Průpravné hry

 

k seznámení a uvolnění

 

1.    Jména spojená s pantomimou  - např. Já jsem Pavel a nejsem strom (strom znázorní gestem).

 Všichni v kroužku to zopakují. Pak pokračuje další.

 

2.    Zvučně říci své jméno.

 

3.    Pozdrav s výměnou místa. Žáci se osloví jménem a až po vzájemném pozdravu si mění své místo. Pokračuje ten, který na pozdrav odpovídal.

Dobré ráno Pavle. - Dobré ráno Jitko. ...pak výměna místa

 

 

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 soustředění

 

Medúzy – dvě až čtyři děti (podle velikosti hracího prostoru) chrání své území. Mají zavřené oči a nesmí se hýbat z místa. Prostor chrání pomocí rozpětí paží a pohyby trupu. V chráněném prostoru je položen poklad (dle předmětu – kartičky s příklady, slovíčky..., bonbóny atd.) Ostatní žáci se snaží proniknout přes medúzy tak, aby se jich medúza nedotkla. Cílem je získat poklad.

…............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 rytmus

 

1. Déšť – v kroužku po navázání očního kontaktu s učitelem žák opakuje předváděnou činnost.

Tuto činnost opakuje po celou dobu, dokud se učitel k němu znovu nedostane a činnost nezmění.

 

2. Zvony – probíhá obdobně, ale je lépe, když činnost (zvonění zvonů) přebírá skupina 2 – 4 žáků (podle množství zapojených dětí). Pro napodobení zvonů je vhodné, když v kroužku jsou 3 – 4 skupiny.

 

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

 smyslové vnímání

 

1.    zrak – hra na zrcadla – dvojice stejný pohyb

 

2.    sluch – kolik přešlo slonů – děti dupou za zády skupiny spolužáků, která má zavřené oči

 

3.    hmat – vodíme  „nevidomého“ a necháváme ho, aby se dotýkal  různých povrchů

 

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 prostorové cítění

 

Jeskyně – žáci prochází imaginárním prostorem podle pokynů učitele.

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

 fantazie, představivost

 

1. Všichni lidé v tomto městě – např. všichni řídí auto, voní ke květině....

 

2. Hra na živly – oheň, voda – příprava izolovaně, pak předvedení, reakce živlů již bez přípravy

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Ostatnia modyfikacja: środa, 5 września 2018, 20:53