Tematyka

  • Úvod

    Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

    Aktivní účast na cvičení, praktická seminární práce.

    Anotace

    Předmět zprostředkovává témata z oblasti kulturního a historického dědictví. Zabývá se potenciálem těchto témat ve vzdělávání dětí mladšího školního věku a také principy a způsoby jejich zprostředkování. Akcent je kladen na vytváření vztahu žákyň a žáků ke krajině, a to jak té přírodní, zastavěné či kulturní, a k jejich participaci na jejím utváření. Základ předmětu je aktivní účast na exkurzích a kulturních projektech, stejně jako jejich vytváření a organizovaná v edukační praxi. 

    Tematické okruhy:

    1. Kultura a její edukační potenciál, kulturní instituce.
    2. Kulturně-historické dědictví, mimoškolní kulturní prostor.
    3. Kulturně-historické dědictví – hmotné, kulturně-historické dědictví –  nehmotné.
    4. Krajina, místo v kontextu školy, mimoškolní exkurze a kulturní projekty v kontextu organizace výuky.
    5. Výstavní instituce a jejich lektorská centra, kurátorské a produkční možnosti kulturních projektů ve škole.
    6. Zásady tvorby a realizace vlastního projektu či exkurze – plánování, formy, bezpečnost, realizace, reflexe, archivace, propagace.
    7. Tvorba návrhu vlastního projektu či exkurze, pilotáž vlastního projektu či exkurze.

    Studijní literatura a studijní pomůcky

    Povinná literatura:

    DYTRTOVÁ, K. 2021. Galerijní animace: Obraz, text. Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně

    JOHNOVÁ, R. & Černá, J., 2009. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví, Praha: Oeconomica.

    Doporučená:

    KESNER, L., 2005. Marketing a management muzeí a památek, Praha: Grada.

  • Zprostředkování kultury a umění jako součást dějin umění a způsoby jejich zprostředkování

  • Animace

  • Prožitek

  • Galerijní programy

  • Současné pojetí kultury a její vnímání

  • Obsahy kulturně historického dědictví

  • Role kulturně historického dědictví a animace ve vzdělávání

  • Praktické rady lektorům pro participaci dětí a mládeže

  • Temat 9

  • Temat 10

  • Temat 11

  • Temat 12

  • Temat 13

  • Temat 14