Hlavní směry vzdělávací politiky ČR 2030+, MŠMT ČR
Studenti se obeznámí s dokumentem, který nyní stanovuje a formuluje koncepci vzdělávací politiky pro další období. Je možné si povšimnout, že v současné době již jsou formulovány hlavní cílové linie rozvoje, což by mělo umožnit soustředit se na hlavní cíle rozvoje české vzdělávací soustavy. Je možné také si povšimnout, že zatím v koncepci chybí konkrétní kroky vedoucí ke změně, nastavená kritéria a indikátory, díky nimž bychom mohli úspěšnost zavádění koncepce vyhodnocovat.
Dokument Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+, Dostupné z https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-2030
K diskuzi:
1) Pro zachování kompetenčního modelu: https://velke-revize-zv.rvp.cz/files/kompetence-a-gramotnosti-hlavni-otazky-21-11.pdf
2) Proč jsou obsahy důležité a důvody, proč předávání obsahů může ztroskotávat: Dvořák, D. (2017) . Vzdělávací obsah: ukazují Bernsteinova teorie a sociální realismus cestu z krize? Pedagogika, roč. 67, č. 3, s. 203–218. Dostupné z https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/774 (krize teorie vzdělávacího obsahu v pedagogice)
Analýza D. Dvořáka ke změnám RVP: http://www.pedagogicke.info/2021/09/dominik-dvorak-podkladova-studie-k.html