Obraz kursu KPP/DAV-M - Didaktická aplikace vzděl. programu (2024)
2024/25
Cílem předmětu je poskytnout orientaci v kurikulárních dokumentech závazných pro předškolní vzdělávání v České republice. Studenti se naučí didakticky transformovat jednotlivé úrovně kurikula do aplikační roviny.
Obraz kursu KPP/DO2NS - Didaktika obecná 2 (2024)
2024/25
Předmět navazuje na Didaktiku obecnou 1 (teorie vzdělávání) a akcentuje zejména oblast teorie školního vyučování.
Obraz kursu KPP/DO2NZ - Didaktika obecná 2 (2024)
2024/25
Předmět navazuje na Didaktiku obecnou 1 (teorie vzdělávání) a akcentuje zejména oblast teorie školního vyučování.
Obraz kursu KPP/DVV-B - Dějiny výchovy, vzdělávání a školství (2024)
2024/25
Předmět seznamuje s historickým pohledem na cíle, procesy a metody výchovy a vzdělávání s ohledem na širší sociologicko-pedagogické souvislosti. Dále se předmět zabývá pohledem na vývoj školství a na formulování a řešení základních otázek školy (vnitřního chodu) i školského systému ve vývoji zejména 19. a 20. století. Předmět je koncipován jako vhled do historických zákonitostí vývoje výchovy, vzdělávání a školství pro studenty učitelství. Předmět napomáhá analýze aktuálních problémů školy a školství s ohledem na historické souvislosti.
Obraz kursu KPP/EX2-Z - Pedagogická exkurze 2 (2024)
2024/25
Cílem předmětu je zpracovat vybrané pedagogické téma na základě návštěvy vybrané školy ? 1. st. ZŠ, která je inspirativní pro primární vzdělávání (např. školy a učitelé, kteří byli oceněni cenou ?Zlatý Amos? / ?Global Teacher Prize?, inovativní školy v jiných krajích ČR) či návštěvy vzdělávací instituce (ped. muzea, výstavy, neziskové organizace, instituce neformálního vzdělávání, apod.) vážící se k tématu primárního vzdělávání.
Obraz kursu KPP/FOH-Z - Formativní hodnocení (2024)
2024/25
Předmět rozvíjí dosavadní poznatky o hodnotících procesech provázejících vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ (získané v předcházejících předmětech). Cílem je pochopení zásadního vlivu školního hodnocení na utváření vztahu žáka ke škole a vzdělávání i na vývoj jeho sebepojetí a sebehodnocení a také uvědomění si role učitele v tomto procesu. Pozornost je věnována jednotlivým funkcím školního hodnocení a metodám a formám školního hodnocení vhodným pro 1. stupeň ZŠ (kromě převládajícího kvantitativního hodnocení zejména kvalitativní a k žákovi citlivější formy hodnocení). Studenti jsou vedeni k výběru a aplikaci rozmanitých vhodných forem hodnocení v dílčích pedagogických situacích s ohledem na individualitu osobnosti každého žáka. V praktických cvičeních propojených s pedagogickou praxí si osvojí dovednosti formativního hodnocení a správný hodnotící jazyk a učí se reflektovat vlastní hodnotící postupy v práci se žáky.
Obraz kursu KPP/FUN-P - Fundraising neziskových organizací (2024)
2024/25
Cílem předmětu je seznámit studenty s tím, jak získávat prostředky pro činnost organizace z jiných zdrojů než z prostředků státu a samosprávy.
Obraz kursu KPP/HSE - Hodnocení v současné škole (2024)
2024/25
Předmět se zabývá aktuálními otázkami podstaty hodnocení výkonu a chování žáka.
Obraz kursu KPP/HYG - Psychohygiena (2024)
2024/25
Cilem predmetu je osvojení zakladnich poznatků a dovedností z oblasti duševní hygieny a zdraveho zpusobu zivota a zaroven podora hlubsiho poznani sebe sama v souvislosti se snahou o sebereflexi a osobnostní růst.
