2020/21
Obrázek kurzu KIN/BIN - Business Intelligence (2020)
2020/21
Pro získání konkurenční výhody organizace ale i jejím setrvání na trhu hrají významnou roli informace. Předmět pojednává o externích i interních informačních zdrojích organizace, způsobech analýzy a vyhodnocování informací, využití technologií v této oblasti.
Obrázek kurzu KIN/BIN-E - Business Intelligence (2020)
2020/21
Pro získání konkurenční výhody organizace ale i jejím setrvání na trhu hrají významnou roli informace. Předmět pojednává o externích i interních informačních zdrojích organizace, způsobech analýzy a vyhodnocování informací, využití technologií v této oblasti.
Obrázek kurzu KIN/BUI - Business Intelligence (2020)
2020/21
Pro získání konkurenční výhody organizace, ale i jejím setrvání na trhu hrají významnou roli informace. Předmět pojednává o externích i interních informačních zdrojích organizace, způsobech analýzy a vyhodnocování informací, rovněž o využití technologií při jejich zpracovávání.
Obrázek kurzu KIN/DMI - Data mining (2020)
2020/21

Cílem předmětu je seznámit studenty s moderními dataminingovými nástroji a s typickými dataminingovými úlohami, prezentovány jsou vybrané algoritmy využívané v nástrojích pro získávání znalostí na základě dat. Na seminářích jsou představeny vybrané softwarové nástroje pro analýzu dat a vyhledávání skrytých informací, znalostí a vzorů chování v datech různého typu. Použity jsou rozsáhlé soubory různorodých reálných dat, úlohy jsou řešeny v prostředí IBM SPSS Modeler a dalších open source dataminingových nástrojích.

Obrázek kurzu KIN/DSM - Databázové systémy (2020)
2020/21

Předmět se zabývá budováním informačních systémů pomocí databázových systémů. Hlavní část předmětu je zaměřena na databázové systémy založené na relačním databázovém modelu. Jsou zde uvedeny dvě možnosti návrhu - pomocí konceptuálního modelu a jeho následné transformace do technologické úrovně a dále pomocí dekompozice a syntézy. Další část je věnována řízení transakcí a výpočetním modelům. Poslední část je zaměřena na objektově-relační databázový model, datové sklady a nové trendy v databázových systémech.

