Obrazový materiál k přednášce net art
- 001 Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, výstava netcondition (1999), Zentrum für Kunst und Medientechnologie Karlsruhe.jpg
- 002 Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Blank+Jeron, Introduction to Net Art, 1994-1999, net.art invented and investigated methods and technologies used in Web 2.0..gif
- 003 Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Introduction to Net Art, 1994-1999.jpg
- 004 Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Introduction to Net Art, 1994-1999, vytesáno německou uměleckou dvojicí Joachimem Blankem a Karl-Heinzem Jeronem do mramoru.jpg
- 004b Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Úvod do net.artu.png
- 004c Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Úvod do net.artu.jpg
- 004d Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Úvod do net.artu.jpg
- 004e Alexei Shulgin, Natalie Bookchin, Úvod do net.artu.png
- 005 Alexei Shulgin, Form Art, 1997.jpg
- 006 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, Goggles with ASCII-filter, 2007.jpg
- 007 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007.jpg
- 008 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007, asci.jpg
- 009 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007, iso.jpg
- 010 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007, neg.jpg
- 011 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007, psy.jpg
- 012 Alexei Shulgin, Super-i Real Virtuality System, 2007, woo.jpg
- 013 Wolfgang Staehle, The Thing, 1991, diskuzní fórum o teorii umění, novinkách ze světa umění, umělecká díla ve formě grafiky, volně stažitelná z webu do osobních počítačů uživatelů, The Thing uskutečňu.jpg
- 014 Graham Harwood, Nine(9), 2003, spolupráce mezi umělcem a skupinou uživatelů, projekt umožňuje 9 skupinám podílet se na textech, obrazech a zvuku prostřednictvím tzv. map poznání - směs fotografií apod.jpg
- 015 Ingo Günther, Refugee Republic, 1995 – 2001, spojit 19 milionů světových uprchlíků a vytvořit sdílený virtuální stát, který by jim poskytl politickou organizaci.jpg
- 016 Sommerer Mignonneau, RidingTheNet, 2000, While two users talk and communicate with each other, the keywords of their communication are being picked up by the systems speech recognition engine.jpeg
- 017 Sommerer Mignonneau, TheLivingWeb. 2002 The Living Web users can immerse themselves physically and in 3D into this image and sound information streamed live from the Internet.jpg
- 018 Sommerer Mignonneau, TheLivingWeb. 2002.jpg
- 019 Maciej Wisniewski_«netomat» a network-based art project in the summer of 1999. With netomat, the user has a dialogue with the Internet. You can ask the net a question using natural language.jpg
- 020 NetomathequeData Dynamics exhibition at the WhitneyMuseum in 2001the netomat installation extended this idea and made the Internet a large, public, theatrical experience where two peoplecould.jpg
- 021 the Netomat experience might be grooving to a DJs mix of scratches and sampled tracks, The typical browser is based on the page metaphor, but thats really just a suggestion..jpg
- 022 Mark Napier, Shredder 1.0, 1998, alternativní prohlížeč.png
- 023 Mark Napier, Shredder 1.0, 1998, An Alternative web browser that turns web pages into digital confetti.png
- 024 Mark Napier, Shredder 1.0, 1998, alternativní estetický prohlížeč, který ukazuje “neviditelné” struktury a kódy schované za známými internetovými stránkami.jpg
- 025 Mark Napier, Shredder 1.0, 1998, Shredder čte a interpretuje html kód ukrytý za monitorem. Program stránky rozebere na nerozpoznatelné vzory pixelů a textu.gif
- 026 Mark Napier, Shredder 1.0, 1998, tradiční prohlížeče diktují uživateli způsob, jakým internet vidí a jak se v něm orientuje. Shredder před dominancí textu, která je obvyklá, dává přednost vizuělitě.jpg
- 027 Mark Napier, Digital Landfill, 1998,an interface that allows a user to copy data from his computer or from other Web sites, and thus, to dump it. Within seconds, the data appears in various layers on th.jpg
- 028 jodi_text, 1999, Joan Heemskerk a Dirk Paesmans, the Glitch Aesthetic.jpg
- 029 The text pages of jodi.org are reminiscent of corrupted teletext, the random quality of these scrambled pages, auto generative artworks in their own right.jpg
- 030 www.jodi.orgBackboneUnif.ResourceLocator(jednotný lokátor zdrojů)řetězec znaků s defin.strukturou,k specifikaci umístění zdrojů informací(dokument nebo služba) na Internetu.map is a challenge.png
