Topic outline
-
Předmět seznamuje se základními pojmy projektové výuky a „baterií“ možností hudebních činností v tomto procesu. Studenti si osvojí základní praktické postupy na integraci hudebních činností do tematických celků vhodných k projektové výuce. Vytvoří si vlastní návrhy tematických celků a seznámí se s širokými možnostmi hudebních činností, které lze implementovat do vybraných tematických celků projektové výuky.
Vyučující: MgA. Jana Konvalinková Ph.D., jana.konvalinkova@tul.cz
Tematické okruhy:
- Projektová výuky, projektové dny.
- Projektová výuky – dlouhodobé projekty, třídní projekty.
- Hudba a hudební činnosti vhodné pro zařazení do projektové výuky.
- Seznámení se a práce se základními prvky hudebních činností vhodných pro zařazení v projektové výuce.
- Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – environmentální oblast.
- Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – místo, kde žiji, region.
- Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – osobnosti regionu.
- Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – legendy, pověsti a příběhy regionu.
- Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – ekosystémy.
- Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – ekosystémy.
- Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – putování krajinou regionu.
- Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – naučné stezky.
- Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – orální historie, storytelling.
- Syntéza probraných okruhů v tvůrčím pojetí.
Požadavky:
Účast na cvičeních. seminární práce, praktický výstup.
Povinná literatura:
KRATOCHVÍLOVÁ, J., 2009. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-4142-4
COUFALOVÁ, J., 2010. Projektové vyučování pro 1. st. ZŠ – náměty pro učitele. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-958-0, EAN 9788071689584
KALAJCIDISOVÁ, D., KONVALINKOVÁ, J., 2018. Environmentální výchova v pohádkách, písních a říkadlech. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7494-387-4.
JENČKOVÁ, E., 2002. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Orlice. ISBN 80-903115-7-1.
Doporučená literatura:
FRIEDLOVÁ, M., DRLIČKOVÁ, S., KRUŽÍKOVÁ L., POČTOVÁ, L., 2020. Muzikofiletické techniky v inkluzivní výuce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5750-5
MOLČÍK, A., 2014. Klasika před školou. Praha: Classic FM. EAN 9788026214793.
Informace:
Poměr přímé výuky a samostudia odpovídá charakteru studijního předmětu a použitým výukovým metodám. V kombinované formě studia představuje přímá výuka formou blokových přednášek/cvičení/seminářů přibližně 50 % výuky v prezenční formě studia, v nekontaktní části samostudia lze využít individuální elektronické konzultace (zejména e-mail, Skype apod.) a elektronické opory.
-
Opened: Monday, 4 December 2023, 12:00 AMDue: Monday, 11 December 2023, 12:00 AM
-
Projektová výuky, projektové dny
-
Projektová výuky – dlouhodobé projekty, třídní projekty
-
Hudba a hudební činnosti vhodné pro zařazení do projektové výuky
-
Seznámení se a práce se základními prvky hudebních činností vhodných pro zařazení v projektové výuce
-
Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – environmentální oblast
-
Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – místo, kde žiji, region
-
Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – osobnosti regionu
-
Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – legendy, pověsti a příběhy regionu
-
Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – ekosystémy
-
Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – ekosystémy
-
Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – putování krajinou regionu
-
Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – naučné stezky
-
Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti – orální historie, storytelling
-
Syntéza probraných okruhů v tvůrčím pojetí