Osnova témat

  • Úvod


  • Poslech s porozuměním (úvodní seminář 22. 3. 2024)

    Otázky k textu:

    1. Stručně shrňte, jaké procesy probíhají v mozku žáka při poslechu?

    2. Vysvětlete pojmy anticipace a rekurence.

    3. Čím může být míra přesnosti porozumění narušena?

  • Ústní projev (5. 4.)

  • Téma 3

  • Gramatický plán německého jazyka

    1. Prostudujte kapitolu 5.3 ve skriptech Kapitoly z lingvodidaktiky německého jazyka a zodpovězte následující otázky.

    a) Jak lze chápat pojem gramatika?
    b) Co je to tzv. signální gramatika? Najděte v současné učebnici NJ alespoň tři příklady signální gramatiky.
    c) Vysvětlete rozdíl mezi induktivním a deduktivním zprostředkování gramatického jevu. Který způsob využiteje pro žáka 1. stupně?
    d) Jaký je rozdíl mezi nácvikem transferového a interferenčního jevu?

    2. V textu od Kleppinové (Fehler und Fehlerkorrektur) jsou prezentovány dvě vybrané teorie objasňující příčiny vzniku chyb v cizím jazyce. Jaký na ně máte názor? Diskutujte se svými kolegy. Zkuste zodpovědět následující otázky:
    a) Vysvětlete pojem interference
    b) Co říká kontrastivní teorie osvojování jazyka?
    c) Platí, že rozdíly mezi jazyky způsobují vždy potíže při osvojování cizího jazyka?
    d) Jak vysvětluje vznik chyb hypotéza identity?
    e) Objasněte pojmy regularizace, zjednodušení, generalizace.

    3. Zamyslete se, jaký je rozdíl v hodnocení mluvených a psaných projevů.

  • Téma 5

    Ústní projev

  • Téma 6

    Písemný projev

  • Písemný projev

    Písemný projev
  • Téma 8

    Testování


  • Téma 9

    2. TEST
  • téma

    ZT 2020