Dobrý den,
během úterý 21.11. se objevilo několik případů, kdy nebylo možné se přihlásit do mobilní aplikace Moodle. Hledal jsem příčinu a níže uvídám zjištěné informace:
- Problém nikterak nesouvisí s aktualizací elearningu, konkrétně s jádrem Moode, které bylo aktualizováno v noci z 18. - 19.11 .
- Problém jsem řešil s oficiáním partnerem Moodle v ČR i s centrálou Moodle a můj závěr ohledně aktualizace mi potvrdili
- Dále jsem problém konzultoval s kolegy na jiných univerzitách v ČR a dostal jsem informaci, že mobilní aplikace mívá občas problém s validním přihlášení, takže je dost možné, že zrovna včera měla tato aplikace svůj černý den
- Jediným validním přihlášením do mobilní aplikace pro TUL je přihlášení pomocí uživateslkého jména a hesla. Dnes jsem to vyzkoušel na svém telefonu s Androidem a bez problémů se mohu přihlásit.
- Přihlášení přes QR kód je sice pro elearning nakonfigurováno, ale jedná se o PLACENOU službu a tu určitě na TUL nemáme. Více info zde : https://apps.moodle.com/local/apps/#pricing
- Pokud někomu doposud fungovalo přihlášení přes QR kód, tak je to jedna velká záhada a spíše bych ji přičítal nějaké šedé zóně v aplikaci. Koneckonců mi na toto nedokázali odpovědět ani oficiální Moodle partneři.
Na základě výše uvedených konzultací jsem získal tato doporučení, pokud problém přetrvává :
- Udržovat aplikace aktualizovanou
- Zkusit aplikaci odinstalovat a opět zpětně nainstalovat
- Zkusit to nějaké době (15 minut - 1 hodina) znovu a až po třeba 3 pokusech mne teprve kontaktovat.
Bohužel se jedná o situaci, kterou nedokážu nikterak ovlivnit. Budu ale vděčný za jakoukoli zpětnou vazbu.
Ing. Igor Kopetschke