Kursthemen

  • Hra na hudební nástroj 2

    V předmětu se prohlubují návyky a dovednostmi v oboru nástrojové hry. Ta je realizována hrou na harmonické nástroje klavír, kytaru a doplněna jednohlasým nástrojem zobcová flétna. Součástí studia nástrojové hry je hra lidových i umělých písní, při výuce je kladen důraz na zvládnutí akordického doprovodu s užitím hlavních harmonických funkcí. 

    Vyučující: PhDr. Vladimír Novotný, Ph.D., MgA. Nikola Šedinová Slabáková, Ph.D., MgA. Jana Konvalinková, Ph.D., Mgr. Vilém Valkoun, Mgr. Tomáš Pospíšil

    Požadavky: Účast na výuce, aplikace teoretických poznatků do praktické ukázky nástrojové hry. 

    Povinná literatura:

    DEVÁTÁ, M., 2018. Škola hry na zobcovou flétnu. Praha: CPress. ISBN 978-80-264-2155-9. 

    KOL., 2011. Já, písnička 1. Cheb: G+W. 979-0-06-50979-2. 

    NOVOTNÝ, V., 2012. Na kytaru snadno a rychle aneb efektivní metoda, jak se naučit doprovázet písničky. Praha: MOTTO. ISBN 978-80-7246-375-6. 

    Doporučená literatura:

    BÖHMOVÁ, Z., GRÜNFELDOVÁ, A., SARAUER, A., 2002. Klavírní škola pro začátečníky. Praha: Bärenreiter. ISBN 979-0-2601-0158-6. 

    HLAVATÁ, I., 2021. Hrátky s flétnou, písničkami a s pastelkami. Kladno: Beneš Kladno. ISBN 9790706574035. 

    JIRÁSEK, O., 2011. Kytarové akordy. Praha: CPress. ISBN 978-80-251-2484-0. 

    KODEJŠKA, M., POPOVIČ, M., 1996. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v mateřské a základní škole. Praha: Portál. ISBN 80-7178-099-5. 

    KVAPILOVI, J., E., 2014. Flautoškola 1. Praha: Editio Bärenreiter. ISBN 979-0-2601-0505-8. 

    SUCHÝ, O., 2001. Písničky z pohádek a dětských filmů 1. díl. Cheb: G+W. ISBN M-706509-06-8. 

    Tematické okruhy:

    1. Hra na doprovodný nástroj a koordinace s vokální složkou písně.  

    2. Volba tempa doprovodu lidové nebo umělé písně.  

    3. Tempové změny, accelerando, ritardando, koruna, praktické provedení. 

    4. Rytmická cvičení k upevnění nástrojové techniky, druhy rytmizace v různých taktech a tempech. 

    5. Možnosti využití možností pravého klavírního pedálu, pravidla čisté výměny pedálu. 

    6. Dynamická diferenciace doprovodu ve vztahu k hlavní melodii písně, změny dynamiky. 

    7. - 8. Stylizace doprovodu lidové nebo umělé písně, základní taneční rytmy. 

    9. - 10. Hra vybrané skladby nebo písně jako součást hudebně pohybové aktivity dítěte. 

    11. - 12. Základy souborové hry, hra v duu, triu, kvartetu. 

    13. - 14. Příprava na veřejné vystoupení a její aspekty. 

    • Geöffnet: Mittwoch, 17. Januar 2024, 00:00
      Fällig: Mittwoch, 24. Januar 2024, 00:00
  • Abschnitt 1

    Hra na doprovodný nástroj a koordinace s vokální složkou písně.  

  • Abschnitt 2

    Volba tempa doprovodu lidové nebo umělé písně.  

  • Abschnitt 3

    Tempové změny, accelerando, ritardando, koruna, praktické provedení. 

  • Abschnitt 4

    Rytmická cvičení k upevnění nástrojové techniky, druhy rytmizace v různých taktech a tempech. 

  • Abschnitt 5

    Možnosti využití možností pravého klavírního pedálu, pravidla čisté výměny pedálu. 

  • Abschnitt 6

    Dynamická diferenciace doprovodu ve vztahu k hlavní melodii písně, změny dynamiky. 

  • Abschnitt 7

    Stylizace doprovodu lidové nebo umělé písně, základní taneční rytmy. 

  • Abschnitt 8

    Stylizace doprovodu lidové nebo umělé písně, základní taneční rytmy. 

  • Abschnitt 9

    Hra vybrané skladby nebo písně jako součást hudebně pohybové aktivity dítěte. 

  • Abschnitt 10

    Hra vybrané skladby nebo písně jako součást hudebně pohybové aktivity dítěte. 

  • Abschnitt 11

    Základy souborové hry, hra v duu, triu, kvartetu. 

  • Abschnitt 12

    Základy souborové hry, hra v duu, triu, kvartetu. 

  • Abschnitt 13

    Příprava na veřejné vystoupení a její aspekty. 

  • Abschnitt 14

    Příprava na veřejné vystoupení a její aspekty.