Doplňující materiál k 1. části: Kroky procesu hodnocení pracovníka
1. Vedoucí/administrátor zadá do aplikace pracovníka/ky. Poté vyzve podřízené pracovníky k sebehodnocení.
2. Pracovník si stáhne prázdný dotazník pro sebehodnocení a vyplní, jak hodnotí sám sebe. Dotazník je v editovatelném PDF. Hodnocený pracovník nevyplňuje své vlastní hodnocení v aplikaci. Vedoucí toto sebehodnocení nevidí.
3. Pracovník, pokud je to pro něho relevantní (pracovník skupiny A a C vždy; pracovník skupiny B na pokyn vedoucího), vyplní doplňující kritéria hodnocení.
4. Vedoucí vyplní hodnocení pracovníka přímo v aplikaci. Pracovník toto hodnocení nevidí. 5. Hodnoticí rozhovor vedoucího a pracovníka. Pracovník si na rozhovor s sebou přinese své sebehodnocení, popř. doplňující kritéria hodnocení. Při rozhovoru vedoucí a hodnocený pracovník konfrontují své názory na hodnocení pracovních výkonů a jednání pracovníka. 6. Společně doplní plán individuálního rozvoje odborných a osobnostních kompetencí (cílů) pracovníka včetně termínů.
7. Vedoucí doplní své závěry a seznámí s nimi pracovníka.
8. Pracovník se může k závěru hodnocení v dotazníku vyjádřit. Buď vyjádření pracovníka zapíše vedoucí do dotazníku, nebo své vyjádření zapíše pracovník do hodnocení sám po vytištění dotazníku. V tomto případě nebude jeho vyjádření zaznamenáno v aplikaci.
9. Hodnocení se vyexportuje, pracovník jej podepíše a dostane kopii. Originál se založí na pracovišti, resp. toto rozhodnutí záleží na volbě pracoviště (pokud se pracoviště rozhodne evidovat hodnocení v tištěné podobě).
10. Interval hodnocení je nastaven na 1 rok.
11. Vedoucí dostane 1 měsíc před dalším hodnocením automatický upozorňující e-mail ze systému, že se blíží termín dalšího hodnocení.
12. Při následujícím hodnocení pracovník i vedoucí v dotazníku uvidí výsledky předchozího hodnocení. Ideálně by mělo aktuální hodnocení navazovat na hodnocení z minulého roku – věnovat se splnění/nesplnění osobnostních cílů, slabým stránkám, atp.