Obrázek kurzu KIN/EKO - Elektronická komerce (2020)
2020/21
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základní přehled o problematice elektronického podnikání. Studenti se seznámí se základními modely elektronického podnikání, potřebnými strategiemi, problematikou bezpečnosti, s využitím internetu v oblasti marketingu a s metrikami, které umožní přizpůsobovat jednotlivé strategie zákazníkům (SEO, SEM, nástroje Google analytics) . Dále se seznámí se současnými trendy v této oblasti jako např. využití mobilních aplikací pro elektronické podnikání a dále se sociálními sítěmi. Součástí přednášek je i využití elektronické komunikace s občany v oblasti státní správy.
Obrázek kurzu KIN/IM - Informační management (2020)
2020/21
Předmět seznamuje studenty s různými aspekty řízení ICT v organizacích a s implementací modelů, nástrojů a technik umožňujících účelné a účinné řízení informací v organizaci. Zároveň se studenti seznámí s certifikovanými metodikami řízení ICT (ITIL, COBIT).
Obrázek kurzu KIN/IN1 - Informatika I (2020)
2020/21
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou uplatňování informatiky v praxi, naznačit možnosti uplatnění počítačů v kanceláři a při řízení. Předmět se zaměřuje na pochopení podstaty informací, vlivu informačních a komunikačních technologií na dynamické změny společenského i ekonomického prostředí. V oblasti praktických aplikací se studenti během seminářů seznámí s širšími možnostmi využití osobních počítačů - jedná se o problematiku operačních systémů osobních počítačů, integrovaného SW Office a počítačové komunikace.
Obrázek kurzu KIN/IN2 - Informatika II (2020)
2020/21
Cílem předmětu je na pochopení a porozumění základním principům ICT a počítačových technologií se zřetelem na oblast osobních počítačů. Součástí teoretické části je průřezové seznámení s informačními zdroji, vybranými informatickými službami a problematikou bezpečnosti a ochrany dat a počítačových systémů. V oblasti praktických aplikací v rámci cvičení se studenti podrobněji seznámí s širšími možnostmi využití osobních počítačů. Především se jedná o problematiku spojenou s využitím kancelářského SW balíku typu Office, zejména pokročilé využití programového vybavení Excel, Access, Power Point a se základy tvorby webových stránek.
Obrázek kurzu KIN/INN1 - Informatika I (2020)
2020/21
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy problematiky uplatňování informatiky v praxi, naznačit možnosti uplatnění počítačů pro kancelář a řízení, nejdůležitější využití PC. Kurz se zaměřuje na pochopení podstaty informací, vlivu informačních a komunikačních technologií na dynamické změny společenského i ekonomického prostředí. V oblasti praktických aplikací se studenti v rámci cvičení podrobněji seznámí s širšími možnostmi využití osobních počítačů. Především se jedná o problematiku spojenou s využitím operačních systémů osobních počítačů, integrovaného SW balíku Office a počítačovými komunikacemi.
Obrázek kurzu KIN/IS - Informace a systémy (2020)
2020/21
Cílem kursu je uvedení posluchačů do problematiky informatiky jako základu pro tvorbu a užití počítačově orientovaných informačních systémů. Vedle základních znalostí a vztahů se předmět zaměří na rozvoj individuálních schopností tvorby jednoduchých datových souborů a základy algoritmizace.
Obrázek kurzu KIN/IS4 - Informační systémy IV (2020)
2020/21
Prohloubit znalosti studentů z oblasti analýzy a návrhu informačního systému a rozvinout odpovídající schopnosti samostatně aplikovat vybrané techniky. Rozhodující část praktické části výuky bude věnována řešení případových studií a konkrétního projektu v rámci týmů, vytvořených ze studentů. Uvést posluchače do problematiky systémových vědních disciplin. Podat základní přehled systémových vědních disciplin a upozornit na možnosti využití poznatků z této oblasti. Objasnit vybrané systémové pojmy.
Obrázek kurzu KIN/ISP - IS pro plánování a řízení výroby (2020)
2020/21
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy soft systému, metodologií, návrhem, zaváděním a provozem informačních systémů v podniku, dále s metodami aplikovanými v rámci podnikových informačních systémů (MRP II, teorie omezení a JIT). Na seminářích jsou zpracovávány případové studie. Jedná se o jednoduchý konceptuální návrh informačního systému pomocí data flow diagramu a ERA diagramu pro konkrétní projekt, studenti budou pracovat v projektových týmech.
Obrázek kurzu KIN/ISS - Informační systémy a služby (2020)
2020/21
Cílem předmětu je uvedení posluchačů do problematiky počítačově orientovaných informačních systémů a informačních služeb se zaměřením na nestandardní situace. Představeny jsou základy systémové analýzy a návrh informačního systému se zřetelem na procesní řízení, rovněž základní formy informačních služeb a jejich zajištění ve specifických situacích. Posluchači se seznámí i se se základními principy vývoje, implementace, provozu a zabezpečení informačních systémů a informačních služeb založených na moderních informačních technologiích.
Obrázek kurzu KIN/MIS - Manažerské informační systémy (2020)
2020/21
Cílem kurzu je poskytnout přehled o teoretických metodách, praktických postupech, problémech a perspektivách využívání, rozvoje a navrhování informačních systémů pro řízení. Obsahem kurzu jsou vztahy manažerských informačních systémů a podnikatelské aktivity, manažerských informačních systémů a komunikace v řízení, metod a nástrojů pro rozvoj informačních systémů pro řízení a architektury informačních systémů pro řízení. Pozornost je věnována analýze současných softwarových produktů MIS. Součástí kurzu je první návrh manažérského informačního systému pro hypotetický malý/střední podnik (týmová práce s prezentací a oponenturou).
Obrázek kurzu KIN/MPGN - Moderní programování (2020)
2020/21
Seznámit studenty se základy objektově orientovaného programování. Jako výukový jazyk je používán programovací jazyk Java.
Obrázek kurzu KIN/PGMN1 - Programování I (2020)
2020/21
Seznámit studenty se základy programování, elementárními programovacími technikami a datovými strukturami. Výuka je zaměřena zejména na způsob algoritmizace a návrh programu metodami strukturovaného programování. Jako výukový jazyk je používán programovací jazyk C.
Obrázek kurzu KIN/PR - Projektové řízení (2020)
2020/21
Projektové řízení je interdisciplinární přístup, předmět se zaměřuje zejména na jeho kvantitativní aspekty. Projekt je brán jako nástroj řízení, jsou analyzovány ukazatele, jako je čas, náklady, zdroje, kvalita, riziko a finance. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními technikami analýzy, rovněž s návrhem, realizací a vyhodnocováním projektů, také s problematikou lidských zdrojů a týmové spolupráce. Předmět rozvíjí dovednost samostatně aplikovat dané techniky na řešení reálných problémů, ale i jejich aplikování na fiktivně zvoleném projektu, který budou studenti obhajovat. Představeny jsou softwarové, komunikační nástroje využívané v oblasti projektového řízení a nové trendy (agilní přístupy).
Obrázek kurzu KIN/PRIM - Projektové řízení (2020)
2020/21
Projektové řízení je interdisciplinární přístup, předmět se zaměřuje zejména na jeho kvantitativní aspekty. Projekt je brán jako nástroj řízení, jsou analyzovány ukazatele, jako je čas, náklady, zdroje, kvalita, riziko a finance. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními technikami analýzy, rovněž s návrhem, realizací a vyhodnocováním projektů, také s problematikou lidských zdrojů a týmové spolupráce. Předmět rozvíjí dovednost samostatně aplikovat dané techniky na řešení reálných problémů, ale i jejich aplikování na fiktivně zvoleném projektu, který budou studenti obhajovat. Představeny jsou softwarové, komunikační nástroje využívané v oblasti projektového řízení a nové trendy (agilní přístupy).
Obrázek kurzu KIN/RPR-E - Project Management (2020)
2020/21
Seznámit studenty se základními technikami analýzy projektů a rozvíjet u nich schopnosti samostatně aplikovat tyto techniky na řešení reálných problémů. Projekt je brán jako nástroj řízení a jsou analyzovány ukazatele jako je čas, náklady, zdroje, kvalita, riziko a finance. Projektové řízení je interdisciplinární přístup, předmět se zaměřuje zejména na jeho kvantitativní aspekty.