Obrazový materiál k přednášce umění ve veřejném prostoru: české skupiny věnující se umění ve veřejném prostoru - Pode Bal, Rafani, Guma Guar, Ztohoven
001 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000; 36 portrétů bývalých spolupracovníků StB, KGB, důstojníků StB a komunistických kádrů, kteří po revoluci stále zaujímali důležitá místa ve společnosti.GIF
002 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000.gif
003 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000.gif
004 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000.gif
005 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000.gif
006 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000, Jaromír Johanes.gif
007 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
008 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
009 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
010 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
011 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
012 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
013 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
014 Pode Bal, Cihla, 2005.gif
015 Pode Bal, Cihla, 2005.gif
016 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veřejného prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002.jpg
017 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veřejného prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002.gif
018 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veřejného prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002.gif
019 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veřejného prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002 balony.jpg
020 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veřejného prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002.gif
021 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veř. prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002 Dům vyvlastněný sudetským Němcům, Liberec.GIF
022 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2), Hermes.gif
023 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2).jpg
024 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2), Burka.jpg
025 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2).jpg
026 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2), Turban.gif
027 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2), Jambia.gif
028 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2), Buzkashi.gif
029 Pode Bal, projekt památníku Utrpení 6. armády, Schwarzenbergplatz, Vídeň, 2004.gif
030 Pode Bal’s website of a fictive development company. Visitors could vote for erecting the Monument “Suffering of the 6th Army” in Vienna, 2004.jpg
031 ReAction Painting, 2005.gif
032 ReAction Painting, 2005.gif
033 ReAction Painting, 2005.gif
034 ReAction Painting, 2005.gif
035 Pode Bal, Flagelanti, 2006 (projekt pro veřejný prostor, Galerie Artwall, Praha).jpg
036 Pode Bal, Flagelanti, 2006 (projekt pro veřejný prostor, Galerie Artwall, Praha).jpg
037 Pode Bal, Flagelanti, 2006 (projekt pro veřejný prostor, Galerie Artwall, Praha).jpg
038 Flagelanti, 2005 „Jsem českej srab, kterej čuměl, když nakládali Židy, hajloval náckům, mával komoušům a pak chtěl jistotu desetinásobku, tričko nabízené ke koupi během večera romské poezie.GIF
039 Umělecká skupina Rafani přemalovala Lennonovu zeď v Praze jako protest proti opoziční smlouvě a vyprázdnění hodnot.jpg
040 Vzpomínkové místo tu vzniklo roku 1980 v reakci na zastřelení Johna Lennona. 1981 nechal režim zeď přemalovat zelenou barvou, to se později opakovalo ještě několikrát.jpg
041 Skupina Rafani s maltézským řádem-majitelem zdi-prý o akci hovořila, provedla ji ale bez jeho vědomí. Za to, že zeď přetřeli zelenou barvou a doprostřed umístili nápis „láska“, museli zaplatit opravu.JPG
042 Rafani, Český les, Galerie Malá Špálovka, Praha 2002.jpg
043 Skupina Rafani, Český les, 2002.jpg
044 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
045 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
046 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
047 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
049 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
050 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
051 Rafani - z cyklu Český les, 2002. Od r. 2007 se Rafani se důsledně vzdávají jakéhokoli psaného textu, ať při prezentaci výstav či vyjádření v médiích. Veškeré jejich minulé textové záznamy byly začerněny.JPG
052 Rafani, Demonstrace demokracie, 2002, v předvečer státního svátku 28. října spálili na Václavském náměstí černobílou verzi státní vlajky.jpg
053 Rafani, Demonstrace demokracie, 2002, v předvečer státního svátku 28. října spálili na Václavském náměstí černobílou verzi státní vlajky.jpg
