Obrazový materiál k přednášce umění ve veřejném prostoru: české skupiny věnující se umění ve veřejném prostoru - Pode Bal, Rafani, Guma Guar, Ztohoven
- 001 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000; 36 portrétů bývalých spolupracovníků StB, KGB, důstojníků StB a komunistických kádrů, kteří po revoluci stále zaujímali důležitá místa ve společnosti.GIF
- 002 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000.gif
- 003 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000.gif
- 004 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000.gif
- 005 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000.gif
- 006 Pode Bal, Malík Urvi, galerie Václava Špály, 2000, Jaromír Johanes.gif
- 007 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
- 008 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
- 009 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
- 010 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
- 011 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
- 012 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
- 013 Pode Bal, Crossdressing, 2002.gif
- 014 Pode Bal, Cihla, 2005.gif
- 015 Pode Bal, Cihla, 2005.gif
- 016 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veřejného prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002.jpg
- 017 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veřejného prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002.gif
- 018 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veřejného prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002.gif
- 019 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veřejného prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002 balony.jpg
- 020 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veřejného prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002.gif
- 021 Pode Bal, Zimmer Frei (Intervence do veř. prostoru, nádvoří Pražského hradu), součást mezinárodní přehlídky politického umění s názvem Politik-Um, 2002 Dům vyvlastněný sudetským Němcům, Liberec.GIF
- 022 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2), Hermes.gif
- 023 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2).jpg
- 024 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2), Burka.jpg
- 025 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2).jpg
- 026 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2), Turban.gif
- 027 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2), Jambia.gif
- 028 Pode Bal, Converse, 2005 (výstavní projekt představený na PragueBienalle2), Buzkashi.gif
- 029 Pode Bal, projekt památníku Utrpení 6. armády, Schwarzenbergplatz, Vídeň, 2004.gif
- 030 Pode Bal’s website of a fictive development company. Visitors could vote for erecting the Monument “Suffering of the 6th Army” in Vienna, 2004.jpg
- 031 ReAction Painting, 2005.gif
- 032 ReAction Painting, 2005.gif
- 033 ReAction Painting, 2005.gif
- 034 ReAction Painting, 2005.gif
- 035 Pode Bal, Flagelanti, 2006 (projekt pro veřejný prostor, Galerie Artwall, Praha).jpg
- 036 Pode Bal, Flagelanti, 2006 (projekt pro veřejný prostor, Galerie Artwall, Praha).jpg
- 037 Pode Bal, Flagelanti, 2006 (projekt pro veřejný prostor, Galerie Artwall, Praha).jpg
- 038 Flagelanti, 2005 „Jsem českej srab, kterej čuměl, když nakládali Židy, hajloval náckům, mával komoušům a pak chtěl jistotu desetinásobku, tričko nabízené ke koupi během večera romské poezie.GIF
- 039 Umělecká skupina Rafani přemalovala Lennonovu zeď v Praze jako protest proti opoziční smlouvě a vyprázdnění hodnot.jpg
- 040 Vzpomínkové místo tu vzniklo roku 1980 v reakci na zastřelení Johna Lennona. 1981 nechal režim zeď přemalovat zelenou barvou, to se později opakovalo ještě několikrát.jpg
- 041 Skupina Rafani s maltézským řádem-majitelem zdi-prý o akci hovořila, provedla ji ale bez jeho vědomí. Za to, že zeď přetřeli zelenou barvou a doprostřed umístili nápis „láska“, museli zaplatit opravu.JPG
- 042 Rafani, Český les, Galerie Malá Špálovka, Praha 2002.jpg
- 043 Skupina Rafani, Český les, 2002.jpg
- 044 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
- 045 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
- 046 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
- 047 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
- 049 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
- 050 Rafani - z cyklu Český les, 2002.jpg
- 051 Rafani - z cyklu Český les, 2002. Od r. 2007 se Rafani se důsledně vzdávají jakéhokoli psaného textu, ať při prezentaci výstav či vyjádření v médiích. Veškeré jejich minulé textové záznamy byly začerněny.JPG
- 052 Rafani, Demonstrace demokracie, 2002, v předvečer státního svátku 28. října spálili na Václavském náměstí černobílou verzi státní vlajky.jpg
- 053 Rafani, Demonstrace demokracie, 2002, v předvečer státního svátku 28. října spálili na Václavském náměstí černobílou verzi státní vlajky.jpg
