Kursthemen

  • Pedagogická praxe v inkluzivním prostředí neformálního vzdělávání


    Pedagogická praxe v inkluzivním prostředí neformálního vzdělávání

    Zkratka předmětu: KPP/PIN-Z

    Forma výuky: praxe

    Rozsah studijního předmětu: 1 den v týdnu

    Způsob zakončení předmětu: zápočet

    Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta: reflektivní semináře před a po praxi, portfolio praxe

    Vyučující:

    Přednášky

    CvičeníMgr. Veronika Bačová, Ph.D.

    Kontakt: veronika.bacova@tul.cz

    Sylabus:

    V rámci předmětu studenti pracují v roli asistenta a vychovatele ve vybrané školní družině či ve volnočasovém kroužku na fakultní škole. Plán aktivit, program a cíle před a dále průběžně konzultují s tutorem. Pedagogickou praxi reflektují studenti s tutorem na kolokviu a zhodnotí v rámci portfolia praxe.




    Cílem předmětu je zvnitřnit zásady koncipování pedagogické práce s ohledem na cíle, metody a prostředky v kontextu podmínek a individuality dítěte mladšího školního věku v prostředí neformálního vzdělávání. Studenti v rozsahu 2h/týdně pracují na pozici volnočasového pedagoga ve školní družině nebo na zájmovém kroužku.

    Požadavky pro splnění předmětu: Asistence a vedení volnočasových aktivit pro děti mladšího školního věku na fakultní škole, účast na reflektivních seminářích před praxí a po její realizaci, sestavení pedagogického deníku s výstupy a reflexí jednotlivých lekcí.

    Doporučená literatura:

    HANUŠ, R. CHYTILOVÁ, L. 2009.  Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2816-2. 

    JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2010. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2697-7. 

    KASPEROVÁ, D. (ed.), 2023. Neformální vzdělávání. TUL: Liberec. 

    NEUMAN, J., 2014.  Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 7. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0628-6. 

    PÁVKOVÁ, J., 2008. Pedagogika volného času. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6. 


  • Pedagogický deník a registrační karta praxe

     

  • Příprava lekce

  • Inkluze v neformálním vzdělávání

    Portál pro školní asistenty a asistenty pedagogů

    Odkaz na webový portál, na němž naleznete podrobné aktuální informace o funkci asistenta pedagoga a o spolupráci asistenta pedagoga s učitelem.

    Kliknutím na http://www.asistentpedagoga.cz otevřete zdroj.

     

    Užitečné informace o společném vzdělávání a odkazy na příslušné dokumenty a další materiály na webu NÚV

    Doporučené materiály k prostudování

    Kliknutím na http://www.nuv.cz/t/in otevřete zdroj.

     

    Informace o práci asistenta pedagoga na webu Národního ústavu pro vzdělávání

    Zde naleznete základní informace o pozici asistenta pedagoga a Metodické doporučení ke zřízení funkce asistenta pedagoga (2016)

    Kliknutím na http://www.nuv.cz/t/ap otevřete zdroj.

     


  • Nástroj pro sebehodnocení a hodnocení studenta na praxi

     

  • Odevzdání pedagogického deníku

  • Odevzdání Nástrojů pro sebehodnocení