, který si studenti osvojili na střední škole. Cílem části nazvané Study Skills je pomoci studentům orientovat se ve studiu na pedagogické fakultě tak, aby si uvědomili nezbytnost své vlastní aktivní účasti na vyučovacím procesu. Studenti si osvojí strategie vedoucí ke zlepšení jazykových kompetencí a vhodné metody a techniky řízení a plánování vlastního studia. Program předmětu klade také důraz na rozvoj dovedností kritického čtení, které studentům umožní porozumět, analyzovat, reprodukovat a zhodnotit různé typy textů.
Kursbild KAJ/JD3BE - Jazykové dovednosti 3 (2024)
2024/25
Tento předmět je první ze tří semestrů kurzu praktického anglického jazyka, jehož cílem je zlepšení jazykové kompetence studentů z úrovně C1- na úroveň C1 podle Společného evropského referenčního rámce. Zařazované aktivity a materiály přispívají k rozvoji jazykové produkce, tak aby byla dostatečně plynulá a správná. Pozornost je dále věnována rozšíření aktivní a pasivní slovní zásoby a procvičování dovednosti volby vhodné lexikální jednotky i gramatické struktury. Cílem aktivit zaměřených na zlepšení dovednosti poslechu je pomoci studentům porozumět mluvenému slovu pronesenému běžnou rychlostí a v různých variantách výslovnosti angličtiny.
Kursbild KAJ/JD4BE - Jazykové dovednosti 4 (2024)
2024/25
Obsah předmětu navazuje na předmět Jazykové dovednosti 3 a směřuje k dalšímu zdokonalování úrovně jazykové kompetence studentů. Studenti jsou vedeni k plynulé a přesné komunikaci se zaměřením na výběr vhodné lexikální jednotky a správné gramatické struktury. Poslechové dovednosti jsou dále zlepšovány prostřednictvím poslechových úkolů, které demonstrují různé varianty výslovnosti angličtiny.
Kursbild KAJ/KOL - Úvod do korpusové lingvistiky (2024)
2024/25
Cílem předmětu je seznámit studenty s aspekty korpusové lingvistiky. Studentům budou představeny již existující korpusy, ale zároveň se naučí si vytvořit svůj vlastní elektronický korpus k účelům výuky, studia, překladu či výzkumu a budou schopni ho využít. Studenti se seznámí nástroji, platformami a metodami, které se využívají při tvorbě a analýze korpusů. Každý seminář obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části bude představeno dané téma a v praktické části si studenti vyzkouší jak s daným tématem pracovat.
Kursbild KAJ/KON - Anglická konverzace (2024)
2024/25
Po zakončení kurzu by studenti měli dosáhnout úrovně C1 Společného evropského referenčního rámce. Měli by: 1. rozumět širokému rejstříku náročných a dlouhých vět a rozpoznat v textu implicitní významy 2. umět se plynule a pohotově vyjadřovat bez zjevného úsilí při hledání výrazů 3. umět jazyk užívat efektivně a pružně pro společenské, akademické a profesní účely