2025/26
Brand marketing
2025/26
Předmět seznamuje studenty s významem budování značky v marketingové strategii firmy. Představeny jsou metody měření hodnoty značky a strategie jejího úspěšného budování.
KMG/CCR - Cenotvorba v cestovním ruchu (2025)
2025/26
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou managementu služeb poskytovaných v cestovním ruchu.
KMG/DM - Destinační management (2025)
2025/26
Cílem předmětu je vysvětlení podstaty destinačního managementu, tj. řízení turistické destinace za účelem rozvoje cestovního ruchu. Předmět seznamuje studenty se specifiky a principy tvorby řízení tržně orientovaných destinací cestovního ruchu prostřednictvím vhodných marketingových nástrojů. Součástí předmětu bude zpracování případových studií pro konkrétní destinace.
KMG/EI-EB - European Economic Integration (2025)
2025/26
Absolvování předmětu umožní studentům porozumět mechanismu ekonomického a politického fungování Evropské Unie v kontextu dynamického vývoje kvalitativního prohlubování integračních procesů v podmínkách globalizované světové ekonomiky.
KMG/EUM-E - EU and International Trade (2025) (ENGLISH)
2025/26
The subject focuses on the essential economic issues in the EU. The aim of the course is to deepen the knowledge about the single market of the EU and the EU external relations.
KMG/EUMO - EU a mezinárodní obchod (2025)
2025/26
Předmět má za úkol seznámit studenty se základními ekonomickými otázkami EU, zejména v oblasti jednotného vnitřního trhu a vnějších ekonomických vztahů.
KMG/HZ - Hodnota zákazníka (2025)
2025/26
Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptem hodnoty zákazníka jako nástrojem konkurenční výhody firem a marketingového strategického řízení, poukázat na přínos a využití hodnoty zákazníka, seznámit studenty s koncepcí, modely a hlavními atributy hodnoty zákazníka, způsobem měření hodnoty zákazníka a jejího vlivu na spokojenost a loajalitu zákazníků a poukázat na její uplatnění v procesu řízení vztahů se zákazníky.
KMG/IB-EB - International Business Negotiation (2025)
2025/26
Studenti získají znalosti a kompetence pro vedení úspěšného vyjednávání na mezinárodní úrovni. Předmět logicky prochází nejprve problematikou osobnosti a osobnostního vybavení pro vyjednávání, rolí asertivity a empatie v obchodním jednání. Dále jsou rozebrány fáze obchodního jednání včetně jejich specifik, obchodní taktiky, kladení otázek a příprava argumentace. Zahrnuty jsou i principy chování člověka ve společnosti založené na etickém rámci a zásadách společenského styku v duchu etikety. Včetně vysvětlení a osvojení si procesu interpersonální percepce a základních prvků a zásad interkulturní komunikace se vše překlápí do mezinárodního kontextu a aplikuje v podobě správného nastavení realizace mezinárodního OJ v právním rámci uzavírání mezinárodní kupní smlouvy a dalších souvisejících smluv.
KMG/IC-EB - Intercultural Experience (2025)
2025/26
Studenti získají základní informace o kultuře obecně, kulturních dimenzích a standardech, kulturních rozdílech, konfliktech a možnostech kulturního šoku, pojmech jako národní kultura, firemní kultura. Bude zdůrazněn význam správného uchopení interkulturní komunikace a jejího rozvoje v dovednost. Budou porovnávat teorii s praxí na základě vlastních zkušeností získan ých během zahraniční cesty ve 3. semestru (2. ročník) a dlouhodobé praxe pod dohledem v 5. semestru (3. ročník).
KMG/IK - Interkulturní komunikace (2025)
2025/26
Studenti získají informace o kultuře, dimenzích kulturních rozdílů a o jejich vlivu na komunikaci mezi jednotlivými národnostmi. Předmět přispívá k rozvoji obecné kulturní adaptability a senzitivity studentů k různým národnostem a náboženstvím. Analýza a pochopení kulturních souvislostí vede k osvojení si principů efektivní komunikace s příslušníky jiných kultur v rámci mezinárodního prostředí.
