Studenti získají informace o dokumentech zpracovávaných ve firmě v rámci jejího základního provozu, základy organizování času, komunikace a personálních dokumentech při formální komunikaci.
Cílem předmětu je seznámit studenta s principy komfortu a přenosových jevů tepla a hmoty. Poskytnout mu teoretické znalosti i experimentální zkušenosti umožňující zhodnotit sensorický a termofyziologický komfort. Student bude veden k rozlišování transportních jevů textilií při použití v odívání a technických aplikacích.
Obecné problémy kvality. Vývoj koncepce kvality. Normy. Kategorizovaná data, nominální, ordinální a kardinální škála. Komplexní kritérium jakosti. Hodnocení jakosti textilních materiálů. Hodnocení omaku. Zpracování výsledků dotazníkových šetření, kontingenční tabulky. Regulační diagramy a statistické přejímky.
Výklad principů on-line a off-line řízení jakosti a jejich aplikace a podmínkách textilního průmyslu. Postupy komplexního hodnocení jakosti a vyjádření organoleptických vlastností (omak) souvisejících se spotřebitelem hodnocenou jakostí textilií. Základy Taguchiho metody pro "off line" řízení a některá kontrolní schemata pro "on-line" řízení jakosti. Související metody EVOP, ANOM a plánované experimenty.
Klasifikace oděvního komfortu. Psychologický komfort. Sensorický komfort. Čidla komfortních vjemů lidského těla. Přehled mechanických vlastností textilií, které ovlivňují pocit kontaktního komfortu (omaku). Termofyziologický komfort: definice a přehled statických a dynamických parametrů jeho hodnocení. Způsoby sdílení tepla a vlhkosti v přírodě. Termofyziologické funkce lidského těla. Obecná rovnice tepelné bilance lidského těla. Přenos vlhkosti v kapilárních systémech. Specifické vlastnosti různých textilních materiálů s ohledem na komfort oděvů.. Vliv struktury a složení textilií na jejich tepelný odpor, tepelný omak a propustnost pro vodní páry. Funkční textilie a oděvy. Polopropustné textilie. Použití komfortních parametrů textilií a oděvů při propagaci a marketingu nových výrobků. Hodnocení komfortu textilií pomocí jednoduchých metod aplikovatelných v malých podnicích nebo specializovaných prodejnách.
Cílem předmětu je seznámit studenta s modelem obecné komunikace, se specifikami odborné a mezilidské komunikace. Pomocí praktických ukázek se posluchač naučí vyhledávat informace potřebné pro komunikaci. Dále bude schopen připravit odborný text i odbornou prezentaci ústní, naučí se zásady odborné diskuse. Student pronikne do komunikace firemní, naučí se základy obchodní komunikace, komunikace v týmu a krizové komunikace
Cílem předmětu je poskytnout ucelený pohled na jakost a její zabezpečení. Studenti budou seznámeni se základy systémů řízení jakosti. Pozornost je zaměřena na koncepci systémů řízení kvality podle norem řady ISO 9000, TQM, Six-sigma, Kaizen. Dále jsou studenti seznámeni se vztahem mezi jakostí a životním prostředím. Zařazena je problematika environmentálního systému řízení a systému řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Důraz je kladen na požadavek na neustálé zlepšování kvality a na požadavek systémového měření spokojenosti externích zákazníků. Zařazen je také blok přednášek zaměřený na konkrétní vybrané metody používané v systémech řízení kvality.