Topic outline
-
-
30.5 KB Dokument aplikace Word 2007
Předmět je založen na individuální četbě studentů a následné interpretaci textů. Formou diskuse a sdílení ve skupině si studenti tříbí názory, sledují postřehy a zaujímají vlastní stanovisko k přednesené látce. Studenti se zároveň seznámí se žánrovou skladbou literatury pro děti a mládež. Ve výuce je využíván zejména komparativní styl práce a kritická reflexe.
Tematické okruhy:
1.-2. Poezie pro děti.
3.-4. Bajka.
5.-6. Báje, pověst.
7.-8. Lidová pohádka.
9.-10. Autorská pohádka.
11.-12. Příběhy s dětským hrdinou.
13.-14. Příběhy inspirované literaturou pro dospělé.Povinná literatura:
DUDÁK, V., 2018. Skryto ve slovech, aneb, Co nám slova vlastně říkají. Praha: Cattacan. ISBN 978-80-907187-2-2.
GEJGUŠOVÁ, I., 2009. Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole. Ostrava: Universitas Ostraviensis. ISBN 978-80-7368-729-8.
JANÁČEK, J., 1997. Literatura pro děti a mládež. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 80-7083-241-X.
Doporučená literatura:
ČERNOUŠEK, M., 2019. Děti a svět pohádek: kouzlo vyprávěného slova. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1434-2.
HNÍK, O., 2007. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. Jinočany: H + H. ISBN 80-7319-067-2.
VAŘEJKOVÁ, V., 2005. Literárněvýchovná interpretace uměleckého textu na 1. stupni základní školy. 2., přeprac. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-3860-8.
WEST, S. R., SAROSY, J., 2021. Jak vyprávět příběhy dětem. Brno: Kazda. ISBN 978-80-7670-049-9.
-
-