Kursthemen

  • HUDEBNÍ ČINNOSTI V PROJEKTOVÉ VÝUCE

    Předmět seznamuje se základními pojmy projektové výuky a „baterií“ možností hudebních činností v tomto procesu. Studenti si osvojí základní praktické postupy na integraci hudebních činností do tematických celků vhodných k projektové výuce. Vytvoří si vlastní návrhy tematických celků a seznámí se s širokými možnostmi hudebních činností, které lze implementovat do vybraných tematických celků projektové výuky.

    Vyučující: MgA. Jana Konvalinková Ph.D., jana.konvalinkova@tul.cz

     Tematické okruhy:

    1. Projektová výuky, projektové dny.
    2. Projektová výuky – dlouhodobé projekty, třídní projekty.
    3. Hudba a hudební činnosti vhodné pro zařazení do projektové výuky.
    4. Seznámení se a práce se základními prvky hudebních činností vhodných pro zařazení v projektové výuce.
    5. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – environmentální oblast.
    6. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – místo, kde žiji, region.
    7. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – osobnosti regionu.
    8. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – legendy, pověsti a příběhy regionu.
    9. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – ekosystémy.
    10. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – ekosystémy.
    11. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – putování krajinou regionu.
    12. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – naučné stezky.
    13. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – orální historie, storytelling.
    14. Syntéza probraných okruhů v tvůrčím pojetí.

    Požadavky:

    Účast na cvičeních. seminární práce, praktický výstup.

    Povinná literatura: 

    KRATOCHVÍLOVÁ, J., 2009. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-4142-4

    COUFALOVÁ, J., 2010. Projektové vyučování pro 1. st. ZŠ – náměty pro učitele. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-958-0, EAN 9788071689584

    KALAJCIDISOVÁ, D., KONVALINKOVÁ, J., 2018. Environmentální výchova v pohádkách, písních a říkadlech. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7494-387-4. 

    JENČKOVÁ, E., 2002. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Orlice. ISBN 80-903115-7-1. 

     Doporučená literatura: 

    FRIEDLOVÁ, M., DRLIČKOVÁ, S., KRUŽÍKOVÁ L., POČTOVÁ, L., 2020. Muzikofiletické techniky v inkluzivní výuce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5750-5

    MOLČÍK, A., 2014. Klasika před školou. Praha: Classic FM. EAN 9788026214793.

    Informace:

    Poměr přímé výuky a samostudia odpovídá charakteru studijního předmětu a použitým výukovým metodám. V kombinované formě studia představuje přímá výuka formou blokových přednášek/cvičení/seminářů přibližně 50 % výuky v prezenční formě studia, v nekontaktní části samostudia lze využít individuální elektronické konzultace (zejména e-mail, Skype apod.) a elektronické opory.

     

     

  • Abschnitt 1

    Projektová výuky, projektové dny

  • Abschnitt 2

    Projektová výuky – dlouhodobé projekty, třídní projekty

  • Abschnitt 3

    Hudba a hudební činnosti vhodné pro zařazení do projektové výuky

  • Abschnitt 4

    Seznámení se a práce se základními prvky hudebních činností vhodných pro zařazení v projektové výuce

  • Abschnitt 5

    Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – environmentální oblast

  • Abschnitt 6

    Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – místo, kde žiji, region

  • Abschnitt 7

    Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – osobnosti regionu

  • Abschnitt 8

    Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – legendy, pověsti a příběhy regionu

  • Abschnitt 9

    Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – ekosystémy

  • Abschnitt 10

    Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – ekosystémy

  • Abschnitt 11

    Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – putování krajinou regionu

  • Abschnitt 12

    Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – naučné stezky

  • Abschnitt 13

    Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – orální historie, storytelling

  • Abschnitt 14

    Syntéza probraných okruhů v tvůrčím pojetí