Osnova témat
-
Cílem předmětu je využití metod a technik dramatické výchovy pro aplikaci ve výchovných aktivitách s dětmi. Důraz je kladen na tvořivé a hravé setkání s prvky dramatické výchovy.
Vyučující: MgA. Adriana Kubištová Máčiková, Ph.D.
Kontakt: Adriana.kubistova@tul.cz
Způsob ověření výsledků předmětu: zápočet
Podmínky k zápočtu: aktivní účast na cvičeních, výstup, reflexe
Rozsah studijního předmětu: 14 hodin přímé výuky- cvičení
Tematické okruhy:
1. Hra a rituál
2. Principy dramatické výchovy
3. Příběh dramatické výchovy
4. Pojetí výchovy uměním
5. Hudebně dramatická výchova v mateřské škole
6. Metody dramatické výchovy v praxi
7. Hra v roli
8. Vytváření hravé skutečnosti
9. Motivace hry písní, říkadlem, pohybem
10. Dramatické uchopení písně
11. Činnosti simulující pocity, zvuková koláž
12. Pohádky
13. Integrované celky s dramatickými metodami
14. Učitel v roli
Povinná literatura:
VALENTA., J., 2008. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publisshing a. s. IBSN 978-80-247-1865-1.
MACHKOVÁ, E., 2013. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Praha: Portál, s. r. o. ISBN 978-80-262-0374-2.
MACHKOVÁ, E., 2017. Dramatika, hra tvořivost. Praha: H+H. ISBN 978-80-7319-125-2.
Doporučená literatura:
BAUDISOVÁ, A., JENGER-DUFAYETOVÁ, Y., 1997. Hry a cvičení pro dramatickou výchovu v mateřské a základní škole. Praha: Portál. ISBN 8071781789.
BUDÍNSKÁ, A., 2014. Hry pro šestý smysl. Praha: Nipos. ISBN 978-80-7068-288-3. .