Osnova témat

  • Úvod


  • ÚVODNÍ INFORMACE K PŘEDMĚTU

    • Cílem předmětu je zejména rozvoj kompetencí studentů jako budoucích učitelů prostřednictvím jazykově-kognitivních her zaměřených na rozvoj komunikace a vyjadřování, myšlení, paměti, pozornosti, představivosti a tvořivosti. Základem jsou mezinárodně oceněné stolní hry vhodné pro modifikaci ve školním prostředí. Důraz je kladen na kooperativní přístupy.

       

      Tematické okruhy:

      1.       Kognitivní a jazykové hry, udělovaná mezinárodní i česká ocenění.

      2.       Kooperativní a kompetitivní hrací přístupy.

      3.       Herní pravidla, jejich tvoření a zprostředkování

      4.       Zásady modifikace her do školního prostředí.

      5.       Hry zaměřené na rozvoj vyjadřovacích dovedností, komunikace a sdílení.

      6.       Hry zaměřené na rozvoj fantazie a tvořivosti.

      7.       Hry zaměřené na rozvoj myšlení v souvislostech.

      Povinná literatura:

      ČINČERA, J., 2007. Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1974-0.

      CHVÁTIL, V., 2022. Krycí jména: slovní hra. Praha: Czech Games Edition

      ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN V., 2000. Hry pomáhají s problémy: [hry a hrátky pro rodiče a dítě]. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-408-7.

       

      Doporučená literatura:

      KOTEN, T., 2006. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí. Most: Hněvín. ISBN 80-86654-18-4.

      SCHNEIDEROVÁ, E., 2010. Jazykové hry a hříčky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-657-5.

       

      Studijní pomůcky:

      Stolní a společenské hry: Jedním slovem, Dixit, Krycí jména, Koncept, TeamWords, Lexeso, Metaforms.


  • CENA KRITIKERPREIS, 1. JEDNÍM SLOVEM, 2. ...

  • 3. HRA DIXIT A MOŽNOSTI MODIFIKACÍ

  • 4. HRA KRYCÍ JMÉNA, 5. HRA TEAMWORDS

  • 6. HRA KONCEPT, 7. HRA QUIRKLE, 8. META-FORMS

  • ÚKOLY K PROBLEMATICE PŘEDMĚTU

    • Prostudujte přiložený materiál, vyberte si 2 libovolné hry a zpracujte je jako přípravu pro využití ve školním prostředí.