2024/25
Kursbild KMG/CCR - Cenotvorba v cestovním ruchu (2024)
2024/25
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou managementu služeb poskytovaných v cestovním ruchu.
Kursbild KMG/DM - Destinační management (2024)
2024/25
Cílem předmětu je vysvětlení podstaty destinačního managementu, tj. řízení turistické destinace za účelem rozvoje cestovního ruchu. Předmět seznamuje studenty se specifiky a principy tvorby řízení tržně orientovaných destinací cestovního ruchu prostřednictvím vhodných marketingových nástrojů. Součástí předmětu bude zpracování případových studií pro konkrétní destinace.
Kursbild KMG/EUM-E - EU and International Trade (2024) (ENGLISH)
2024/25
The subject focuses on the essential economic issues in the EU. The aim of the course is to deepen the knowledge about the single market of the EU and the EU external relations.
Kursbild KMG/EUMO - EU a mezinárodní obchod (2024)
2024/25
Předmět má za úkol seznámit studenty se základními ekonomickými otázkami EU, zejména v oblasti jednotného vnitřního trhu a vnějších ekonomických vztahů.
Kursbild KMG/HZ - Hodnota zákazníka (2024)
2024/25
Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptem hodnoty zákazníka jako nástrojem konkurenční výhody firem a marketingového strategického řízení, poukázat na přínos a využití hodnoty zákazníka, seznámit studenty s koncepcí, modely a hlavními atributy hodnoty zákazníka, způsobem měření hodnoty zákazníka a jejího vlivu na spokojenost a loajalitu zákazníků a poukázat na její uplatnění v procesu řízení vztahů se zákazníky.
Kursbild KMG/IK - Interkulturní komunikace (2024)
2024/25
Studenti získají informace o kultuře, dimenzích kulturních rozdílů a o jejich vlivu na komunikaci mezi jednotlivými národnostmi. Předmět přispívá k rozvoji obecné kulturní adaptability a senzitivity studentů k různým národnostem a náboženstvím. Analýza a pochopení kulturních souvislostí vede k osvojení si principů efektivní komunikace s příslušníky jiných kultur v rámci mezinárodního prostředí.
Kursbild KMG/KEU - Komparace ekonomik EU (2024)
2024/25
Předmět seznamuje s klíčovými ekonomickými disparitami a hospodářským vývojem v rámci EU na úrovni členských států, které tvoří jádro českého vývozu. Na členské státy EU je tedy v předmětu nahlíženo primárně jako na odbytiště českého exportu, pozornost je věnována jejich aktuální ekonomické situaci a mezinárodně obchodní spolupráci a to včetně ČR.
Kursbild KMG/KOF - Komunikace firmy (2024)
2024/25
Předmět seznamuje studenty s firemní komunikací. Podrobněji přibližuje vnitrofiremní komunikaci, firemní identitu a image, firemní kulturu. Dále vysvětluje komunikaci se zákazníky, úlohu značky, public relations, komunikaci na průmyslových i na mezinárodních trzích.
Kursbild KMG/MAR - Marketing (2024)
2024/25
Cílem je seznámit studenty s marketingovou filosofií.Podrobněji je seznámit s prvky marketingového mixu:s výrobkem, cenou, distribucí a propagací a činnostmi marketingového oddělení.
Kursbild KMG/MCR - Mezinárodní cestovní ruch (2024)
2024/25
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou mezinárodního cestovního ruchu s ohledem na jeho rozvoj a multiplikační efekty v kontextu mezinárodních ekonomických vztahů. Studenti získají znalosti související s regionalizací mezinárodního cestovního ruchu, s jeho institucionálním zajištěním a dále s vybranými specifiky v mezinárodním kontextu (kulturní dědictví, udržitelnost, konkurenceschopnost, doprava).
