Osnova témat
-
-
-
31.0 KB Word 2007 document
Cílem předmětu je zejména rozvoj kompetencí studentů jako budoucích učitelů prostřednictvím jazykově-kognitivních her zaměřených na rozvoj komunikace a vyjadřování, myšlení, paměti, pozornosti, představivosti a tvořivosti. Základem jsou mezinárodně oceněné stolní hry vhodné pro modifikaci ve školním prostředí. Důraz je kladen na kooperativní přístupy.
Tematické okruhy:
1. Kognitivní a jazykové hry, udělovaná mezinárodní i česká ocenění.
2. Kooperativní a kompetitivní hrací přístupy.
3. Herní pravidla, jejich tvoření a zprostředkování
4. Zásady modifikace her do školního prostředí.
5. Hry zaměřené na rozvoj vyjadřovacích dovedností, komunikace a sdílení.
6. Hry zaměřené na rozvoj fantazie a tvořivosti.
7. Hry zaměřené na rozvoj myšlení v souvislostech.Povinná literatura:
ČINČERA, J., 2007. Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1974-0.
CHVÁTIL, V., 2022. Krycí jména: slovní hra. Praha: Czech Games Edition
ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN V., 2000. Hry pomáhají s problémy: [hry a hrátky pro rodiče a dítě]. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-408-7.
Doporučená literatura:
KOTEN, T., 2006. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí. Most: Hněvín. ISBN 80-86654-18-4.
SCHNEIDEROVÁ, E., 2010. Jazykové hry a hříčky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-657-5.
Studijní pomůcky:
Stolní a společenské hry: Jedním slovem, Dixit, Krycí jména, Koncept, TeamWords, Lexeso, Metaforms.
-
-
-
-
-
-
-
5.1 MB PDF document
Prostudujte přiložený materiál, vyberte si 2 libovolné hry a zpracujte je jako přípravu pro využití ve školním prostředí.
-