Tematyka

  • Section 1


    Obecné cíle:
    1. vylepšit znalosti studentů pokud jde o jazykové systémy angličtiny: gramatika, slovní zásoba, fonetické rysy a jazykový projev
    2. vylepšit jazykové dovednosti studentů v angličtině, a to jak produktivní (mluvení a psaní), tak receptivní dovednosti (poslech a čtení)

    Cíle kurzu:
    1. na konci kurzu by studenti měli dosáhnout středního stupně úrovně B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
    2. zlepšit produktivní dovednosti a konsolidovat receptivní dovednosti

    Specifické dovednostní cíle: po zakončení kurzu by studenti měli:
    1. umět psát osobní dopisy popisující zkušenosti a dojmy
    2. umět si poradit s většinou situací, které mohou nastat při cestování
    3. rozumět hlavním bodům jasného standardního mluveného projevu týkajícího se známých témat, s nimiž se setkávají v práci, ve škole, ve volném čase, atp.
    4. rozumět textům s vysokou frekvencí výskytu každodenního jazyka nebo jazyka spojeného s výkonem práce

    LITERATURA:

    • Základní: Latham-Koenig, Ch. & Oxenden, C. et. al. New English File. Pre-intermediate. Student´s Book. Oxford: Oxford University Press, 2012.
    • Doporučená: Ur, P. Active Grammar with Answers. Level 1. Cambridge: Cambridge University Press, 2011.
    • Doporučená: Davis, F. & W. Rimmer. Active Grammar with Answers: Level 2. Cambridge: Cambridge University Press, 2011.
    • Doporučená: McCarthy M. et. al. Basic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
    • Doporučená: Nettle, M. & Hopkins D. Developing Grammar in Context: Intermediate with Answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
    • Doporučená: Chapman, L. R. H. English Grammar and Exercises. Harlow: Longman, 1993.
    • Doporučená: MURPHY, R. Essential English Grammar in Use. Cambridge University Press, 2007. ISBN 978-0521675802.
    • Doporučená: Cusack, B. Listening and Speaking Skills. Oxford: Macmillan, 2007.
    • Doporučená: Hornby, A.S. Oxford Advanced Learner's Dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2002.
    • Doporučená: Lobb, C. E. Speaking English: An Intermediate Oral Practice Book. London: Longman Group ltd., 1971.
  • Temat 1

    1: Lesson 4 Lost in San Francisco, 4A: From rags to riches. It is easier for a rich man to pass through the needle

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS

     

     
  • Temat 2

    2: Lesson 4B: Family conflicts. Blood is thicker than water

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS
  • Temat 3

    3: Lesson 4C: Faster, faster! More haste, less speed 

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS

  • Temat 4

    4: Lesson 4D The world’s friendliest city. You can choose your friends but not your family 

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS

  • Temat 5

    5: Lesson 5 At a department store, 5A: Are you a party animal? The candle burns at both ends

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS
  • Temat 6

    6: Lesson 5B: What makes you feel good?  All you need is love 

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS

  • Temat 7

    7: Lesson 5C: How much can you learn in a month? Money is the root of all evil

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS 
  • Temat 8

    8: Lesson 5D: The name of the game A double-edged sword

     WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS

  • Temat 9

    9: Lesson 6 At the pharmacy; 6A: If something bad can happen, it will. Tragedies come in threes

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS 

  • Temat 10

    10: Lesson 6B: Never smile at a crocodile. Don’t look a gift horse in the mouth

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS

  • Temat 11

    11: Lesson 6B: Decisions, decisions. You win some you lose some

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS 

  • Temat 12

    12: Lesson 6D: What should I do? Sitting on the fence

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS 

  • Temat 13

    13: Lesson 6D: What should I do? Sitting on the fence 

    WORKING WITH THE BOOK - CONVERSATION - DISCUSSION - STORYTELLING - INDIVIDUALS - PAIRS - GROUP - SEE PICTURES AND ATTACHMENTS

  • Temat 14

    14: Credit test.