Průběh výuky LS 2023/24
V této sekci budu uvádět aktuální dosud probraná témata a úkoly na další semináře. Prosím vezměte v úvahu, že elearning je "živý organismus", čili materiály mohou přibývat a měnit se i během semestru, ale nebudou se měnit celkové požadavky a platný sylabus pro předmět.
PŘEDNÁŠKA 1 (audiopřednáška) Základní pedagogické pojmy. Systémové pojetí edukace. Studenti se seznámí samostatně s přednáškou k pedagogickým pojmům.
SEMINÁŘ 1 Základní pojmy a požadavky v předmětu. Diskuze k determinantům výuky ve sportovní oblasti (skupinová, společná), systémové pojetí plánování, realizace a reflexe edukace; Úkol: přečtěte si text od Jiřího Zajíce: Možné přínosy neformálního vzdělávání založeného na systému hodnot.
SEMINÁŘ 2 Systémové pojetí výchovy - cíle, podmínky, prostředky a hodnocení výsledků. Vztahy mezi jednotlivými kategoriemi (pojmy). Příklady členění kategorií. Diskuze nad pojmem "neformální výchova" a vztah mezi výchovou a formováním hodnotové orientace u edukantů. Úkol: Napsat 2. úkol z portfolia (pojmy, členění pojmů, využijte skripta a odbornou literaturu), jednostránkovou esej napište ručně - obojí přineste s sebou do výuky.
PŘEDNÁŠKA 2 Úvod do didaktiky (14. 3. 2024)
SEMINÁŘ 3 Zaměření semináře na systémové pojetí edukace - vztahy mezi pedagogickými, respektive didaktickými kategoriemi. Studenti dotváří vztahovou myšlenkovou mapu s pojmy. Edukace v pohybové oblasti - pohybové vzory (analýzy videa s prof. P. Kolářem, shlédnuta videa 2 a 4, doporučeno shlédnout také ostatní, viz elearning a odkazy na ně). Úkol: přečtěte si tři kapitoly o trenérovi - viz elearning - a vypracujte odpovědi na otázky z textů. Vezměte s sebou do semináře.
PŘEDNÁŠKA 3 Pedagog (28. 3. 2024)
SEMINÁŘ 4 Pedagog - trenér, jeho role (informátor, důvěrník, ukazňovatel, motivátor, referent, vychovatel), hlavní nároky na jeho činnost (komplexnost práce trenéra - komunikační dovednosti, sebereflexe a profesní učení, rozumí determinantům edukace, dokáže plánovat a realizovat edukaci aj.) a diagnostické dovednosti (hl. diagnostické metody - pozorování, hodnotící škály, záznamy a registrace pokroku, technika kritických případů, rozhovor, dotazník, obsahová analýza) - myšlenková mapa k těmto tématům. V druhé části semináře výklad s myšlenkovou mapou k rozdělení charakteristik trenéra (osobní vlastnosti, odborné znalosti a profesní kompetence). Úkol: přečtěte text o motorickém učení, zpracujte odpovědi na otázky. Přečtěte si materiál o cílech výchovy (text). Oba texty si vezměte do výuky.
PŘEDNÁŠKA 4 Pedagog - pokračování, Profesní učení (11. 4.. 2024)
SEMINÁŘ 5 Zaměřen na motorické učení
SEMINÁŘ 6 Didaktická tvorba lekce s využitím poznatků z předchozích seminářů a přednášek (cíle, podmínky, prostředky, postup, motorické učení...)
PŘEDNÁŠKA 5 Organizační formy a metody edukace
(No announcements have been posted yet.)