054 Rafani, Kálení v Národní galerii, 2004.jpg
055 Rafani, Kálení v Národní galerii, 2004.bmp
056 Rafani, Kálení v Národní galerii, 2004.bmp
057 Rafani, Kálení v Národní galerii, 2004.bmp
058 Rafani, Chalupeckého cena, 2006, Dům umění města Brna. Rafani rozdali romským dětem spreje a nechali je vytvořit společné dílo. Během prezentace nevstoupili do galerie, vařili venku pro kolemjdoucí.JPG
059 Rafani, Na okraji jámy, 2006. Rafani si z depozitáře Národní galerie vypůjčili obraz, který zabezpečili proti poškození a vhodili do Orlické přehrady. Místo akce.jpg
060 Rafani - Orlík, utopení díla magdaleny cubrové, 2006.jpg
061 pouzdro.jpg
061 utopený obraz- Magdalena Cubrová, Na okraji jámy, 1979.jpg
062 nataceni1.jpg
063 pouštění bójky.jpg
064 povedlo se.jpg
065 otvírání1.jpg
066 otvírání2.jpg
067 Rafani, Cibule, 2006. Na prostranství mezi panelovými domy poblíž stanice metra Háje našli zpustlé dětské pískoviště..jpg
068 Rafani, Cibule, 2006. Odstranili z něj plevel, zryli jej a okopali. Do písku vyryli tři brázdy..jpg
069 Rafani, Cibule, 2006..jpg
070 Rafani, Cibule, 2006. Tyto brázdy oseli semeny jarní cibule, zahrnuli je a pískoviště zalili..jpg
071 Rafani, Cibule, 2006. Akci ukončili upevnění čtyř log umělecké skupiny Rafani na obvod pískoviště. Pracovali v černých uniformách..jpg
072 Guma Guar, Podpis krvavého humanisty, 2007.gif
073 Guma Guar, Beauty free shop, 2005.jpg
074 Guma Guar, Human Meat, 2005.jpg
075 Guma Guar, Kolektivní identita - galerie Artwall, Praha, červen 2008.jpg
076 Guma Guar, Kolektivní identita - galerie Artwall, Praha, červen 2008.jpg
077 Guma Guar, Kolektivní identita - galerie Artwall, Praha, červen 2008.jpg
078 Skupina využila mediální kampaň Všichni jsme v národním týmu spojenou se snahou uspořádat v Praze Olympijské hry.jpg
079 Na místo zpěváků, herců či sportovců prezentovaných na původní kampani představila skupina „nepatřičné celebrity“ spojené s politicko-ekonomickou korupcí nebo podsvětím.jpg
080 V kampani využila skupina techniky antireklamy, jež byla založena na změně obrazu. Ponecháno bylo původní logo a slogan kampaně, což vyvolalo reakci ze strany pořadatelské organizace OPS Praha olympijská.JPG
081 Guma Guar, Meze tolerance - Staroměstská radnice, duben 2008.jpg
082 výstava reagovala na zákaz Komunistického svazu mládeže. Zákaz považovali členové skupiny za vážný prohřešek proti právu na svobodu slova.jpg
083 Expozice vycházela po formální stránce z principu ready-mades. První část nabízela kopie korespondence mezi Komunistickým svazem mladých s justičními orgány..jpg
084 Na stěny umístili transparenty z arzenálu KSM typu „Kapitalismus - bída, hnus“ či transparent oslavující svobodu na castrovské Kubě..jpg
085 Bylo zde video s anketou, kde se členové skupiny ptali studentů z filozofické a právnické fakulty na to, jaký mají názor na zákaz KSM..jpg
086 Guma Guar, Milan Knížák - Podivný Kelt, Galerie Vernon, 2008. V rámci tohoto projektu se skupina přejmenovala a zároveň ztotožnila se současným ředitelem Národní galerie Milanem Knížákem.JPG
086 Nejdůležitější součástí expozice byl Knížákův životopis psaný v ich-formě, umístěný na výklad galerie. Byly zde uvedeny neadekvátní zásahy do české kultury, diskutabilní nákupy pro Národní galerie atp.JPG
087 Několik dní před vernisáží byl založen e-mail s adresou milanknizak@gmail.com a také internetový odkaz s adresou myspace.commilanknizak.myspace..jpg
088 Ztohoven, Mediální realita, 2007.jpg
089 Ztohoven, Mediální realita, 2007.jpg
090 Ztohoven, Mediální realita, 2007, výstup na jeden z vysílačů používaných Českými radiokomunikacemi.jpg
091 Ztohoven, Mediální realita, 2007, napíchnutí se na jednu z kamer používanou pro živý přenos z Krkonoš..jpg
092 Ztohoven, Mediální realita, 2007. V ranním vysílání 17. června 2007 se tak na ČT2 v pořadu Panoráma odvysílal fiktivní výbuch atomové bomby s panoramatem Krkonoš na pozadí..jpg
093 Ztohoven, Mediální realita, 2007. Často se tento akt uváděl jako „hacking do vysílání České televize“.jpg
094 Ztohoven, Mediální realita, Cena NG 333, 2007, (cena Národní galerie pro umělce do 33 let).jpg
095 Jiří David, Srdce na Hradě, 2002.jpg
096 Ztohoven, Otazník nad hradem, 2003. Překrytí části neonového svítícího růžového srdce od Jiřího Davida. Překrytím a přidáním svítící červené tečky docílili, že asi 10 minut svítil nad Pražským hradem otazník.JPG
097 Ztohoven, Otazník nad hradem, 2003.jpg
098 Ztohoven, Otazník nad hradem, 2003.jpg
099 Ztohoven, Otazník nad hradem, 2003.jpg
100 Ztohoven, Prezidentovo špinavé prádlo (Rudé trenky nad Pražským hradem), 2015.jpg
101 Ztohoven, Prezidentovo špinavé prádlo (Rudé trenky nad Pražským hradem), 2015.webp
102 Miloš Zeman svolal mimořádný brífink, aby spálil červené trenky, které v roce 2015 skupina Ztohoven vyvěsila nad Pražským hradem místo prezidentské standarty (14. 6. 2018)..jpg