2024/25
KPP/ART-M - Artefiletika (2024)
2024/25

Cílem předmětu je umožnit studentům získat vlastní reflektovanou zkušenost a seznámit se s některými způsoby práce v artefiletickém kontextu. Získat dovednosti, podněty a inspiraci v oblasti volby témat, technik a výtvarného materiálu. Umět vytvořit bezpečné a inspirativní prostředí pro kreativní sebezkušenostní práci.

KPP/DAV-M - Didaktická aplikace vzděl. programu (2024)
2024/25
Cílem předmětu je poskytnout orientaci v kurikulárních dokumentech závazných pro předškolní vzdělávání v České republice. Studenti se naučí didakticky transformovat jednotlivé úrovně kurikula do aplikační roviny.
KPP/DO1-B - Didaktika obecná 1 (2024)
2024/25
Předmět v návaznosti na propedeutická pedagogická témata seznamuje studenty ze základními pojmy a principy teorie vyučování. Popisuje vzdělávací teorie, analyzuje vyučovací proces, cíle výuky a vybrané koncepce výuky.
KPP/DO2NS - Didaktika obecná 2 (2024)
2024/25
Předmět navazuje na Didaktiku obecnou 1 (teorie vzdělávání) a akcentuje zejména oblast teorie školního vyučování.
KPP/DO2NZ - Didaktika obecná 2 (2024)
2024/25
Předmět navazuje na Didaktiku obecnou 1 (teorie vzdělávání) a akcentuje zejména oblast teorie školního vyučování.
KPP/DVV-B - Dějiny výchovy, vzdělávání a školství (2024)
2024/25
Předmět seznamuje s historickým pohledem na cíle, procesy a metody výchovy a vzdělávání s ohledem na širší sociologicko-pedagogické souvislosti. Dále se předmět zabývá pohledem na vývoj školství a na formulování a řešení základních otázek školy (vnitřního chodu) i školského systému ve vývoji zejména 19. a 20. století. Předmět je koncipován jako vhled do historických zákonitostí vývoje výchovy, vzdělávání a školství pro studenty učitelství. Předmět napomáhá analýze aktuálních problémů školy a školství s ohledem na historické souvislosti.
KPP/EX2-Z - Pedagogická exkurze 2 (2024)
2024/25
Cílem předmětu je zpracovat vybrané pedagogické téma na základě návštěvy vybrané školy ? 1. st. ZŠ, která je inspirativní pro primární vzdělávání (např. školy a učitelé, kteří byli oceněni cenou ?Zlatý Amos? / ?Global Teacher Prize?, inovativní školy v jiných krajích ČR) či návštěvy vzdělávací instituce (ped. muzea, výstavy, neziskové organizace, instituce neformálního vzdělávání, apod.) vážící se k tématu primárního vzdělávání.
KPP/FOH-Z - Formativní hodnocení (2024)
2024/25
Předmět rozvíjí dosavadní poznatky o hodnotících procesech provázejících vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ (získané v předcházejících předmětech). Cílem je pochopení zásadního vlivu školního hodnocení na utváření vztahu žáka ke škole a vzdělávání i na vývoj jeho sebepojetí a sebehodnocení a také uvědomění si role učitele v tomto procesu. Pozornost je věnována jednotlivým funkcím školního hodnocení a metodám a formám školního hodnocení vhodným pro 1. stupeň ZŠ (kromě převládajícího kvantitativního hodnocení zejména kvalitativní a k žákovi citlivější formy hodnocení). Studenti jsou vedeni k výběru a aplikaci rozmanitých vhodných forem hodnocení v dílčích pedagogických situacích s ohledem na individualitu osobnosti každého žáka. V praktických cvičeních propojených s pedagogickou praxí si osvojí dovednosti formativního hodnocení a správný hodnotící jazyk a učí se reflektovat vlastní hodnotící postupy v práci se žáky.
KPP/FUN-P - Fundraising neziskových organizací (2024)
2024/25
Cílem předmětu je seznámit studenty s tím, jak získávat prostředky pro činnost organizace z jiných zdrojů než z prostředků státu a samosprávy.
KPP/HSE - Hodnocení v současné škole (2024)
2024/25

Předmět se zabývá aktuálními otázkami podstaty hodnocení výkonu a chování žáka.

KPP/HYG - Psychohygiena (2024)
2024/25
Cilem predmetu je osvojení zakladnich poznatků a dovedností z oblasti duševní hygieny a zdraveho zpusobu zivota a zaroven podora hlubsiho poznani sebe sama v souvislosti se snahou o sebereflexi a osobnostní růst.
KPP/IHD-P - Interpretace histor. a kultur. dědictví (2024)
2024/25
Předmět seznamuje se základními pojmy a tématy vztahujícími se ke hmotnému i nehmotnému kulturně historickému dědictví a možnostmi jeho zprostředkování pro různé cílové skupiny. Témata cvičení jsou provázána s tématy přednášek.
KPP/MB1-P - Metodologie bakalářské práce 1 (2024)
2024/25
Předmět seznamuje studenty se základními principy vědecké práce, psaní odborných textů a s postupy tvorby bakalářské práce. Obsahem předmětu jsou témata zaměřená na požadavky, pravidla a koncept bakalářské práce, na práci s odbornou literaturou, na možnosti využití dostupných dat a jejich interpretace, na konstrukci odborného textu a na specifičnost problematiky výzkumu ve vědách o výchově. Výstupem je vypracování konceptu vlastní bakalářské práce s tematickou literární rešerží.
KPP/MBP-M - Metodologie bakalářské práce (2024)
2024/25
Předmět seznamuje studenty se základními principy vědecké práce a s postupy tvorby bakalářské práce. Obsahem předmětu jsou témata zaměřená na práci s odbornou literaturou, na možnosti využití dostupných dat a jejich interpretace, na konstrukci odborného textu a na specifičnost problematiky výzkumu ve vědách o výchově. Výstupem je vypracování konceptu bakalářské práce.
KPP/MED - Mediální výchova (2024)
2024/25
Předmět pojednává o průřezovém tématu mediální výchova
KPP/MEV-Z - Mediální výchova (2024)
2024/25
Předmět seznamuje s cíli a obsahem stejnojmenného průřezového tématu RVP ZV. Student bude vybaven poznatky a dovednostmi týkajícími se mediální komunikace a práce s médii. Bude chápat význam médií jako socializačního faktoru, tedy prostředku vytváření postojů a názorů, utváření životního stylu a ovlivňování chování jedince ve společnosti. Bude veden ke kritickému hodnocení pozitiv i rizik spojených s využíváním médií dětmi mladšího školního věku a s implementací ICT jako didaktických prostředků do výuky na 1. stupni ZŠ. Seznámí se s efektivními postupy a metodami výchovné práce se žáky v oblasti mediální výchovy a rozvíjení mediální gramotnosti žáků.
KPP/MUV-P - Multikulturní výchova a její didakt. apl (2024)
2024/25
Předmět uvádí studující do problematiky multikulturní reality současné společnosti se zaměřením na specifika práce s dětmi a žáky se sociokulturní odlišností. Důraz je kladen na integrační a inkluzivní pojetí multikulturality a na uvědomění a rozvoj interkulturních kompetencí.