Mobilní aplikace - problém s přihlášením

Mobilní aplikace - problém s přihlášením

autor Igor Kopetschke -
Počet odpovědí: 0

Dobrý den,

během úterý 21.11. se objevilo několik případů, kdy nebylo možné se přihlásit do mobilní aplikace Moodle. Hledal jsem příčinu a níže uvídám zjištěné informace:

  • Problém nikterak nesouvisí s aktualizací elearningu, konkrétně s jádrem Moode, které bylo aktualizováno v noci z 18. - 19.11 .
  • Problém jsem řešil s oficiáním partnerem Moodle v ČR i s centrálou Moodle a můj závěr ohledně aktualizace mi potvrdili
  • Dále jsem problém konzultoval s kolegy na jiných univerzitách v ČR a dostal jsem informaci, že mobilní aplikace mívá občas problém s validním přihlášení, takže je dost možné, že zrovna včera měla tato aplikace svůj černý den
  • Jediným validním přihlášením do mobilní aplikace pro TUL je přihlášení pomocí uživateslkého jména a hesla. Dnes jsem to vyzkoušel na svém telefonu s Androidem a bez problémů se mohu přihlásit.
  • Přihlášení přes QR kód je sice pro elearning nakonfigurováno, ale jedná se o PLACENOU službu a tu určitě na TUL nemáme. Více info zde : https://apps.moodle.com/local/apps/#pricing
  • Pokud někomu doposud fungovalo přihlášení přes QR kód, tak je to jedna velká záhada a spíše bych ji přičítal nějaké šedé zóně v aplikaci. Koneckonců mi na toto nedokázali odpovědět ani oficiální Moodle partneři.

Na základě výše uvedených konzultací jsem získal tato doporučení, pokud problém přetrvává :

  • Udržovat aplikace aktualizovanou
  • Zkusit aplikaci odinstalovat a opět zpětně nainstalovat
  • Zkusit to nějaké době (15 minut - 1 hodina) znovu a až po třeba 3 pokusech mne teprve kontaktovat.

Bohužel se jedná o situaci, kterou nedokážu nikterak ovlivnit. Budu ale vděčný za jakoukoli zpětnou vazbu.

Ing. Igor Kopetschke