Obrazový materiál k přednášce net art
001 Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, výstava netcondition (1999), Zentrum für Kunst und Medientechnologie Karlsruhe.jpg
002 Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Blank+Jeron, Introduction to Net Art, 1994-1999, net.art invented and investigated methods and technologies used in Web 2.0..gif
003 Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Introduction to Net Art, 1994-1999.jpg
004 Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Introduction to Net Art, 1994-1999, vytesáno německou uměleckou dvojicí Joachimem Blankem a Karl-Heinzem Jeronem do mramoru.jpg
004b Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Úvod do net.artu.png
004c Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Úvod do net.artu.jpg
004d Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Úvod do net.artu.jpg
004e Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Úvod do net.artu.png
005 Alexei Shulgin, Form Art, 1997.jpg
006 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, Goggles with ASCII-filter, 2007.jpg
007 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007.jpg
008 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007, asci.jpg
009 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007, iso.jpg
010 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007, neg.jpg
011 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007, psy.jpg
012 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007, woo.jpg
013 Wolfgang Staehle, The Thing, 1991, diskuzní fórum o teorii umění, novinkách ze světa umění, umělecká díla ve formě grafiky, volně stažitelná z webu do osobních počítačů uživatelů, The Thing uskutečňu.jpg
014 Graham Harwood, Nine(9), 2003, spolupráce mezi umělcem a skupinou uživatelů, projekt umožňuje 9 skupinám podílet se na textech, obrazech a zvuku prostřednictvím tzv. map poznání - směs fotografií apod.jpg
015 Ingo Günther, Refugee Republic, 1995 – 2001, spojit 19 milionů světových uprchlíků a vytvořit sdílený virtuální stát, který by jim poskytl politickou organizaci.jpg
016 Sommerer Mignonneau, RidingTheNet, 2000, While two users talk and communicate with each other, the keywords of their communication are being picked up by the systems speech recognition engine.jpeg
017 Sommerer Mignonneau, TheLivingWeb. 2002 The Living Web users can immerse themselves physically and in 3D into this image and sound information streamed live from the Internet.jpg
018 Sommerer Mignonneau, TheLivingWeb. 2002.jpg
019 Maciej Wisniewski_«netomat» a network-based art project in the summer of 1999. With netomat, the user has a dialogue with the Internet. You can ask the net a question using natural language.jpg
020 NetomathequeData Dynamics exhibition at the WhitneyMuseum in 2001the netomat installation extended this idea and made the Internet a large, public, theatrical experience where two peoplecould.jpg
021 the Netomat experience might be grooving to a DJs mix of scratches and sampled tracks, The typical browser is based on the page metaphor, but thats really just a suggestion..jpg
022 Mark Napier, Shredder 1.0, 1998, alternativní prohlížeč.png
023 Mark Napier, Shredder 1.0, 1998, An Alternative web browser that turns web pages into digital confetti.png
024 Mark Napier, Shredder 1.0, 1998, alternativní estetický prohlížeč, který ukazuje “neviditelné” struktury a kódy schované za známými internetovými stránkami.jpg
025 Mark Napier, Shredder 1.0, 1998, Shredder čte a interpretuje html kód ukrytý za monitorem. Program stránky rozebere na nerozpoznatelné vzory pixelů a textu.gif
026 Mark Napier, Shredder 1.0, 1998, tradiční prohlížeče diktují uživateli způsob, jakým internet vidí a jak se v něm orientuje. Shredder před dominancí textu, která je obvyklá, dává přednost vizuělitě.jpg
027 Mark Napier, Digital Landfill, 1998,an interface that allows a user to copy data from his computer or from other Web sites, and thus, to dump it. Within seconds, the data appears in various layers on th.jpg
028 jodi_text, 1999, Joan Heemskerk a Dirk Paesmans, the Glitch Aesthetic.jpg
029 The text pages of jodi.org are reminiscent of corrupted teletext, the random quality of these scrambled pages, auto generative artworks in their own right.jpg
030 www.jodi.orgBackboneUnif.ResourceLocator(jednotný lokátor zdrojů)řetězec znaků s defin.strukturou,k specifikaci umístění zdrojů informací(dokument nebo služba) na Internetu.map is a challenge.png
