Topic outline
-
Cíl předmětu (anotace): Cílem kursu je naučit studenty analyzovat povahu lidských zdrojů v organizacích; seznámit studenty s charakteristikami skupin důležitými pro organizace a práci manažera; naučit studenty základům vedení v různých strukturách organizací, ve funkčních skupinách a v projektovém managementu; seznámit studenty s technikami a procedurami používanými personálními manažery v moderních organizacích.
Návaznost: Návaznost na poznaky řízení v rámci předmětu Úvod do managementu
Požadavky: účast na cvičeních max. 1 absence, řešení bodovaných aktivit (max. 20 bodů), průběžný test v polovině semestru.
Bodové hodnocení ze cvičení - max. 35 bodů. Body za předmět celkem - max. 100 bodů, min. počet 60 bodů pro úspěšné složení předmětu.
Povinná účast na minimálně 2 z 4 zvaných přednášek, za účast na 3. a 4. přednášce obdržíte 1 bod k hodnocení navíc.
Zkouška: písemná.-
Dotazy a zpětná vazba
Zde můžete psát své dotazy týkající se předmětu PM, případně i jiných věcí, co vás trápí. Své dotazy můžete napsat v jakoukoliv chvíli a my na ně co nejdříve odpovíme. Své dotazy také můžete psát na email vašim vyučujícím.
-
Publikace je doporučenou literaturou ke kurzu. Najdete zde nejen stručné seznámení s tématem, ale i případové studie nebo slovník pojmů.
-
-
-
-
20.3.2024 - Příležitosti stáží a práce v Evropské unii
Další z témat k prostudování je Získávání a výběr pracovníků v kontextu Evropy. Měli jsme k tomuto tématu odbornou zvanou přednášku v souvislostech pracovních pozic v Evropské unii.
-
Další z témat k prostudování je Výběr a přijímání pracovníků.
V podkladech se dozvíte, jak by proces výběru měl probíhat a jaké nástroje využívají firmy k výběru pracovníků.
Proces, metody, způsob výběru záleží na řadě faktorů - možnostech firmy, velikosti, preferencích i pozici, která je obsazována.
Proces přijímání je značně ovlivněn legislativními požadavky (jak postupovat při přijetí pracovníka, náležitosti pracovní smlouvy atd.), které upravuje především zákoník práce. Jinak probíhá výběr na dělnické pozice, jinak na THP či manažerské pozice.
Na podklady z přednášek opět navazuje cvičení. Prosím zaměřte se pečlivě na bodované i další aktivity zadané v prezentacích. Pokud budete mít k tématu dotazy, napište nám přes Forum či e-mail.
Od kolegů dostanete k plnění svých aktivit zpětnou vazbu v komentářích po jejich odevzdání.
Takže opět s chutí do toho:-)
-
2.1 MB Dokument PDF
Zde naleznete přednášku od společnosti UCT Fluid (Pavla Benešová a Marie Prynychová) na téma Získávání, výběr a adaptace zaměstnanců.
-
-
-
-
-
1.6 MB Dokument PDF
Přednáška Ing. Hany Trávníčkové
Představení procesu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců, trendů, metod, nástrojů.
-
1.7 MB Dokument PDF
Přednáška Ing. Hany Trávníčkové
Představení procesu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců, trendů, metod, nástrojů.
-
-
-
-
-
Vážené studentky a vážení studenti,
prostudujte si prosím podklady k 1. výukovému bloku, který se bude konal v sobotu 2. 3. 2024 a 2. výukovému bloku, který se konal v pátek 19. 4. 2024.Obsahem prvního výukového bloku, byla následující témata:
- Úvod do personálního managementu
- Plánování lidských zdrojů
- Vytváření a analýza pracovních míst
- Získávání pracovníků
- Výběr pracovníků
Obsahem druhého výukového bloku, byla následující témata:
- Přijímání, adaptace a motivace zaměstnanců
- Rozvoj a vzdělávání
- Hodnocení zaměstnanců
- Odměňování a péče
- Uvolňování a propouštění
Podmínky splnění předmětu jsou následující:
- Docházka - povinná účast na 1 výukovém bloku
- Složení průběžného testu během semestru 19. 4. 2024 - max. 15 bodů
- Dílčí bodované aktivity – max. 20 bodů
- Složení závěrečné zkoušky - max. 65 bodů
Celkem 100 bodů
Minimum pro udělení zápočtu: 23 bodů
Minimum pro úspěšné absolvování předmětu: 60 % ze 100 bodů
Bodované aktivity - popis a jejich bodování:
1. Typová pracovní pozice – 5 bodů
- Výběr typové pracovní pozice podle NSP.cz
- Identifikace kompetencí a požadavků (z NSP.cz v reálném pracovním inzerátu)
2. Osobní značka – pracovní list – 5 body
3. Zhotovení životopisu – dle reality – 7 bodů
4. Sepsání výpovědi z pracovního poměru – 3 body
Bodované aktivity 1 a 2 (Typová pracovní pozice a Osobní značka) budou oznámeny na e-learningu 2. 3. 2024, termín pro odevzdání je 24. 3. 2024 do 21,00 hod.
Bodované aktivity 3 a 4 (Zhotovení CV a sepsání výpovědi z pracovního poměru) budou oznámeny na e-learningu dne 2. 3. 2024, termín pro odevzdání je 21. 4. 2024 do 21,00 hod.
Na pozdější odevzdání nebude brát zřetel.
Každý má pouze „jeden pokus“ = nelze aktivitu opakovat, doplňovat apod.
Děkuji Vám za pochopení a spolupráci.
Přeji Vám krásné dnyTereza Michalová