KMG/IS-EB - Internship (2025)
2025/26
Řízená praxe musí být vykonána v libovolné technickohospodářské aktivitě v souladu s profilem studijního programu a ve vazbě na zvolenou specializaci, na území České republiky nebo v zahraničí. Student si praxi sám vyjedná včetně určení garanta praxe dané instituce, a to v průběhu 4. semestru studia. Následně si zajistí vyhotovení dohody o zabezpečení řízené praxe (mezi fakultou a příslušnou firmou). Organizace řízené praxe se řídí směrnicí děkana Ekonomické fakulty TUL, ve znění pozdějších předpisů. Na základě realizace praxe studenti vypracují závěrečnou zprávu a dodají potvrzení o absolvování praxe.
KMG/KEU - Komparace ekonomik EU (2025)
2025/26
Předmět seznamuje s klíčovými ekonomickými disparitami a hospodářským vývojem v rámci EU na úrovni členských států, které tvoří jádro českého vývozu. Na členské státy EU je tedy v předmětu nahlíženo primárně jako na odbytiště českého exportu, pozornost je věnována jejich aktuální ekonomické situaci a mezinárodně obchodní spolupráci a to včetně ČR.
KMG/MAR - Marketing (2025)
2025/26
Cílem je seznámit studenty s marketingovou filosofií.Podrobněji je seznámit s prvky marketingového mixu:s výrobkem, cenou, distribucí a propagací a činnostmi marketingového oddělení.
KMG/MCR - Mezinárodní cestovní ruch (2025)
2025/26
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou mezinárodního cestovního ruchu s ohledem na jeho rozvoj a multiplikační efekty v kontextu mezinárodních ekonomických vztahů. Studenti získají znalosti související s regionalizací mezinárodního cestovního ruchu, s jeho institucionálním zajištěním a dále s vybranými specifiky v mezinárodním kontextu (kulturní dědictví, udržitelnost, konkurenceschopnost, doprava).
KMG/MEO-E - International Trade (2025) (ENGLISH)
2025/26
The goal of this course is to introduce the issues of the international trade, including the theoretical and historical context. The explains the circumstances and patterns of international trade and trade policy. The other aim is to introduce to the students to the impact of trade policy instruments to entrepreneurs and their activities. It also gives an overview of the conditions and possibilities of businesses entering foreign markets and variants international business.
KMG/MK - Marketing (2025)
2025/26
Cílem je seznámit studenty s marketingovou filosofií.Podrobněji je seznámit s prvky marketingového mixu:s výrobkem, cenou, distribucí a propagací a činnostmi marketingového oddělení...
KMG/MKO - Marketingová komunikace (2025)
2025/26
Předmět přibližuje studentům podrobněji jednotlivé formy marketingové komunikace firmy: reklamu, osobní prodej, vztahy s veřejností, podporu prodeje, přímý marketing, výstavnictví a sponzoring.
KMG/MMO - Management mezinárodního obchodu (2025)
2025/26
Cílem je propojení získaných teoretických znalostí a pojmů s praktickými zkušenostmi manažerů významných českých a mezinárodních firem. Předmět propojuje proces internacionalizace v jeho teoretických souvislostech s reálným aplikačním prostředím v situaci, kdy řada českých firem působí na zahraničních trzích přímo bez využití dodavatelsko- odběratelských řetězců nadnárodních korporací.
KMG/MO - Mezinárodní obchod (2025)
2025/26
Cílem předmětu je uvést studenta do problematiky mezinárodního obchodu včetně jeho teoretických a historických souvislostí. Předmět chce vysvětlit okolnosti a zákonitosti obchodu v mezinárodním měřítku a postavení obchodní politiky v hospodářských politikách států, státních seskupení a vybraných mezinárodních organizací a seznámit posluchače s dopadem obchodně politických nástrojů na podnikatelské subjekty a jejich činnost. Podává také přehled o podmínkách a možnostech vstupu podnikatelských subjektů na zahraniční trhy a variantách mezinárodního podnikání.
KMG/MOP - Mezinárodní obchodní prostředí (2025)
2025/26
Předmět má za úkol seznámit studenty s jednotlivými oblastmi a aspekty mezinárodního obchodu a jejich praktické aplikace na podnikatelské prostředí. Ve cvičení má předmět aplikovat znalosti z přednášek a vytvořit fiktivní podniky, jejichž obchodní operace by korespondovaly povaze a vzájemným obchodním vazbám mezi EU a třetími státy.