Kursthemen
-
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Aktivní účast na cvičení, praktická seminární práce.
Anotace
Předmět zprostředkovává témata z oblasti kulturního a historického dědictví. Zabývá se potenciálem těchto témat ve vzdělávání dětí mladšího školního věku a také principy a způsoby jejich zprostředkování. Akcent je kladen na vytváření vztahu žákyň a žáků ke krajině, a to jak té přírodní, zastavěné či kulturní, a k jejich participaci na jejím utváření. Základ předmětu je aktivní účast na exkurzích a kulturních projektech, stejně jako jejich vytváření a organizovaná v edukační praxi.
Tematické okruhy:
- Kultura a její edukační potenciál, kulturní instituce.
- Kulturně-historické dědictví, mimoškolní kulturní prostor.
- Kulturně-historické dědictví – hmotné, kulturně-historické dědictví – nehmotné.
- Krajina, místo v kontextu školy, mimoškolní exkurze a kulturní projekty v kontextu organizace výuky.
- Výstavní instituce a jejich lektorská centra, kurátorské a produkční možnosti kulturních projektů ve škole.
- Zásady tvorby a realizace vlastního projektu či exkurze – plánování, formy, bezpečnost, realizace, reflexe, archivace, propagace.
- Tvorba návrhu vlastního projektu či exkurze, pilotáž vlastního projektu či exkurze.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná literatura:
DYTRTOVÁ, K. 2021. Galerijní animace: Obraz, text. Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně
JOHNOVÁ, R. & Černá, J., 2009. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví, Praha: Oeconomica.
Doporučená:
KESNER, L., 2005. Marketing a management muzeí a památek, Praha: Grada.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-