031 Lisa Jevbratt, 1-1, 1999–2001, a database that contains the addresses of every Web site in the world. The database could be considered as a snap-shot or portrait of the web, revealing an image of the web.jpg
031 skupina IOD, Web Stalker (Webový stopař), 1997, alternativní prohlížeč webových stránek, vzájemně propojené linky jednotlivých stránek vytvářejí mapu jejich spojení.png
032 Ben Benjamin, Superbad, 1997 is like a game without rules. As the user clicks through its labyrinthine ring, some transitions follow narrative logic, while others let the user decide how.jpg
033 Superbad (Ben Benjamin).jpg
034 Superbad WHITNEY MUSEUM PRESENTS 2000 BIENNIAL.jpg
035 Petr Svárovský aka Silver, Rose, 1997-2002,.jpg
036Petr Svárovský aka Silver, Rose, 1997-2002, interaktivní projekt pro internet,algoritmus vyslaný na síť účastníci komunikace procesuálně modelovali a vytvářeli společně skupinové dílo které připomíná květ.jpg
037 Heath Bunting, Kings Crosse Phone-in, 1997, nové formy komunikace na dálku – Bunting vyzval účastníky, aby zavolali do všech 36 telefonních automatů na stanici Kings Cross v pátek 5. srpna v 18 hodin.jpg
037a Mark Amerika, Grammatron,1997,an experimental multimedia environment.The nonlinear narrative concerns Abe Golam,an info-shaman, whose alternate persona is Grammatron,a genderless digital being.jpg
037b GRAMMATRON_a remix of alternative discourses from cyberpunk, dialectical materialism,Calif. ideology and literary and cinematic precursors as James Joyce,Arno Schmidt, and Jean-Luc Godard.jpg
037c consists of over 1000 web pages,thousands of hyperlinks, original soundtrack of over 40 minutes,unique navigational structure,virtual gallery of digitally animatedstill images created for WWW.jpg
037Mark Amerika PHONEME1999 Net art picks up where conceptual art left off.Interchangeable concept-characters-the NewMediaEconomist,theConceptual Artist,the Applied Grammatologist,and the Network Conductor.jpg
037Mark AmerikFILMTEXT 2001-02 mashes up Hollywoodhypertext,videogames literary rhetoric,interactive cinemaimage écriture.Visitor is viewer,reader,art appreciator,network navigatorinteractive participant.jpg
038 Mark Amerika, 1997.jpg
038 Olia Lialinas 1996 Net Art project, My Boyfriend Came Back from the War.png
039 Markéta Baňková, Město, 1998–1999, internetový román.jpg
040 Markéta Baňková, New York City Map, 1999–2002.jpg
041 Robert Kendall, Faith, 2002.jpg
042 Young-Hae Chang Heavy Industries, textové filmy, Seoul-based Web art group consisting of Marc Voge (U.S.A.) and Young-hae Chang (Korea)..gif
043 Young-Hae Chang Heavy Industries, Dakota, 2001, 6,06.gif
049 0100101110101101.ORG_EVAFRANCO MATTES, 2001, Biennale_py_alert_hea@m.png
050 0100101110101101.ORG,Biennale.py is both a computer virus and a work of art,is made public and spread from the SlovenianPavilion on the opening day of the49thVenice Biennale,June the 6th2001.gif
051 01s.org, biennale-py, biennale.py is the first virus ever written in Python language. Many developers think that Python will be the language of the future. It is multiplatform, but not easy to write.jpg
052 01s.org, during the opening days of the Biennale thousands of t-shirts, carrying the source code of the program, are given out and sold.gif
053 0100101110101101.org,Vaticano.org, TheFirstInternet Coup,1998,Over24hours,a commando takes posses of the official pages of the VaticanState,to open theHolydoors of theNet to pilgrims.jpg
054 0100101110101101.Life Sharing is PC turned into a real time sharing system.Any visitor has free and unlimited access to all texts,images,software,01s private mail.One can get lost in this huge data maze.gif
055 01s.org, Most Beautiful Avatars, 2007.jpg
056 01s.org, EVAFRANCO MATTES,13Most Beautiful Avatars,2007Aime Weber voke Ann Lee,the manga character featured in videos byPierre Huyghe and PhilippeParreno_and portraits of AlexKatz and RichardPhillips.jpg
057 second-life-avatar.jpg
058 An Hommage of Andy Warhols 13 Most Beautiful Boys und 13 Most Beautiful Women.jpg
059 01s.org, EVAFRANCO MATTES, Reenactment of Chris Burdens Shoot.jpg
060 Reenactment of Chris Burdens Shoot.jpg
061 Chris Burden, Shoot, 1971.jpg
063 Jonah Peretti, Black People Love Us, 2002, virální prezentace, jemné formy rasismu bílých politicky progresivních a emancipovaných partnerských dvojic vůči černochům.jpg
064 webové stránky umělců 1.jpg
065 webové stránky umělců 2.jpg
066 webové stránky umělců 3.jpg
067 webové stránky umělců 4.jpg