Obraz kursu KPP/IHD-P - Interpretace histor. a kultur. dědictví (2024)
2024/25
Předmět seznamuje se základními pojmy a tématy vztahujícími se ke hmotnému i nehmotnému kulturně historickému dědictví a možnostmi jeho zprostředkování pro různé cílové skupiny. Témata cvičení jsou provázána s tématy přednášek.
Obraz kursu KPP/ITP-E - Introduction to psychology for Erasmus (2024) (ENGLISH)
2024/25
The course acquaints students with chosen topics of psychology.
Obraz kursu KPP/MBP-M - Metodologie bakalářské práce (2024)
2024/25
Předmět seznamuje studenty se základními principy vědecké práce a s postupy tvorby bakalářské práce. Obsahem předmětu jsou témata zaměřená na práci s odbornou literaturou, na možnosti využití dostupných dat a jejich interpretace, na konstrukci odborného textu a na specifičnost problematiky výzkumu ve vědách o výchově. Výstupem je vypracování konceptu bakalářské práce.
Obraz kursu KPP/MUV-P - Multikulturní výchova a její didakt. apl (2024)
2024/25
Předmět uvádí studující do problematiky multikulturní reality současné společnosti se zaměřením na specifika práce s dětmi a žáky se sociokulturní odlišností. Důraz je kladen na integrační a inkluzivní pojetí multikulturality a na uvědomění a rozvoj interkulturních kompetencí.
Obraz kursu KPP/MUV-Z - Multikulturní výchova (2024)
2024/25
Předmět uvádí studující do problematiky multikulturní reality současné společnosti se zaměřením na specifika práce s dětmi a žáky se sociokulturní odlišností. Důraz je kladen na integrační a inkluzivní pojetí multikulturality a na uvědomění a rozvoj interkulturních kompetencí.
Obraz kursu KPP/MUVM - Multikulturní výchova (2024)
2024/25
Předmět se zabývá implementací multikulturní výchovy do škol.
Obraz kursu KPP/OPE-B - Obecná pedagogika (2024)
2024/25
Písemný test ověřující základní orientaci v pedagogických a psychologických disciplínách vyučovaných v bakalářských studijních programech se zaměřením na vzdělávání na FP TUL. Test ověřuje základní znalosti a vhled do problematiky obecné pedagogiky, historické roviny procesů vzdělávání a výchovy, vývojové a sociální psychologie, obecné didaktiky - s ohledem na procesy socializace a učení.
Obraz kursu KPP/ORP-M - Odborná rozprava z ped. a psych. - MŠ (2024)
2024/25
V rámci státní závěrečné zkoušky student prokáže osvojení si znalostí a dovedností a schopnosti jejich aplikace do výchovně-vzdělávacího procesu v rozsahu stanoveném požadavky studijního programu/oboru.
Obraz kursu KPP/OSV-M - Osobnostní a sociální výchova (2024)
2024/25
Cílem předmětu je seznámit studenty s oblastí osobnostní a sociální výchovy, která prostupuje všemi vzdělávacími oblastmi. Osobnostní a sociální výchova přispívá k autentickému navazování vztahů učitele s dětmi a jejich rodiči, k rozvoji vztahů mezi dětmi, k vytváření zdravého sebepojetí a vztahu dítěte ke světu, který jej obklopuje. Pro efektivní zvládání požadavků předškolní výchovy, vyjádřených především v rovině kompetencí učitele v mateřské škole, je nezbytné, aby si učitel osvojil dovednosti reprezentované touto oblastí.
Obraz kursu KPP/PCHE - Poruchy chování žáků (2024)
2024/25
Kurz seznamuje s vybranými oblastmi poruch žáků a možnostmi jejich prevence a řešení.
Obraz kursu KPP/PD1-Z - Psychodidaktika 1 (2024)
2024/25
Předmět studentům představuje psychodidaktiku jako interdisciplinární teorii, jež při analýze vyučování zohledňuje aspekty didaktické, pedagogicko-psychologické a sociálně psychologické. V tomto komplexním pojetí se studenti seznamují se specifiky primárního vzdělávání.