The power of yet - anglicky - krátká verze TEDx
Doporučená literatura pro zájemce:
Dweck, C.S., 2017. Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál Vydání druhé, aktualizované., V Brně: Jan Melvil Publishing.
Otázky k videu:
Jak konkrétně je potřeba pracovat se selhávajícími nebo méně úspěšnými žáky pracujícími tzv. "pod jejich možnosti", aby se rozvinul jejich pozitivní postoj k učení? Jmenujte přímo konkrétní prostředky edukace.
Jaký je význam přístupu "not yet" při hodnocení žáků? Které učení podporující principy v tomto přístupu spatřujete?
Jakými způsoby jako učitelé psychologicky pracujete na změně vnímání vlastních schopností u žáků (např. v ohledu inteligence vs. úspěšnosti ve vzdělávání)?
Popište svými slovy tzv. "growth mindset". Co je jeho opakem? Jak vznikají tyto "nastavení mysli"?