Kursbild KMG/MEO-E - International Trade (2024) (ENGLISH)
2024/25
The goal of this course is to introduce the issues of the international trade, including the theoretical and historical context. The explains the circumstances and patterns of international trade and trade policy. The other aim is to introduce to the students to the impact of trade policy instruments to entrepreneurs and their activities. It also gives an overview of the conditions and possibilities of businesses entering foreign markets and variants international business.
Kursbild KMG/MK - Marketing (2024)
2024/25
Cílem je seznámit studenty s marketingovou filosofií.Podrobněji je seznámit s prvky marketingového mixu:s výrobkem, cenou, distribucí a propagací a činnostmi marketingového oddělení...
Kursbild KMG/MKO - Marketingová komunikace (2024)
2024/25
Předmět přibližuje studentům podrobněji jednotlivé formy marketingové komunikace firmy: reklamu, osobní prodej, vztahy s veřejností, podporu prodeje, přímý marketing, výstavnictví a sponzoring.
Kursbild KMG/MMO - Management mezinárodního obchodu (2024)
2024/25
Cílem je propojení získaných teoretických znalostí a pojmů s praktickými zkušenostmi manažerů významných českých a mezinárodních firem. Předmět propojuje proces internacionalizace v jeho teoretických souvislostech s reálným aplikačním prostředím v situaci, kdy řada českých firem působí na zahraničních trzích přímo bez využití dodavatelsko- odběratelských řetězců nadnárodních korporací.
Kursbild KMG/MO - Mezinárodní obchod (2024)
2024/25
Cílem předmětu je uvést studenta do problematiky mezinárodního obchodu včetně jeho teoretických a historických souvislostí. Předmět chce vysvětlit okolnosti a zákonitosti obchodu v mezinárodním měřítku a postavení obchodní politiky v hospodářských politikách států, státních seskupení a vybraných mezinárodních organizací a seznámit posluchače s dopadem obchodně politických nástrojů na podnikatelské subjekty a jejich činnost. Podává také přehled o podmínkách a možnostech vstupu podnikatelských subjektů na zahraniční trhy a variantách mezinárodního podnikání.
Kursbild KMG/MOP - Mezinárodní obchodní prostředí (2024)
2024/25
Předmět má za úkol seznámit studenty s jednotlivými oblastmi a aspekty mezinárodního obchodu a jejich praktické aplikace na podnikatelské prostředí. Ve cvičení má předmět aplikovat znalosti z přednášek a vytvořit fiktivní podniky, jejichž obchodní operace by korespondovaly povaze a vzájemným obchodním vazbám mezi EU a třetími státy.
Kursbild KMG/MOPIM - Mezinárodní obchodní prostředí (2024)
2024/25
Předmět má za úkol seznámit studenty s jednotlivými oblastmi a aspekty mezinárodního obchodu a jejich praktické aplikace na podnikatelské prostředí. Ve cvičení má předmět aplikovat znalosti z přednášek a vytvořit fiktivní podniky, jejichž obchodní operace by korespondovaly povaze a vzájemným obchodním vazbám mezi EU a třetími státy.
Kursbild KMG/MSCR - Management služeb v cestovním ruchu (2024)
2024/25
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou managementu služeb poskytovaných v cestovním ruchu.
Kursbild KMG/MVA - Marketingový výzkum a analýza dat (2024)
2024/25
Předmět prezentuje problematiku marketingového výzkumu, jeho cíle a úlohu v podniku. Podává přehled o formách a typech marketingového výzkumu, o typech a zdrojích dat, objasňuje samotný proces marketingového výzkumu, popisuje a charakterizuje jeho jednotlivé etapy, seznamuje s postupem a se statistickými metodami vyhodnocování dat.
Kursbild KMG/MVAIM - Marketing Research and Data Analysis (2024) (ENGLISH)
2024/25
The course presents the issues of marketing research, its goals and role in the company. It gives an overview of the forms and types of marketing research, the types and sources of data, clarifies the process of marketing research, describes and characterizes its various stages, introduces the procedure and statistical methods of data evaluation.