- 031 Lisa Jevbratt, 1-1, 1999–2001, a database that contains the addresses of every Web site in the world. The database could be considered as a snap-shot or portrait of the web, revealing an image of the web.jpg
- 031 skupina IOD, Web Stalker (Webový stopař), 1997, alternativní prohlížeč webových stránek, vzájemně propojené linky jednotlivých stránek vytvářejí mapu jejich spojení.png
- 032 Ben Benjamin, Superbad, 1997 is like a game without rules. As the user clicks through its labyrinthine ring, some transitions follow narrative logic, while others let the user decide how.jpg
- 033 Superbad (Ben Benjamin).jpg
- 034 Superbad WHITNEY MUSEUM PRESENTS 2000 BIENNIAL.jpg
- 035 Petr Svárovský aka Silver, Rose, 1997-2002,.jpg
- 036Petr Svárovský aka Silver, Rose, 1997-2002, interaktivní projekt pro internet,algoritmus vyslaný na síť účastníci komunikace procesuálně modelovali a vytvářeli společně skupinové dílo které připomíná květ.jpg
- 037 Heath Bunting, Kings Crosse Phone-in, 1997, nové formy komunikace na dálku – Bunting vyzval účastníky, aby zavolali do všech 36 telefonních automatů na stanici Kings Cross v pátek 5. srpna v 18 hodin.jpg
- 037a Mark Amerika, Grammatron,1997,an experimental multimedia environment.The nonlinear narrative concerns Abe Golam,an info-shaman, whose alternate persona is Grammatron,a genderless digital being.jpg
- 037b GRAMMATRON_a remix of alternative discourses from cyberpunk, dialectical materialism,Calif. ideology and literary and cinematic precursors as James Joyce,Arno Schmidt, and Jean-Luc Godard.jpg
- 037c consists of over 1000 web pages,thousands of hyperlinks, original soundtrack of over 40 minutes,unique navigational structure,virtual gallery of digitally animatedstill images created for WWW.jpg
- 037Mark Amerika PHONEME1999 Net art picks up where conceptual art left off.Interchangeable concept-characters-the NewMediaEconomist,theConceptual Artist,the Applied Grammatologist,and the Network Conductor.jpg
- 037Mark AmerikFILMTEXT 2001-02 mashes up Hollywoodhypertext,videogames literary rhetoric,interactive cinemaimage écriture.Visitor is viewer,reader,art appreciator,network navigatorinteractive participant.jpg
- 038 Mark Amerika, 1997.jpg
- 038 Olia Lialinas 1996 Net Art project, My Boyfriend Came Back from the War.png
- 039 Markéta Baňková, Město, 1998–1999, internetový román.jpg
- 040 Markéta Baňková, New York City Map, 1999–2002.jpg
- 041 Robert Kendall, Faith, 2002.jpg
- 042 Young-Hae Chang Heavy Industries, textové filmy, Seoul-based Web art group consisting of Marc Voge (U.S.A.) and Young-hae Chang (Korea)..gif
- 043 Young-Hae Chang Heavy Industries, Dakota, 2001, 6,06.gif
- 049 0100101110101101.ORG_EVAFRANCO MATTES, 2001, Biennale_py_alert_hea@m.png
- 050 0100101110101101.ORG,Biennale.py is both a computer virus and a work of art,is made public and spread from the SlovenianPavilion on the opening day of the49thVenice Biennale,June the 6th2001.gif
- 051 01s.org, biennale-py, biennale.py is the first virus ever written in Python language. Many developers think that Python will be the language of the future. It is multiplatform, but not easy to write.jpg
- 052 01s.org, during the opening days of the Biennale thousands of t-shirts, carrying the source code of the program, are given out and sold.gif
- 053 0100101110101101.org,Vaticano.org, TheFirstInternet Coup,1998,Over24hours,a commando takes posses of the official pages of the VaticanState,to open theHolydoors of theNet to pilgrims.jpg
- 054 0100101110101101.Life Sharing is PC turned into a real time sharing system.Any visitor has free and unlimited access to all texts,images,software,01s private mail.One can get lost in this huge data maze.gif
- 055 01s.org, Most Beautiful Avatars, 2007.jpg
- 056 01s.org, EVAFRANCO MATTES,13Most Beautiful Avatars,2007Aime Weber voke Ann Lee,the manga character featured in videos byPierre Huyghe and PhilippeParreno_and portraits of AlexKatz and RichardPhillips.jpg
- 057 second-life-avatar.jpg
- 058 An Hommage of Andy Warhols 13 Most Beautiful Boys und 13 Most Beautiful Women.jpg
- 059 01s.org, EVAFRANCO MATTES, Reenactment of Chris Burdens Shoot.jpg
- 060 Reenactment of Chris Burdens Shoot.jpg
- 061 Chris Burden, Shoot, 1971.jpg
- 063 Jonah Peretti, Black People Love Us, 2002, virální prezentace, jemné formy rasismu bílých politicky progresivních a emancipovaných partnerských dvojic vůči černochům.jpg
- 064 webové stránky umělců 1.jpg
- 065 webové stránky umělců 2.jpg
- 066 webové stránky umělců 3.jpg
- 067 webové stránky umělců 4.jpg