Předmět uvádí studenty do školského terénu, kde absolvují následující činnosti: nácvik pozorovacích technik, aktivity exkurzního charakteru, besedy s pedagogickými pracovníky konkrétních fakultních základních škol, praktické osvojení některých výzkumných metod, hospitace ve vyučovacím procesu, psychodidaktická analýza vyučovací hodiny, příprava, realizace, analýza a sebereflexe imitovaného mikrovýstupu v rámci cvičení.
Obecným smyslem předmětu je obsahová integrace učiva teoretických pedagogických a psychologických disciplín s praktickými problémy vzdělávání, tedy zprostředkování vazby mezi přednášenými tématy a v terénu odpozorovanými jevy.
Těžiště činnosti je v konkrétně cílených hospitacích ve výuce a jejich reflexích. Náslechy nejsou zaměřeny předmětově, ale především na dovednosti učitele při řízení výuky.
- Učitel: Radka Harazinová
- Učitel: Jitka Josifková
- Učitel: Jitka Jursová
- Učitel: Jitka Novotová
- Učitel: Helena Picková
- Učitel: Andrea Rozkovcová
- Učitel: Petr Urbanek