- 054 Rafani, Kálení v Národní galerii, 2004.jpg
- 055 Rafani, Kálení v Národní galerii, 2004.bmp
- 056 Rafani, Kálení v Národní galerii, 2004.bmp
- 057 Rafani, Kálení v Národní galerii, 2004.bmp
- 058 Rafani, Chalupeckého cena, 2006, Dům umění města Brna. Rafani rozdali romským dětem spreje a nechali je vytvořit společné dílo. Během prezentace nevstoupili do galerie, vařili venku pro kolemjdoucí.JPG
- 059 Rafani, Na okraji jámy, 2006. Rafani si z depozitáře Národní galerie vypůjčili obraz, který zabezpečili proti poškození a vhodili do Orlické přehrady. Místo akce.jpg
- 060 Rafani - Orlík, utopení díla magdaleny cubrové, 2006.jpg
- 061 pouzdro.jpg
- 061 utopený obraz- Magdalena Cubrová, Na okraji jámy, 1979.jpg
- 062 nataceni1.jpg
- 063 pouštění bójky.jpg
- 064 povedlo se.jpg
- 065 otvírání1.jpg
- 066 otvírání2.jpg
- 067 Rafani, Cibule, 2006. Na prostranství mezi panelovými domy poblíž stanice metra Háje našli zpustlé dětské pískoviště..jpg
- 068 Rafani, Cibule, 2006. Odstranili z něj plevel, zryli jej a okopali. Do písku vyryli tři brázdy..jpg
- 069 Rafani, Cibule, 2006..jpg
- 070 Rafani, Cibule, 2006. Tyto brázdy oseli semeny jarní cibule, zahrnuli je a pískoviště zalili..jpg
- 071 Rafani, Cibule, 2006. Akci ukončili upevnění čtyř log umělecké skupiny Rafani na obvod pískoviště. Pracovali v černých uniformách..jpg
- 072 Guma Guar, Podpis krvavého humanisty, 2007.gif
- 073 Guma Guar, Beauty free shop, 2005.jpg
- 074 Guma Guar, Human Meat, 2005.jpg
- 075 Guma Guar, Kolektivní identita - galerie Artwall, Praha, červen 2008.jpg
- 076 Guma Guar, Kolektivní identita - galerie Artwall, Praha, červen 2008.jpg
- 077 Guma Guar, Kolektivní identita - galerie Artwall, Praha, červen 2008.jpg
- 078 Skupina využila mediální kampaň Všichni jsme v národním týmu spojenou se snahou uspořádat v Praze Olympijské hry.jpg
- 079 Na místo zpěváků, herců či sportovců prezentovaných na původní kampani představila skupina „nepatřičné celebrity“ spojené s politicko-ekonomickou korupcí nebo podsvětím.jpg
- 080 V kampani využila skupina techniky antireklamy, jež byla založena na změně obrazu. Ponecháno bylo původní logo a slogan kampaně, což vyvolalo reakci ze strany pořadatelské organizace OPS Praha olympijská.JPG
- 081 Guma Guar, Meze tolerance - Staroměstská radnice, duben 2008.jpg
- 082 výstava reagovala na zákaz Komunistického svazu mládeže. Zákaz považovali členové skupiny za vážný prohřešek proti právu na svobodu slova.jpg
- 083 Expozice vycházela po formální stránce z principu ready-mades. První část nabízela kopie korespondence mezi Komunistickým svazem mladých s justičními orgány..jpg
- 084 Na stěny umístili transparenty z arzenálu KSM typu „Kapitalismus - bída, hnus“ či transparent oslavující svobodu na castrovské Kubě..jpg
- 085 Bylo zde video s anketou, kde se členové skupiny ptali studentů z filozofické a právnické fakulty na to, jaký mají názor na zákaz KSM..jpg
- 086 Guma Guar, Milan Knížák - Podivný Kelt, Galerie Vernon, 2008. V rámci tohoto projektu se skupina přejmenovala a zároveň ztotožnila se současným ředitelem Národní galerie Milanem Knížákem.JPG
- 086 Nejdůležitější součástí expozice byl Knížákův životopis psaný v ich-formě, umístěný na výklad galerie. Byly zde uvedeny neadekvátní zásahy do české kultury, diskutabilní nákupy pro Národní galerie atp.JPG
- 087 Několik dní před vernisáží byl založen e-mail s adresou milanknizak@gmail.com a také internetový odkaz s adresou myspace.commilanknizak.myspace..jpg
- 088 Ztohoven, Mediální realita, 2007.jpg
- 089 Ztohoven, Mediální realita, 2007.jpg
- 090 Ztohoven, Mediální realita, 2007, výstup na jeden z vysílačů používaných Českými radiokomunikacemi.jpg
- 091 Ztohoven, Mediální realita, 2007, napíchnutí se na jednu z kamer používanou pro živý přenos z Krkonoš..jpg
- 092 Ztohoven, Mediální realita, 2007. V ranním vysílání 17. června 2007 se tak na ČT2 v pořadu Panoráma odvysílal fiktivní výbuch atomové bomby s panoramatem Krkonoš na pozadí..jpg
- 093 Ztohoven, Mediální realita, 2007. Často se tento akt uváděl jako „hacking do vysílání České televize“.jpg
- 094 Ztohoven, Mediální realita, Cena NG 333, 2007, (cena Národní galerie pro umělce do 33 let).jpg
- 095 Jiří David, Srdce na Hradě, 2002.jpg
- 096 Ztohoven, Otazník nad hradem, 2003. Překrytí části neonového svítícího růžového srdce od Jiřího Davida. Překrytím a přidáním svítící červené tečky docílili, že asi 10 minut svítil nad Pražským hradem otazník.JPG
- 097 Ztohoven, Otazník nad hradem, 2003.jpg
- 098 Ztohoven, Otazník nad hradem, 2003.jpg
- 099 Ztohoven, Otazník nad hradem, 2003.jpg
- 100 Ztohoven, Prezidentovo špinavé prádlo (Rudé trenky nad Pražským hradem), 2015.jpg
- 101 Ztohoven, Prezidentovo špinavé prádlo (Rudé trenky nad Pražským hradem), 2015.webp
- 102 Miloš Zeman svolal mimořádný brífink, aby spálil červené trenky, které v roce 2015 skupina Ztohoven vyvěsila nad Pražským hradem místo prezidentské standarty (14. 6. 2018)..jpg